Skip to main content

اولا جناب نویسنده باید بدانند

اولا جناب نویسنده باید بدانند
Anonymous

اولا جناب نویسنده باید بدانند که بعد از کشتار تورک‌های ساکن در قره باغ و آواره شدن بقیه در شهرهای دیگر معلوم است که الان جمعیت تورک‌ها در قاراباغ کمتر از ارمنیان خواهد بود.

اما در مورد موضوع آقای ایلیسلی, اینجا ۲ مساله مطرح است: ....

۱) برخورد غیر انسانی‌ و ظالمانه دولت و دولتیان با این نویسنده

۲) عمل این نویسنده

حقوق بشر در جمهوری آذربایجان در وضعیت اسفباری است و این قابل کتمان نیست، علیف هم به هیچ عنوان نه عدم دمکراتی است و نه قدمی در راه اعتلای زبان و هویت تورکی برداشته است لذا اطلاق اصطلاح پنتورکیزم به حکومت جمهوری آذربایجان کاملا غلط است. ضربات جبران ناپذیری که حکومت دیکتاتوری علیفها به زبان، تاریخ و فرهنگ تورک‌ها زده اند بسیار قابل ملاحظه است. کمک به ساختن هویّت جعلی آذری و خلق زبان آزربایجنجا که معجونی از کلمات روسی، عربی‌، فارسی تورکی است .

۱)برخورد دولت و دولتیان با این نویسنده
۲) عمل این نویسنده

مملکتی که امکانات و تجارتش در دست علیف و خانواده اوست اجازهٔ نفس کشیدن به احدی را نمیدهد. و کسی‌ را یارای مقابل با این سیستم فاسد نیست. مثل دوران پهلوی در ایران که همهٔ امکانات دست خاندان پهلوی بود و یا همین حکومت پشت اسلام قایم شده که خون جوانان را مثل آب خوردن میریزد.

و اما در مورد عمل این نویسنده باید گفت تنبیه و مجازات همیشه می‌بایست با عمل مجرمانه مطابقت دشت باشد که در این مورد اگر نویسنده فقط نظرش را گفته باشد که طبق قوانین بین المللی اصلا جرم نیست، و اگر تاریخ را تحریف کرده باشد هم این بر خوردها منصفانه و انسانی‌ نیستند.
در مورد خاندان علیف هم در آخر بگویم که نه پدرش و نه خودش بدون نظر روسیه آب هم نمیخورند چه برسد به طرفداری از تورکیزم یا پان تورکیزم که روسیه سایه تورک را با تیر میزند و نتیجه ‌اش هم ترویج هویت جعلی آذری و زبان جعلی به نام آذربایجانجا است.