Skip to main content

سايت محترم ايران گلوبال، با

سايت محترم ايران گلوبال، با
Anonymous

سايت محترم ايران گلوبال، با درود فروان- مي‌دانم شما به طرفداري هيچ‌كدام موضع نمي گيريد، اما جناب "آراز تبریزلی" نوشته «.... تبریز با سرمایه های خود آذربایجانی ها پا برجاست و طبق اداره آمار و بودجه کشور در سال 1383 بودجه عمرانی استان کرمان 365 برابر کل سه استان ترک نشین آذربایجان غربی -شرقی-زنجان بود و این تزریق تبعیضانه بودجه به مدت 4 سال مداوم ادامه داشت و آبادانی استان آذربایجان شرقی و تبریز نه از محل بودجه ملی بلکه از طریق سرمایه گذاری های خصوصی و خصوصی سازی بوده....»/ براستي ديگر من شان خود را در حدي نمي‌بينم كه مستقيما پاسخ چنين دورغ‌پراكني‌ها لخت و عرياني را بدهم، بي انصاف‌ها آنچنان دروغ مي‌گويند كه مرغ پخته را در ديگ جوشان بخنده وامي‌دارد.- علي‌الاتفاق من به آمار سال 1383 دست پيدا كردم، اين‌چنين است:

اعتبار عمرانی اختصاص یافته به استان آذربایجان شرقی در سال 1383 طبق اطلاعات مرکز آمار ایران بیش از پنج و چهارده صدم درصد (5.14) اعتبارات عمرانی کل کشور بود. در همین سال اعتبار بودجه عمرانی استان اصفهان: 4.40، کرمان: 3.78، استان یزد: 1.49، استان سمنان: 1.31، استان گلستان: 2.53 و استان بوشهر: 2.14 بوده است. همانطور که به آساني قابل مشاهده است بودجه آذربایجان شرقی نه تنها از استان اصفهان بیشتر بوده است بلکه از کل جمع بودجه سه استان فارسی زبان گلستان، یزد و سمنان هم بیشتر و یک و نیم برابر، بیشتر از بودجه استان کرمان تعیین شده است. این در حالی است که استان اصفهان در مقام یکی از قطب‌های توریستی ایران به شمار می رود و دارای مساحتی بیشتر از آذربایجان شرقی است.
جالب آنکه بودجه استان تهران که در آن سال‌ها شامل قزوین نیز بود، فقط و فقط چهارده صدم درصد از استان بودجه آذربایجان شرقی بیشتر بود یعنی 5.55 درصد بودجه کل کشور. (مقایسه نمایید با بودجه آذربایجان شرقی، 5.14) و در مقایسه بین این دو رقم فراموش نکنید که میزان جمعیت استان تهران که شامل پایتخت و شهرهای حومه یعنی کرج، قزوین، اسلامشهر، شهریار... بود، حدود شش برابر جمعیت استان آذربایجان‌شرقی است./ متاسفانه من اينها را تنها مي‌توانم در چارچوبه يك كامنت بنويسم و به زودي از نگاه‌ها پنهان مي‌شود و زحمتم بي‌فايده مانده و پانتركيستها نيز دوباره دروغ‌هاي باور‌نكردني خود را نشر مي‌دهند. افسوس! حداقل شما بخوانيد و بدانيد اينها دروغ‌هايي هدف دار است و ايكاش كه ما هم اجازه نشر باورهايمان را به طريقه‌ي موثر‌تري داشتيم.- با سپاس