Skip to main content

● کامنت‌های پیشین کاربران تا 25 ژوئن 2022 برابر با 4 تیر 1401

نوشته شده توسط: Anonymous

آ ائلیار عزیز.درباره کورش و تاریخ تمدن باستانی جعلی فارسها نه تنها پانفارسها و پان ایرانیستها, نه تنها یهودیها و نه تنهای تاریخ دانهای غربی دروغپردازی ها را تکرار میکنند, بلکه نوشته های خود هرودوت هم بر پایه دروغها, فرضیه ها ,نقل قولهای بی اساس نوشته است. در این باره کتابها و مقاله های متعددی هم نوشته شده است.در کتاب دتلو فئلینک آلمانی مفصلا در این باره نوشته شده است. محخصوصا در تاریخ خیلی متداول است , اگر در باره تاریخ چیزی نوشته شود, نویسنده های بعدی هم سلسله مراتب همان نوشته ها را بعنوان منبع تکرار میکنند, بدون آنکه بخودشان زحمت تحقیق در باره آن داده باشند که حقیقت داشته است یا نه و یا تا چه حد حقیقت دشته.. در یونان قدیم مخصوصا این نوع تاریخ نویسی خیلی واضح متداول بوده است.

نوشته شده توسط: Anonymous

من اطمینان دارم اشخاصی مثل موحدی که در کامنت هایش از گروهک های ترویست تجزیه طلب کردستانی حمایت میکرد و میکرده به سادگی با گروهکی سایبری در این مواقع بین ترک و فارس و عرب نوشته های نژادپرستانه منتشر میکنند تا مقوله پانکردیسم را در این دعواها پنهان کنند.
حداقل این مشخص هست که یک ایرانی واقعی حتی غیر مذهبی و سکولار و ...از نوشته های مروج نژادپرستی دوری میجوید اما این پانکرد های همیشه خائن...

نوشته شده توسط: lachin

...ادامه...
اگــــــر ناراحـــــت شـــدی از خـــــواندن ایـــــن.......................
بــــجوش و میـــــــل بـــــفرمــــا چنــــــد رازیــــانـــه ........

نوشته شده توسط: lachin

در جواب دروغ سنج......
نــکردیــم هرگــز این استـــوانه را مـــا بهـــانه...................
بـــکردیـــم این ادعا را هـــر زمـــا نـــه...........................
اگـــر از زبـــان ســــو مـــر هـــم نوشتــــــیم...................
نـــوشتیــــم بـــا دلیـــل عاقلانــــه................................
تــو کــه هـــی مینــــویسی از داریوش و کـــورش..............
این همـــان کـــاری ببـــاشد جـــاهلانــــه.........................
اگـــر زهتـــابی و پیــــرار نوشـــــتند.............................
نشــــان دادنــــد حقــــایــــق را عــــادلانه........................
ولـــی ای دوســـت در پشـــت ایــــن سنــــگ..................
نشســـــته پیــــر استـــــعمار , اسمـــــش انگلســـــتانه ........ ( ادامه)

نــکردیــم هرگــز این استـــوانه را مـــا بهـــانه...................
بـــکردیـــم این ادعا را هـــر زمـــا نـــه...........................
اگـــر از زبـــان ســــو مـــر هـــم نوشتــــــیم...................
نـــوشتیــــم بـــا دلیـــل عاقلانــــه................................
تــو کــه هـــی مینــــویسی از داریوش و کـــورش..............
این همـــان کـــاری ببـــاشد جـــاهلانــــه.........................
اگـــر زهتـــابی و پیــــرار نوشـــــتند.............................
نشــــان دادنــــد حقــــایــــق را عــــادلانه........................
ولـــی ای دوســـت در پشـــت ایــــن سنــــگ..................
نشســـــته پیــــر استـــــعمار , اسمـــــش انگلســـــتانه ........
نوشتنـــــد کاهـــنان بــــابــــل بـــر ان سنــــگ.................
بکــــو بیــــدند بر ســــر آریــــــــا ئیـــــآن جـــاودانــــه........
نبــــاشـــد هیــــچ حقـــــوقــــی در آن سنــــــگ...............
همــــه داننـــــد کـــه ایـــن امــــر , یـــک چـــاخــــانــــه......
اگـــــر در قـــــــتل عـــام بــــاشــــد حقـــــوقــــی..............
از آن کـــــورش بـبــــاشــــد این فســــــانه.....................
اگــــــر ناراحـــــت از خـــــواندن ایـــــن.......................
بــــجوش و میـــــــل بـــــفرمــــا چنــــــد رازیــــانـــه ........
نوشته شده توسط: Anonymous

آقای مجددی ترکها در ایران مدرسه بزبان ترکی ندارند، بدین جهت در عرض این مدت حدود نود سال بعنوان ملت مغلوب بزبان مادری خود بیسواد نگهداشته شدند، و حاکمیت پانفارسیست کلیه بودجه های آموزشی و فرهنگی را فقط و فقط بزبان فارسی اختصاص داد ه اند ، و طبیعتا تاریخ هم بزبان فارسی و به نفع ملت فارس و در جهت انکار دیگر ملتها نوشته شده، در گذشته ها هم که مدرسه ایی نبود تا باسوادی عمومی باشد.

