Skip to main content

جناب محمود

جناب محمود
Anonymous

جناب محمود
هیچ جنایتی در تاریخ بشریت (حداقل پیش از قرن بیستم) بدتر از جنایت مغول که اغلب سربازانش ترک بودند، در تاریخ انجام نشده است. اما هیچ ایرانی نمیرود روز و شب به ترکان فحش بدهد و آنها را مقصر بداند و مظلوم نمایی کند. اگر دریاچه ارومیه دارد خشک میشود (و انهم بخاطر اینست که کشاورزان منطقه سدسازی میخواستند) ، ده ها دریاچه دیگر مانند فارسان و هامون و رودخانه دیگر مانند زاینده رود هم دارند خشک میشوند. ولی کسی اینها را تقصیر ترکان/مغولان که بیشتر قنات ایران را خراب کردند، نمیگذارد. من در اینجا پاسخ کامل به این شایعات پانترکیستی را دادم: " آیا ایرانیان به ترکان ظلم کردند یا ترکان به ایرانیان؟ آیا ترکان حاکم زبان خودشان را تحمیل کردند؟ حالا که به این پرسش پاسخ داده شد، پس چرا پان ترکیستان مظلوم نمائی میکنند!؟"
http://azargoshnasp.net/Pasokhbehanirani/pasokhbehdorooghhaayehraye
ادامه

ترکان بقدری در تاریخ غارت و کشتار کردند که حتی شاعرانی که هرگز نمیتوان آنها را ملیگرا نامید(برخلاف نظامی و قطران تبریزی ایراندوست ملیگرا بودند)، ترک و غارتگری را یکی گرفتند. یکی از ریشه تعبیر عرفانی مفهوم ترک (غارتگري) را می توان در این چند بیت خواجه عبدالله انصاری جست:
عشق آمد و دل كرد غارت
اي دل تو بجان بر اين بشارت
تركي عجب است عشق داني
كز ترک عجيب نيست غارت
تركان اصيل چنان به تاراجگری و ويرانگری شهره و انگشت نما بوده اند كه در ادب و عرفان ايراني، تركان به نماد ويرانی وتاراج مبدل مي شوند، به طوري كه در زبان فارسي به تهاجم و غارتگري «ترك تازی» گفته مي شود. جامی که در زمان سلاطین ترک-تبار میزیسته، این شعر را سروده است:
این شنيدستي که ترکي وصف جنت چون شنيد این
گفت با واعظ که انجا غارت و تاراج هست ؟
گفت ني ، گفت بدتر باشد زدوزخ ان بهشت
کاندرو کوته بود از غارت و تاراج دست
مولانا رومی:
"و حق سبحانه و تعالي چون ايجاد عالم ملک فرمود ..گروه ترکان آفريد تا بي محابا و شفقت هر عمارتي که ديدند خراب کردند و منهدم گردانيدند، و هنوز مي کنند و همچنان يوما بيوم تا قيامت خراب خواهند کردن..."
ببینید تا نبود چیزکی کسی نگوید چیزها..
اصولاً اینها را نمیتوان با حملهء اسکندر مقایسه کرد. حملهء اسکندر شاید پرسپولیس را سوزاند ولی در کل تمدن ایران نابود نگشت. یا حملهء ایران به یونان.. اما همین ترکان که آمدند، 80% تمدن یونانی را نابود کردند (تمدن یونانی آنوتولی) و از بین بردند. پس هیچ جا بحث پادشاه ترک نیست بلکه قبایل ترک (یعنی ترکان) که به دیگران حمله میکردند وحشی و غارتگر بودند. حتی نظامی گنجوی که زن اولش ترک بود این اصطلاح را استفاده میکند:
چون ترکان گشته سوی کوچ محتاج
به ترکی داده رختم را به تاراج
یعنی به ترکی تاراج کرد! البته چیزی که مشخص است ایرانیان توانستند پادشاهان ترک را ایرانی کنند. مانند سلجوقیان روم که نامهایشان را از شاهنامه انتخاب کردند و تاحدی رفتند که پسر مولوی آنها را در سرکوبی ترکان غارتگر ستایید:
ترکان عالم سوز را از غار و کوه بیشه‌ها
آورده در طاعت خدا چون شاه ما مسعود شد
(سلطان ولد سپر مولانا)
ببینید من میتوانم در این مورد صدها صفحه سیاه کنم اما کافی است بدانیم که اگر بحث این باشد که به ترکان در تاریخ ایران ظلم شده است یا به ایرانیان، به یقین هرکسی که اندکی منصف باشد میگوید که ترکان به ایرانیان ظلم کردند و نابودی زبانهای ایرانی خوارزم و آذربایجان و آران و غیره تنها گوشه از این حرفها است.
نه تنها ترکتازی بلکه ترکی کردن به معنی سختدلی بود:
می‌نبینید آن سفیهانی که ترکی کرده‌اند
همچو چشم تنگ ترکان گور ایشان تنگ و تار
(سنایی)
حلقه‌ی زلفش مجنبان جز به انگشت ادب
هان و هان! ترکی مکن با طره‌ی هندوی او
(نظامی - دیوان)
خون خوری ترکانه کاین از دوستی است
خون مخور، ترکی مکن، تازان نشو
(خاقانی)
ترکان رفتار کردن به معنی بی ادبی:
آشنای دل بیگانه مشو
آب و نان از در بیگانه مخور
نان ترکان مخور و بر سرخوان
با ادب نان خور و ترکانه مخور
خاقانی)
در مورد اقتصاد هم چیزی بجز دروغ از پانترکیستها ندیدیم.. الکی ادعا میکنند در تهران 70 برابر چهار استان آذربایجانی سرمایه گزاری میشود! حال هر کسی که به کرمان برود و تبریز (و حتی اردبیل و زنجان و ارومیه برود) این دروغها را میخواند. همهء حرفهایشان بجز دروغ نیست. آمار بیکاری در آذربایجان از تمامی استانهای فارسیزبان/لرزبان کمتر است. http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=108696
مردم بوشهر که اکثریت مطلق پارسیزبان هستند گازشان را به آذربایجان شرقی در زمستان میدهند ولی بوشهر کجا و تبریز کجا.. بجای این مظلومنمایی بگویید تجزیه میخواهیم! همین. مظلوم نمایی بس!گویا دیگران در شاهی زندگی میکنند!