Skip to main content

البته قصد من از پیام الانم

البته قصد من از پیام الانم
Anonymous

البته قصد من از پیام الانم (که روشن نیست پاک خواهد گردید یا نه هرچند تنها به ادبیات پارسی استناد کرده است و واقعیت را نمیتوان سانسور کرد)، توهینی به کسی نبود و من به ایرانیان وطندوست آذربایجانی ارج مینهم و ترکزبان شدن آن ناحیه به این معنی نیست که آنجا دوباره نمیتواند مرکز ایرانگرایی شود (مانند دوران مشروطه)... اما گوشه ای از واقعیتها را باید گفت:
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1496611
امروز به سفر خواهم رفت و شاید نتوانم پاسخی بنویسم..اما به عنوان آخرین پیام فعلا:

حداقل میتوان دید که استان اصفهان و فارس و لرستان و .. نرخ بیکاریش از زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بیشتر است:
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1496611
http://www.parsine.com/fa/news/60465/%D8%A8%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%AF%D9%88%D9%84
بنابراین چیزی که از این آمارها عاید میشود اینست که حداقل ظلم اقتصادی به آذربایجان شرقی با مرکزیت تبریز نشده است..
خوب چرا در لرستان کسی تجزیه طلب نیست و روز و شب مظلوم نمایی نمیکند؟ یا حتی بلوچستان هم این همه تجزیه طلب ندارد. یا هر دو سال 89 و 90 آمار بیکاری اصفهان بیشتر از آذربایجان شرقی/غربی بوده است. تازه آمار بیکاری آذربایجان غربی را اگر منهای کردها کنیم، حتما جزو پایینترینها خواهد بود.

خلاصه میکنم:
1) اگر در تاریخ ایران بگوییم که ترکان (و نه تنها چند پادشاه، بلکه کل قبایل ترک غارتگر بودند) به دیگران ظلم کردند یا دیگران به ترکان، این پاسخش روشن است. اصلاً چیزی نیست که دربارش بخواهیم بحث خاص کنیم:
http://azargoshnasp.net/Pasokhbehanirani/pasokhbehdorooghhaayehrayejbakhshyek.htm
2) اگر در مورد این صدسال اخیر باشد باز ظلمی به ترکزبانان ایرانی (که با ترکان فرق دارند و ایرانیان ترکزبان هستند) نیز نشده است:
http://azargoshnasp.net/Pasokhbehanirani/drhamidahmadishaloodehshekani.htm
3) حرفهای محمود افشار و کسروی و ارانی و عارف قزوینی و غیره هم تنها و تنها پاسخ به توطئه و غارتگری و خواسته های پانترکیستها بود:
http://archive.org/details/Pan-turkismVaIranpan-turkismAndIran
و بدون محتوای آن دوران، هرگز نمیتوان آن حرفها را بررسی کرد و هرکس با انصاف باشد، میبینید چرا دیدگاه منفی به زبانی ترکی در آذربایجان بخاطر هجوم عثمانیها در جنگ جهانی اول پیدا شد.
پس هر محققی که بخواهد هی ارانی و کسروی و افشار را تکرار کند، ناچار است محتوای آن زمان را بداند:
http://archive.org/details/Pan-turkismVaIranpan-turkismAndIran
و اگر نخواهد بداند:
http://archive.org/details/Pan-turkismVaIranpan-turkismAndIran
دیگر جای بحثی نیست.
خوب فعلاً همین کافی است.. ما که وقت نداریم علاف باشیم. درود بر تمامی آذربایجانیها و سایر ایرانیان ایراندوست و ننگ بر تجزیه طلبان پانترک و ضدایرانی.