نوشته شده توسط: Anonymous

منم بابک خرمدین ازآذربایجان: از خصلت ورفتار مجمع الجزایر ترکان بی هو یت بی نام و نشان ما آذربایجانیان به ترکان میگوییم یتیمچه لر. بنده خدا ها مادر نداشته اند زبان مادری یادشان بدهد می خواهند دولت را که مجری یکسان سازی زبان واحد و دیوانی است مادر بسازند و شده عقده و آلت دردست دیگران هرکی بیشتر پول وامکانات بده. از منشع این عقده این گونه هرزنامه ها مینویسند. وقتی جمعی چادر نشین که هیچ وقت یکجا نشین نبوده اند و همیشه درحال کوچ برای دام هایشان بودند ادا ب و معا شرت مردمان متمدن شهر نشین برایشان تعجب آور بوده وهست.از تبعات ان وحشی تا نیمه وحشی اجازه رشد وتکامل در یکجا نشینی شهر نشینی واحترام به قوانین عرف جامعه را نداده هنوز هم قومی رفتار می کنند. از خصلت هایشان۱- بی قانونی ۲- دین خوی. یعنی جا معه گوسفندی همه بدنبال ترک اولی ائلیار.... در کامنت ها واضح است.

جهان امروز ما در تکامل بدنبال فردیت اندویدوالیسم است و مغز متفکر ترکا ن لوایی ازسر بیکاری و بی عاری عقده های خود قلم فرسای می کند. شکر میل می فرمایند در مورد ایران گهواره تمدن بشری . مشاالله خوب هم دست مزد میگیرند سفر مکه هم میروند دست بوس ارباب سعودی یا کاخ کرملین از دم همشان ضد تمدن هستند اگر نرفتید بزودی اگر قدیم سالی یک با ر بود حالا شده سالی چهار با ر حالا الان نه ولی تا جاخالی بشه .استعداد فوق العاده وطن فروشی دارند البته وطن ندارند خیانت در عقبه اشان فریاد میزند . تو زندان محمد رسول الله تبریز ترک داره آذربایجانی را شکنجه می کنه .
کوروش کبیر ستاره تابناک تمدن بشری است . پاینده و جاوید باد ای ایران
نوشته شده توسط: Anonymous

عاقلان دانند: به ساعات توجه کنید
فرستاده شده توسط اسلم ریگی در د., 10/24/2016 - 14:09
فرستاده شده توسط اسلم ریگی در د., 10/24/2016 - 14:17
فرستاده شده توسط تهرانلی در د., 10/24/2016 - 14:41
فرستاده شده توسط يوسف آذربايجان در د., 10/24/2016 - 14:58

نوشته شده توسط: Anonymous

اقای ایلیار از "کم تربیتی" و "کم فرهنگی" کامنتهای مخالف خود انتقاد کرده. ازکسی که اینقدر به "تربیت" و "فرهنگ" حساس است انتظار میرود خودش نیز حداقل توجهی به تمیزی اظهاراتش داشته باشد. اقای ایلیار دربالا با اشاره به مخالفان فکریش نوشته " شارلاتانیسم حدی ندارد"! یعنی بطور روشنی مخالفانش را "شازلاتان" نامیده! در جای دیگری مینویسد "همچون کوروش، تخمه یشان"! و در وصف مخالفان ایرانگرای خوداز"تخمه" کورش اسم میبرد! شواهد ایچنینی در قلم "معطر" اقای ایلیار چه در این مطلب جه در مطالب دیگرش فراوان است و درمواردی بقدری زننده است که نمیتوان حتی برای نمونه آوردن آنهارا تکرار کرد! با چنین قلم پر از "مشک و عنبری" عجیب است که بکاربردن کلمه "عن" که هیچ معنی بدی ندارد و در عربی معنی "از" میدهد چه فاجعه ای بوده که دل "نازک " و قلم "پاک" ایلیار را اینقدر به درد آورده!

نوشته شده توسط: Anonymous

جناب تهرانلی یا تورک اغلی یا اتش
نوشته ای این چه وطنی است زبانم در آن قدغن است.....پاسخ شما مشخص هست نه ایران و نه کشورهای دیگه ای که تورک در ان مانند ملخ مهاجر اند وطن شما نیست وطن شما التای و کوه های تیان شان است برای فرهنگ ناچیز که تورک ها هیچ چیزی که مشخصه انها با شد ندارند تورک ها عید گوربان (قربان ) و فطر را جشن میگیرند زبان علیل شان که دیگه گفتن نداره با چسب خود را به سومری های بیزبان چسباندن که در همین سایت هم شاهد اش بودیم تنها چیزی که تورک همیشه داشته و داره ادعا کردن و قمپز در کردن هست
بعد از ان مگر توی دوتا و نصفی استان تورک نشین ایران چه اندازه تورک زندگی میکنه 43 ملیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این 43 ملیون در کدام امار ثبت شده در امار مکتب تبریز ؟؟؟

