Skip to main content

سازمان اتحادیه وکلا برای

سازمان اتحادیه وکلا برای
Anonymous

سازمان اتحادیه وکلا برای مطالعات قانونی و دموکراتیک
در مصر، حمله موشکی به لیبرتی را به قویترین وجه محکوم می‌کند. اين سازمان طى بیانیهيى نوشت:
مجاهدین صاحب اصلی انقلاب ضدسلطنتی سال 1357 بودند ولی به‌دست خمینی ربوده شد
رژیم ایران به‌صورت پنهان و آشکار در حال صدور تروریسم است.

جامعه جهانی باید چشمهایش را بر جنایت حمله به لیبرتی باز کند. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تروریسم رژیم ایران را متوقف کند.
سازمان اتحادیه وکلا برای مطالعات قانونی و دموکراتیک درمصر اعلام کرد: حمله موشکی به کمپ لیبرتی را به قویترین وجه محکوم می‌کند و افزود: همزمان با سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران، انقلابی که توسط مجاهدین خلق محقق شد ولی توسط خمینی ربوده شد و نام آن را با دجالگری، انقلاب اسلامی نهاد. با خبر شدیم که مجاهدین خلق در کمپ لیبرتی در عراق مورد حمله موشکی قرار گرفته‌اند.
در بیانیه سازمان اتحادیه وکلا برای مطالعات قانونی و دموکراتیک درمصر همچنین تصریح شده است: در طول یک‌سال گذشته به‌رغم اصرار ساکنان و مراجعات مکرر به مقامات آمریکایی و ملل متحد، دولت عراق بی‌رحمانه از انتقال تجهیزات پزشکی ساکنان از اشرف به لیبرتی جلوگیری کرده است. ساکنان و نمایندگان و وکلای آنها طی روزهای گذشته نسبت به یک قتل‌عام دیگر توسط رژیم ایران و نیروهای عراقی هشدار بودند و برای چندمین بار از دبیرکل و مقامات آمریکایی خواهان بازگشت به اشرف شده بودند که دارای ساختمانهای سیمانی و سنگر و پناهگاههایی است که خودشان ساخته‌اند. همچنین رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران خانم رجوی از پرزیدنت اوباما و دبیرکل، کمیسر عالی امور پناهندگان و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل‌متحد خواست 3100تن پناهندگان بی‌دفاع به‌خاطر حفظ جانشان از کمپ لیبرتی که مساحت آن 80 برابر کوچکتر از اشرف است و فاقد هر گونه سرپناه می‌باشد بلادرنگ به اشرف منتقل شوند.

سازمان اتحادیه وکلای مصر؛ در بیانیه خود سازمانهای مجتمع مدنی و آمریکا و اروپا و خانه آزادی و عفو بین‌الملل و صلیب‌سرخ را مورد سؤال قرار می‌دهد و می‌پرسد این سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌ بشر کجا هستند؟ و هشدار می‌دهد که این رژیم به‌طور آشکار و پنهان تروریسم را ادامه می‌دهد و در همین رابطه از آنها می‌خواهد چشمان خودشان را بر جنایات این رژیم نبندند. این بیانیه در مطبوعات مصر به‌طور گسترده بازتاب داشت. روزنامه الدستور مصر؛ روزنامه مصر جدید؛ روزنامه صوت الوطن مصر؛ روزنامه العربیه مصر؛ روزنامه مصر 11 چاپ مصر و روزنامه الاقباط متحدون (روزنامه مسیحیان مصر) در شمار آنها هستند.

نمایندگان پارلمان بحرین جنایتهای وحشیانه در حق ساکنان لیبرتی را محکوم کردند. شماری از اعضای مجلس نمایندگان بحرین با صدور یک بیانیه؛ جنایتهای وحشیانه‌ای را که رژیم ایران و مزدورانش در عراق علیه مقاومت ایران مرتکب می‌شوند و آخرین آنها حمله موشکی علیه کمپ لیبرتی در مرکز بغداد است را محکوم کردند این حمله جنایتکارانه منجر به کشته و مجروح شدن بیش از100تن از ساکنان گردید.

به گزارش روزنامه الوطن بحرین؛ پارلمانترهای بحرین در بیانیه خود از توطئه‌چینی و دست داشتن دولت مالکی در این جنایت ابراز شگفتی کردند و گفتند این کمپ با موشکهای107 میلیمتری مورد حمله قرار گرفت که یک قتل‌عام هولناک علیه ساکنان لیبرتی بود. وقوع این جنایت در حالی است که دولت بغداد متعهد شده بود که پناهندگان این کمپ که پس از توافق ملل‌متحد با دولت مالکی، از کمپ ”اشرف“ به کمپ ”لیبرتی“ در مرکز بغداد منتقل می‌شدند؛ مورد آزار و اذیت قرار نگیرند. در این بیانیه که توسط پارلمانتر عبدالحکیم الشّمّری و تعداد دیگری از نمایندگان مجلس ارائه شد به‌وضوح آمده است که این جنایتها توسط رژیم ایران و مزدورانش در بغداد انجام گرفته است. بیانیه خواستار محکومیت گسترده و افشای رسانه‌یی این جنایت وحشیانه شد. این بیانیه هم‌چنین سازمانهای حقوق‌بشری و ملل‌متحد را به انجام تحقیقات بین‌المللی پیرامون این قتل‌عام وحشیانه فراخواند.