Skip to main content

آقای هدایت سوال های زیادی

آقای هدایت سوال های زیادی
Anonymous

آقای هدایت سوال های زیادی کردند. ولی معلوم نشد این سوالها مخاطبش کیست؟ اگر سوالش از من مازندرانی است که پدرم اراکی، مادرم تهرانی، مادر بزرگم زنجانی و فرزندانم آلمانی هستند همه ما یکی کمتر و دیگری بیشتر در ایران تحت ستم بوده و از آزادی محروم بوده ایم و هستیم. اگر سلسله پهلوی که مازندرانی بود با روش دیکتاتوری بر ملت ایران حاکم بود قبل از او که همیشه لااقل از زمان صفویه پادشاهان ترک زبان بر ایران حکمفرمائی میکردند و همین ظلم بر همه ایرانیان روا میشد. هم اکنون چه کسی در ایران حاکم است؟ مگر آقای خامنه ای ترک نیستند؟
عزیز من به مسئله با احساس برخورد نکنید. قدری منطق را به کار گیرید. باور کنید مسئله ما آزری و کرد وفارس نیست بلکه دیکتاتوری حاکم بر کشور ماست که بر همه ما ظلم میکند.در یک نظام دموکراتیک میتوانیم همه با هم با حقوق مساوی و بطور مسالمت آمیز در کنار هم زندگی کنیم. به اتحادیه اروپا نگاه.

به اتحادیه اروپا نگاه کنید. 25 کشور بطور مسالمت آمیز و با حقوق مساوی با هم زندگی میکنند. این خارجی ها هستند که خودشان در پی اتحاد و یکی شدن هستند اما میخواهند کشورهای بزرگ را تجزیه کنند تا بتوانند یهتر بر آنها نفوذ داشته باشند. در این راه از احساسات پاک فرزندان ایران استفاده میکنند. در مورد زبان هم اجازه میخواهم چند جمله بگویم. چند میلیون آذری در خارج از ایران زندگی میکنند؟ آنها در این کشور های آزاد چند مدرسه آذری زبان تاسیس کرده اند؟ چند دانشگاه آذری زبان در جهان موجود است؟ من هیچ کدام را سراغ ندارم. لطفا به من آدرس آنها را بدهید. ما در هامبورگ یک انجمن فرهنگی داریم که زمانی من هم یکی از اعضای هیئت مدیره آن بودم. بعضی از اعضای آذری زبان و کرد زبان ما خواستار تشکیل کلاسهای آذری و کردی شدند و ما این کلاس ها را برقرار کردیم ولی بخاطر نبودن علاقمند متاسفانه تعطیل شد. در خاتمه باید بگویم که من به زبان آذری آشنائی دارم و آنها را در کوچه های شهر شاهی (قائم شهر) و هنگام خدمت سپاهی دانش در آذرشهر و تبریز آموختم و به آهنگها و رقص آذری بسیار علاقمندم زیرا آنها را قسمتی از فرهنگ ایرانزمین میدانم.