نوشته شده توسط: Anonymous

من نیز حق پرسش داریم .. که بدانیم شیعگری چیست که 5 قرن است مردم ایران خود ر ا برای یک عده عرب گرسنه بیابانگرد لته و پاره و خاک بر سر میکنند. من باید بدانم که ان سنگ سیاه چند تنی چیست که هزاران نفر از ایران و ترکستان بیش از هزارو 500 سال است که دارو ندا رخود را میفروشند و بوسه بران سنگ سیاه میزنند و دیوانه وارگرد ان میچرخند . معجزه ان سنگ سیاه کدام است که مردم بدبخت و د رمانده ایران باید سوی ان بت کده یهودی ساز نماز کنند ؟ ان سنگ سیاهی که یهودی نامی بنام ابراهیم انرا بن نهاد کدام اصل تساوی زن و مرد و حقوق بشری عدالت و حق زبان مادری ازادی اندیشه ای روی ان حک شده است ؟ سود زیان ان استوانه بی زبان بیشتر است یا مرده خانه های مشهد و گربلا و عراق و دیگر جاه ها؟ بفرمائید که چه افتخاری بر ای بشریت کنونی شیعه و مرده پرستی و عرب پرستی

برای مردم ایران به ارمغان داشته است ؟ صد البته که استوانه کورش بهانه ای روحی روانی بیش نیست برای استالین پرستان که بیش از نیم قرن روزگار مردم ایران و اروپای شرقی را به برده گی گرفتند . شکست خفت بار پیروان سوسیالیسم امروز به نوعی علیه مردم ایران با نمایش های مظلومانه حق تعین سرنوشت بروز کرده است . شما هم میتوانید پیشه وری زمان خود باشید .این گوی این میدان .
نوشته شده توسط: Anonymous

جناب بولان اسلم یکنفر بامسی : چرا جلوی حسین بر ازات خواستم بلوچی بنویسی گذاشتی فرار کردی شدی کردستانی

نوشته شده توسط: Anonymous

جناب سازاخ : اگر "تاریخ را فاتحان می نویسند و هر آنگونه که دلشان می خواهد می نویسند،" پس چرا تورک ها که به قول خودشان 1000 سال بر ایران حکومت کردنند حتی به اندازه یک کف دست نوشته ای به تورکی ندارند
نتیجه میگیریم یا تاریخ را فاتحان نمینویسند یا حکومت تورک بر ایران همه دروغ و جعل است

نوشته شده توسط: Anonymous

جناب یوسف عاظربایجان:
کسی کم اورده که اویزون دم رضا مرادی غیاث ابادی برای رفرنس شده است
شما هم خودات را زیاد تحویل نگیر....

نوشته شده توسط: Anonymous

با تشکر از دختر آزربایجان!، قهرمان دلیر خلق! بانوی گرانقدر اشرف دهقان! سمبل نبرد و آزادی! و به یاد تمام قهرمانان بخون خفته آزادی. مخصوصا به یاد قهرمان اسطوره ای خلق! زنده یاد " بهروز دهقان" قهرمانی که در مقابل رژیم سفاک پهلوی سینه سپرکرد. پاهایش را اره کردند. اما دست رد بر سینه رژیم زد. در مقابل ستمگران ایستاد. از آرمان انسانی، و آزادی ملتش دفاع نمود. در مقابل شکنجه گران و تیغ دژخیمان زندان اوین، خم به ابرو نیاورد! نتیجه تلاش و مبارزه خستگی ناپذیر چنین قهرمانانی بود که مردم بجان آمده جغرافیای موسوم به ایران، سلسه منحوس پهلوی را با خیزش خود بر زمین کوبیدند. آنرا به زباله دان تاریخ افکندند. یاد این قهرمانان پر آوازه گرامی باد.

نوشته شده توسط: Anonymous

چرا در این سایت اپوزیسیون ایرانی فارسی زبان ؟
ما نیازی به این دروغهای روشنگری و تحقیقات مغولی شما نداریم.
بهتر است در سایتهای ترکی آذری اردغانی خود، هر چه دلتان خواست کشفیات 2 ریالی تحویل هم ولایتی های خود انجام دهید.
شما چون هیچ سابقه مبارزه و فعالیت روشنفکری و مخالفت با دو رژیم شاه و آخوند نداشته اید ، و اکنون وارد علی آباد شده اید، هر چه را می بینید و می خوانید و می شنوید ، فکر میکنید شما را از چنگال اسارت همسایه ها نجات میدهد .
تنها راه سعادت شما این است که ایران و قفقاز و آسیای صغیر و خاورمیانه را ترک کنید و به سرزمین اجدادی تان در شرق مغولستان و اویغورستان و سیبریه باز گردید . شما در منطفه خاورمیانه قومی بیگانه و مهاجم و ناسازگار با انسان ها و محیط اطرافتان هستید و نیازی نیست مثل کر و لال و صمن بکم ، فرهنگ و تمدن میزبان تان را انکار کنید چون 5 هزار سال باد و باران و آفتاب نتوانست

نوشته شده توسط: Anonymous

جناب تهرانلی که فرموده اید پانفارس های نفت خور! البته آذربایجان با منابع عظیمش! هیچ احتیاجی به منابع نفت و گاز مناطق فارس نشین ندارد! کافیست یک روز نفت و گاز از طرف فارسها به آذربایجان قطع شود تا خیل عظیم ترکان برای جمع آوری پهن به جنگلها سرازیر شود!

