Skip to main content

دنباله

دنباله
Anonymous

دنباله............

18- وزارت‌ خارجه عراق نیز زیر ضرب محکومیتهای گسترده بین‌المللی، در حالیکه فراخوانهای جهانی برای بازگشت مجاهدان از لیبرتی به اشرف بالاتر می‌گیرد، روز دوشنبه 23بهمن در یک اطلاعیه مملو از دروغ اعلام کرد: «کمپ موقت الحریه مربوطه به اعضاء ”مجاهدین خلق“ از سوی یک طرف ناشناس در معرض یک اقدام تروریستی قرار گرفت و شنبه شب 9فوریه 2013 این کمپ با 25گلوله خمپاره مورد هدف قرار گرفت». این در حالیست که وزارت‌خارجه عراق به‌خوبی می‌داند آمران جنایت، در فاصله چند صد متری این وزارتخانه در سفارت رژیم و در نخست‌وزیری عراق نشسته‌اند. وزارت‌ خارجه عراق در حالی از 25گلوله خمپاره صحبت می‌کند که کارشناسان نظامی عراقی بعد از مشاهده محل، تصریح کردند حمله به‌وسیله موشکهای 107میلیمتری صورت گرفته و آنها 38محل اصابت موشک را در داخل کمپ لیبرتی مشاهده و شناسایی کردند.

19- وزارت‌خارجه عراق افزوده است: «مقامات مسئول دولتی برای شناسایی جنایتکارانی که این عمل تروریستی و جنایتکارانه را طراحی و اجرا کردند و برای ارجاع آنها به دادگاه و مجازات عادلانه، انجام تحقیقات فوری را آغاز کردند». وعده تحقیق و محاکمه از جانب حکومت عراق، در مورد جنایتی که خود بیشترین نقش را در آن داشته است، هیچ کودکی را نمی‌فریبد. تحقیقات درباره جنایتهای 6 و 7مرداد 1388 و 19فروردین 1390 نیز به بوته فراموشی سپرده شده است.

20- با این همه اگر دولت عراق راست می‌گوید و در این جنایت دست نداشته است:
اولا- به محاصره 4سال و نیمه مجاهدان اشرفی پایان دهد و به هیأتهای تحقیق بین‌المللی و ناظران و خبرنگاران و وکلا اجازه ورود به لیبرتی را بدهد تا از نزدیک آثار جنایت را مشاهده کنند.

ثانیا- با بازگرداندن ساکنان لیبرتی به اشرف، امنیت ساکنان را در مقابل تکرار حملات مشابه در آینده تأمین کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
13فوریه2013 (25بهمن 1391)