Skip to main content

دوست عزیز شما آذری بودن و

دوست عزیز شما آذری بودن و
Anonymous

دوست عزیز شما آذری بودن و رسیدن اجدادتان به کوروش، مانی و ... را در یک آزمایش گاه ژنتیک کشف کرده اید که که از تورک‌ها سند ژنتیکی‌ می‌‌خواهید ؟!

مرد حسابی‌ ژن آسیای شرقی دیگر چه صیغه‌ای است؟!از کجا این اطلاعات را میاورید؟ ژن چه ربطی‌ به زبان و فرهنگ دارد؟!بر فرض محال اگر آزمایش ژنتیکی نشان بدهد که ژنهای افراد ساکن در ایران در حال حاضر حتا به صورت ۱۰۰% با ژنهای افرادی که ۳۰۰۰ سال قبل در این مکان زندگی‌ میکرده اند یکسان است، دلیلی‌ بر اثبات یکسان بودن زبان و فرهنگ این مردمان نیست. فرهنگ و زبان ارتباطی‌ به ژنتیک ندارند، حد اقل انسان تا امروز ارتباط این دو را ثابت نکرده است. ضمنا باز هم بر فرض اگر روزی ثابت شود که اجداد من در ۴۰۰، ۲۰۰، حتا ۱۰۰ ساله قبل فارس بوده اند یا حتا از این هم غلیظ رتر اگر مادر من هم فارس باشد باز هم من به عنوان یک انسان حقٔ دارم زبان و فرهنگ زندگیم را انتخاب کنم و به کسی‌ اجازه نخواهم داد تا به جای من در این شخصی‌‌ترین امر کوچکترین نظری بدهد مادامی که از او نخواسته باشم.

من خود را تورک میدانم فقط و فقط به خاطر اینکه زبان مادریم تورکی است و آداب و رسوم تورک‌ها را دارم. والسلام و شما هم اگر خودتان را آذری می‌دانید این فقط و فقط میتواند نشان دهنده زبان و فرهنگ شما باشد که شما کاملا مختارید به زبان آذری فرهنگ آذری بمانید البته اگر یک همچون فرهنگ و زبانی اصلا وجود داشته باشد! ولی‌ به هر حل این حقٔ شما، من و همه است که در این موارد مستقللانه تصمیم بگیرد. با احترام