نوشته شده توسط: Anonymous

سلام-من گئلمیشم سیزه قوناق گوزل منه باخ باخ.(معنی. من به شمامهمان آمده ام ای زیباروبه من نگاه کن.نگاه کن..منظوربه همه شماسلام داشته ودوست دارم جنگ رابگذاریم کنار.بیاییم یک کمی حرف حساب بزنیم.
اصلا قبول میکنیم که این منشوریااستوانه گلی مربوط به کورش است وساخت ساستمداران انگلیس نیست.یااصلا همه دنیارافارس هابافرهنگ ومتمدن ساخته اند.اصلن یونان ورم وعیلامی وسومروماد واوراتور.ساکا.درمنطقه نبوده است.
اصلن فرض براین میگذاریم که چین وهند ومصرو..غیرنبوده ودرعصربوق یاقدیم هخامنشی هابنیانگذارتمدن وفرهنگ بوده اند.
خوب الان چی ؟الان درکجای این دنیای متمدن باروزی 5میلیون بشکه فروش نفت 60دلاری قرارگرفته ایم.عزیزان یک سال وپنج نفت رانفروخته اندیکصدسال است این منابع زیرزمینی رامی فروشند.ودراین یکصدسال هم فارس هادریدقدرت بوده وافسارفرهنگ وزبان وادبیات وسیاست هم بتوسط آنهازوری بوده ومیخواستندمارابه دنیای

بی تمدن غرب برده وباآنهایکسان کنند.
به هیچ کس هم مثل برادرمان موحدی بامدادان ومجددی وایستا واستخانلواجازه ظهورنداده اند،فقط نام هافرق میکردیکی شاه ودیگری شیخ ،مثل شماهااندیشه میکردند.کجاراآبادکرده اید؟.مارابه کحابرده اید.؟
من دردشمارادرجای دیگرمی بینم شما هاکورش وزردتشت ومنشوررابهانه میکنید.اینجاردپای دیگراستعماردیده میشود.دردشمااین منشوروملا وخامنه ایی وشاه نیست ،دردشماهایک چیزدیگراست.
مردم دیگرکم کم روشن میشوند،این روشن شدن هابراثراینترنت وتلگرام است ودیگرنمی توانند،این تعدادجمعی دیگرراگول زنند.
درزمان خمینی وانقلاب مشروطه وحتی درزمان مصدق میشد؛مردم راگول زد،ولی اکنون بسیارسخت است.مردم دراثرتلگرام فهمیده اندکه ازچه منطقی بایدپیروی کنند.
این صبوری واین واکنش نشان ندادن هابه انواع واقسام جنایت ازقبیل اختلاس.تجاوز.اعدام.وو.. درایران همه اش بخاطراین است که مردم نمیخواهندبازهم آلت دست یک تعداددمشان دردست انگلیس وآمریکا وروس وفرانسه راه افتاده ندانندچی وکی راسرکارآورند .
آمریکا واسراییل وانگلیس ودیگراستعمارگران چون ازاسلام نهایت استفاده بگوسوء استفاده راکرده اند وتفکرناسیونالیستی کورهم تاریخ مصرفش بااسلاف شاه چی خاتمه یافته وتمام شده است.
اکنون درصددپیغمبردرست کردن ازکورش برآمده وپیاده نظامش نیز فارس های شئونیست وتعدادی بیسوادوناراضی های کم سوادازملا واسلام میباشند.
اکنون انسانهادموکراسی میخواهند.دست یافتن به حقوق انسانی ومدنی وتعامل بادنیای مدرن میخواهندوآیاشماباستاگراها به این موضوع معتقدهستید؟من میگویم نه ،چون این چندنفررادراینجانمادفکری این خودباختگان وزیاده خواهان بیسواد ومباشران استعماری دانسته واین افرادراازمنطق گفتگومبرامیدانم.
پس دردشما کورش وقانون منشوراو نیست واگرهم دراین منشورحرف حسابی باشدکه ندارد ،شماهابه آن انگلیس ساخته هم معتقدنیستید.
دردشمابیزاری ازروشنگری مردم براثراینترنت وتلگرام است.
این رابدانیداین تفکرشماازدوحال خارج نیست.
1-مباشران اصلی استعمارگران برای یک پیغمبرسازی دیگربوده وعمدا جاده صاف کنی برای آنهامیکنید.
2-بخاطرترس ازروشنگری توسط اینترنت به هرکفی روی آب دست می اندازید،وازمنطق وواقعیت فرارمیکنید.
نوشته شده توسط: آ. ائلیار

دوستان عزیز، لطف کنید جو دیالوگ دوستانه را مسموم نکنید.

کسانیکه جو صحبت را به « توهین » میالایند علاوه از اینکه مقررات سایت را نقض میکنند، موجب نقض آزادی بیان هم میشوند. مخصوصا که کامنتهای توهین دار منتشر میشود و در آن نام اشخاص را جهت توهین دگرگونه مینویسند. نام آقای انزابی را « عن زابی» یا نام مرا « علی یار» و یا به نام دیگران کامنت می نویسند. مسئول انتشار کامنتها هم در این « کم تربیتی ها و کم فرهنگی ها» همکاری میکند. در نتیجه جو دیالوگ مسموم میشود.
اگر کسی هم واقعا بخواهد نظرش را مطرح کند نمی تواند و امکان دیالوگ با دیگران را از دست میدهد.

حکومت ایران و عواملش در داخل و خارج، در سایتها و رسانه ها « خواهان تسلط همین جو مسموم» بردیالوگها هستند. حکومت نمیخواهد دیالوگ سالم صورت گیرد؛ میخواهد «جو مسموم و نفرت» در روابط حقیقی و مجازی حاکم شود.

کسانی که در آفرینش « جو مسموم » و در حقیقت «خفقان» شرکت میکنند، متوجه باشند که « ماهیت دیکتاتورانه و غیر متمدنانه»ی خود را نمایش میدهند. که یک نوع« بی فرهنگی مدرن» است.
توجه کنیم بدون فرهنگ مدرن و گفت و گو هیچ جامعه ای پیشرفت نمیکند. هیچ آسایش و راحتی برای افراد جامعه -چه در خارج و چه در داخل» حاصل نمیشود.

مأموران نوکرصفت کارشان است که خفقان ایجاد کنند ، مرا با اینان سخنی نیست. اینان میتوانند به ننگ خود ادامه دهند .
ما علیرغم سمپاشی ها و بی فرهنگی های اینان به کار خود ادامه میدهیم.
اما کسانی که در جرگه ی اینان نیستند بهتر است حرمت دیالوگ را داشته باشند و به دام مزدوران نیافتند. اجازه دهند صحبت متمدنانه تحقق یابد.
« دوست و دشمن» را نیاز به دیالوگ است تا پیشرفتی در اذهان صورت گیرد و مشکلات متمدنانه و بدون خونریزی حل شوند.
در غیر این صورت ما فردا در ایران شاهد تکرار اوضاع سوریه خواهیم شد.
دیالوگ متمدنانه یا اوضاع سوریه . انتخاب با شماست.
نوشته شده توسط: Anonymous

با تشکر از دختر آزربایجان!، قهرمان دلیر خلق! بانوی گرانقدر اشرف دهقان! سمبل نبرد و آزادی! و به یاد تمام قهرمانان بخون خفته آزادی. مخصوصا به یاد قهرمان اسطوره ای خلق! زنده یاد " بهروز دهقان" قهرمانی که در مقابل رژیم سفاک پهلوی سینه سپرکرد. پاهایش را اره کردند. اما دست رد بر سینه رژیم زد. در مقابل ستمگران ایستاد. از آرمان انسانی، و آزادی ملتش دفاع نمود. در مقابل شکنجه گران و تیغ دژخیمان زندان اوین، خم به ابرو نیاورد! نتیجه تلاش و مبارزه خستگی ناپذیر چنین قهرمانانی بود که مردم بجان آمده جغرافیای موسوم به ایران، سلسه منحوس پهلوی را با خیزش خود بر زمین کوبیدند. آنرا به زباله دان تاریخ افکندند. یاد این قهرمانان پر آوازه گرامی باد.

نوشته شده توسط: Anonymous

من اؤلوم ! (مرگ من ) بدون خود سانسوری قضاوت کنید که : آیا بدون کمک مالی و جانی آخوندهای مخرٌب شیعه ی ایران از همه ی تبارش اسد قادر به دفاع خودش بود ؟ نه .اسد با تکیه به حمایت های مالی وجانی ایران موجب ویرانی سوریه شد و میشود . حالا هم احتمالاً اسرائیل درپی اشغال تمام مناطق دروزی نشین جولان ، شرکتهای نفتی در پی کوردستان بعدی و فلانژستان نهائی و آخوندها هم به خیال واهی در پی ایجاد هلال شیعه بمنظور ساخت امامزاده های خمینی هستند . ولی راقم مقاله بعمد مسئولی اصلی جنگ که همان آخوند ها باشند را حذف کرده است ...

نوشته شده توسط: Anonymous

این آقای اسامه مجددی زنده به سیم آخر ، آنقدر در مقابل مقاله آقای ائلیار کم آورده که .... آقای اسامه مجددی امیدوارم حال شما بزودی بهبود یابد ولی توهین به این آن در اصل شخصیت شونیستهای در مانده و گول خورده کوروش و داریوش و افسانه ابوالقاسم فردوسی را نشان میدهد که با دست خالی به چپ و راست خود میزنند تا شاید کسی متوجه وجود اینها شود نمونه توهین این فرد ناشایست .اسم آقای انزابی را تغیر داده و عن زابی نوشته .امیدوارم مسئول کامنتها جلو چاله دهانی را بگیرند

نوشته شده توسط: Anonymous

محقق گرامی ائلیارعزیز! با تبریک دوستانه، چنین کاوشهای علمی، روشنگریهای ارزنده در واقع خدمت بزرگی در حق مردمان در بند جغرافیای موسوم به ایران است. مشتی نفت خور پانفارس، که تحت لوای " ایران" سالهاست مردمان جهنم ایران را بخاک و خون میکشند، برای چپاول ثروتهای مملکت به کسی رحم نمیکنند، با نام شاه و شیخ، ایران را به جهنمی هولناک بدل کرده اند، با بهانه کردن تاریخ جعلی، داستان پردازیهای دروغین کوروش کبیری، ملل ایران را سرکوب میکنند، در این راستا، لازم بذکراست که برای رهائی از این جهنم هولناک، و آزادی مردم دربند ازاسارت پان ایرانیسم، تلاش و روشنکری جنابعالی یکی از فاکتورهای مهمی است، که دیر یا زود تاثیر خود را بر مردم محنت کشیده خواهد گذاشت. طولی نخواهد کشید، نتایج درخشان چنین تلاشهای ارزنده در جامعه نمودار خواهد شد. تلاش تان مایه ارج است.

نوشته شده توسط: Anonymous

اشپیگل آلمان: منشور حقوق بشر کوروش دروغی بیش نیست.
هفته نامه ی بین المللی اشپیگل که از نشریات معتبر جهانی می باشد و به چندین زبان رایج بین المللی منتشر می گردد در شمارگان اخیر خود به بررسی و بازخوانی علمی برخی از ادعاهای تاریخدانان ایرانی پرداخته است. این نشریه در مصاحبه و تبادل اندیشه با اساتید تاریخ برخی از دانشگاه های آلمان به درج سلسله مطالبی با عنوان “شکستی برای یک پروپاگاندای[i] باستانی” مبادرت ورزیده است که تاکنون دو سری از آن منتشر شده است.

در نخستین شماره از این سلسله مطالب، این هفته نامه به بررسی ادعای ایرانیان مبنی بر این مورد که “کوروش” پادشاه باستانی ایران، پادشاهی عدالت گستر بوده است که دارای قدیمی ترین منشورحقوق بشر است پرداخته و به یافته های جالبی دست پیدا کرده است.

در ابتدای این مقاله، نویسنده ی مطلب به بیان تاریخچه ای از فخرفروشی های محمدرضا شاه پهلوی،

شاه سابق ایران به کوروش و به یادآوری هزینه های هنگفت وی در برپایی جشن های دوهزاروپانصد ساله ی ایران می پردازد که چگونه هزینه های صرف شده برای این جشن ها رکورددار هزینه نمودن برای یک جشن در تاریخ جهان گردید و در آن، محمدرضا شاه در میان مهمانان دعوت شده از اقصی نفاط جهان، کوروش و تمدن آریایی را تمدنی کهن و برتر نامید. نویسنده ی این مقاله آقای “ماتیاس اسچولز[ii]” در باب هزینه های صرف شده برای این جشن، چنین می نویسد:

“اما نکته ی جالب که گیج کننده است این می باشد که صد میلیون دلار هزینه ی این جشن ها برای بزرگداشت این پادشاه پارسی (کوروش) بود.”[iii]

به دنبال این اظهار شگفتی، این نشریه به بیان داستان فریب سازمان ملل از خاندان پهلوی بخصوص خواهر دوقلوی شاه می پردازد و چنین ادعا می نماید که، در گرماگرم برگزاری این جشن های باشکوه خواهر دوقلوی شاه ایران در ۱۴ اکتبر راهی ساختمان مرکزی سازمان ملل در نیویورک گردیده و با “شیتو او تانت”[iv] دبیر عمومی وقت سازمان ملل ملاقات می نماید. در این ملاقات وی هدیه ای استوانه ای شکل که روی آن عباراتی با خط میخی نگاشته شده بود را تقدیم “تانت” می نماید.
“تانت” نیز از این سخاوتمندی خواهر شاه تشکر نموده و به ستایش از “کوروش” و تمدن “آریایی” می پردازد. نویسنده پس از بیان کلیات این دیدار اظهار شگتی می نماید که “تانت” حتی بدین ستایش ها بسنده ننموده و دستور می دهد که محفظه ای شیشه ای در ساختمان مرکزی سازمان ملل جهت نگهداری این هدیه تدارک ببینند. نویسنده ی مطلب با اظهار تاسف از این عمل “تانت” چنین می نویسد:

“درنهایت این اتفاق چیزی نبود، جز اینکه سازمان ملل در دام فریب افتاد.”[v]

در این نوشتار دکتر “ژوزف ویسهوفر”[vi] استاد تاریخ دانشگاه “کیل”[vii] آلمان در باب منشور حقوق بشر کوروش که توسط محققین ایرانی به عنوان اولین منشور حقوق بشر جهانی تبلیغ می شود؛ چنین می گوید:

“این فکر که کوروش معرف حقوق بشر است مزخرفی بیش نیست.”

سپس “هانس پیتر اسچودینگ”[viii] استاد تاریخ دانشگاه “هیلدربرگ”[ix] آلمان در باب این ادعای دروغین که کوروش پادشاهی عدالت گستر بوده است؛ چنین می گوید:

“کوروش، پادشاهی بوده است که افراد را مجبور به بوسیدن پایش می کرد.”

“کلائوس گالاس”[x] استاد تاریخ هنر در آلمان و مسئول برگزاری فستیوال هنری مشترک ایران-آلمان در سال آینده در مراحل آماده سازی برای این همایش به تناقضات موجود در بین ادعای ایرانی ها و منابع تاریخی پی برده و در ادعایی غیر منتظره چنین بیان نمود که:

“سازمان ملل در خصوص کوروش دچار اشتباهی عجیب گشته است.”

نویسنده ی مقاله ی مزبور با اظهار تاسف از قبول این ادعای بی اساس و غیر علمی از سوی جهانیان برای نشان دادن وسعت این ادعای غیرعلمی و نامنصفانه که چگونه در ادبیات ایران رایج شده است به گونه ای که بسیاری از ایرانیان آن را باور نموده اند به سخنان خانم “شیرین عبادی” برنده ی جایزه ی نوبل در سال ۲۰۰۳ میلادی اشاره می نماید که هنگام دریافت جایزه ی صلح نوبل بیان نمود که افتخار می کنم که از نسل کوروشی هستم که نگارنده ی اولین منشور حقوق بشر جهانی بود.

بقلم: بابک شاهد دبیر سایت آراز نیوز

برای خواندن اصل مقاله به زبان انگلیسی در سایت اشپیگل روی لینک زیر کلیک کنید.

http://www.spiegel.de/international/world/falling-for-ancient-propaganda-un-treasure-honors-persian-despot-a-566027.html
نوشته شده توسط: Anonymous

اسامه جون! عشق منی! خیلی دوست دارم. ....

نوشته شده توسط: Anonymous

به گزارش پارسینه، محمد قائد روزنامه نگار در فصلنامه سفر شماره بیست و پنجم/آبانماه هزارو سیصد و هشتاد و نه نظریه جالبی را در مورد منشور کوروش بیان می کند، که متن این مقاله را از نظر می گذرانید:
استوانه از گل پخته است (از جنس ظروف سفالی) و در قرن نوزدهم در بقايای شهر باستانی بابـِل، در عراق كنونی كه بخشی از مملكت عثمانی بود، به دست آمد. بخشی از آن كه زير خاك از بدنۀ اصلی كنده شده بود بعدها پيدا شد اما يك تكه همچنان مفقود است. نوشته‌های خط ميخی اَكدی را (به فتح الف و تشديدی روی كاف كه گاه به دال منتقل می‌كنند) چند باستانشناس ترجمه كرده‌اند و به تحليل پيام، سبك زبان، اشارات، و لحن خطاب پرداخته‌اند. آنان معتقدند نه منشور است، نه قانون، نه فرمان؛ يكی از بسيار متونی است حاوی جملاتی رايج كه در شالودۀ بناها می‌گذاشتند.

امروزه هم در پی ِ ساختمانها لوح می‌گذارند. اگر استوانۀ زير يكی از بناهای شهر بابـِل پس از اين همه قرن به دست می‌آيد و موضوعی مهم می‌شود، شايد زمانی لوح مدفون در شالودۀ ساختمانی امروزی هم نام حاكمانی فراموش‌شده را سر زبان بيندازد. اگر نفع فوری نداشته باشد ضرری هم ندارد كه آدم در لژ تاريخ، و بلكه جادوانگی، جا رزرو كند.

برخی روايتها از نوشتۀ روی استوانه كه طی اين سالها ارائه شده بيشتر حالت برداشت آزاد و دلبخواهی دارد تا ترجمۀ دقيق آكادميك. ناظرانی گمان می‌كنند اين به‌اصطلاح ترجمه‌ها ادامۀ متنی است كه دولت ايران به سازمان ملل داد. اما در چهارده سطری كه به‌عنوان سند اداری در سازمان ملل ثبت شده است چنين چيزهايی ديده نمی‌شود.

از جمله افزوده‌ها، نام اهورامزدا، اعلام دستمزد عادلانه، حق خودمختاری ملل و حق پناهندگی است كه سبب شده ايرانيهايی استوانه را نخستين منشور حقوق بشر بدانند. بيانيۀ سال 1971 سازمان ملل ”فرمان كورش" را در گيومه می‌گذارد و می‌افزايد ”ايران آن را نخستين اعلاميۀ حقوق بشر تلقی می‌كند." يعنی از هر دو ادعا فاصله می‌گيرد.
نوشته شده توسط: Anonymous

جناب تهرانلی، شما تا پا میدهد، به ایرانی و ایران دشنام میدهید پس باید دیگر بیشتر از این انتظار از کسی نداشته باشید. شما همه پلهای پشت سرتان را منفجر کردید و مشت خودتان را برای همه ایرانیان باز گشودید. ترکها در هیچ برهه از تاریخ ایران تا این اندازه از چشم نیفتاده بودند.

نوشته شده توسط: Anonymous

ارتباط را اشتباه نوشتم ولی عاظربایجان درسته

نوشته شده توسط: Anonymous

اگر استوانه اصیل نیست چرا دولت بریتانیا آنرا به ایران تحویل نمی دهد و روزانه 3 میلیون دلار هزینه بیمه محافظت از آنرا تحمل میکند.
دروغ و حسادت و بی حیایی فرندان چنگیز در مورد تاریخ فرهنگ و تمدن ایرانی باعث شد که گروهی از روشنفکران جانوطن پیشین نیز با افتخارات تاریخی میهن خود آشنا شوند و به صف ضد ترکی آذری های عقده ای تجزیه طلب به پیوندند .
این نادان های ضد ایرانی چگونه می خواهند دهها هزار آثاری که از 7 هزار سال پیش تاکمون در فلات ایران کشف شده را انکار کنند . چقدر آدم باید نادان و متعصب باشد که آبروی خود را برای همیشه میان ایرانیان و اپوزیسیون ایرانی و محافل علمی بین المللی ببرد .
از این مغول تباران باید پرسید شما خود چه دارید که تنها هنرتان نفی و انکار سابقه درخشان دیگران است . این ساده لوحی و .... شما توهینی به عقل و فهم دیگران نیست ؟
به این دلیل است که 100 میلیون ترک از هزاران

سال پیش تاکنون همیشه زیر دست خلقهای همسایه خود بوده اند چون فاقد شم .... اجتماعی کافی هستند و خواهند بود .
نوشته شده توسط: Anonymous

جناب دکتر عن زابی ببخشید انزابی :
نوشته ای:
- شما به جای توهین به من باید نتیجه تحقیقاتتان را به محققین بفرستید که در تحقیقاتشان تجدید نظر بکنند من فقط نتیجه تحقیقات دیگران را نوشتم. شما سعی میکند با توهین جلو نوشتن را بگیرید چون جوابی برای حقایق ندارید. اگر داشتید جواب طرف را با سند ومدرک و منطق می دادید
پس لطف کن ادرس و اسم و رسم این محققین را بنویس بعلاوه نام کتاب شماره صفحه
ادرس از سایت های دانشگاهی و مرجع دادن را هم قبول داریم البته اگر دکتتتررریییی مثل شما بداند رفرنس از مرجع علمی دادن یعنی چه
اما اگر میخواهی مانند .... های بالا دوباره مثل بقیه دوست هات لینک از قیرمیز بدی بهتره بری و بیش از این خودات را ....

نوشته شده توسط: Anonymous

این چه وطنی است زبانم در آن قدغن است؟ این چه وطنی است فرهنگم در آن قدغن است. این چه وطنی است موسیقی ام در آن قدغن است. این چه وطنی است ادبیاتم در آن قدغن است. این چه وطنی است تاریخم در آن قدغن است. این چه وطنی است به 43.000.000 تورک آرزبایجانی در آن توهین میشود. این چه وطنی است که خلقم هر روز در آن سرکوب میشود. این چه وطنی است در آن به اجدادم توهین میشود. این چه وطنی است هویتم را جعل میکند. این چه وطنی است اسم شهرهایم را عوض میکند. اسم کوهها، اسم رود هایم را جعل میکند. این چه وطنی است زبانم را قتل عام کرده است. تاریخم را قتل عام کرده است. موسیقی ام را قتل عام کرده است. ادبیاتم را قتل عام کرده است. آزادیم را قتل عام کرده است. آیا این جهنم است یا وطن!؟

نوشته شده توسط: Anonymous

این چه وطنی است زبانم در آن قدغن است؟ این چه وطنی است فرهنگم در آن قدغن است. این چه وطنی است موسیقی ام در آن قدغن است. این چه وطنی است ادبیاتم در آن قدغن است. این چه وطنی است تاریخم در آن قدغن است. این چه وطنی است به 43.000.000 تورک آرزبایجانی در آن توهین میشود. این چه وطنی است که خلقم هر روز در آن سرکوب میشود. این چه وطنی است در آن به اجدادم توهین میشود. این چه وطنی است هویتم را جعل میکند. این چه وطنی است اسم شهرهایم را عوض میکند. اسم کوهها، اسم رود هایم را جعل میکند. این چه وطنی است زبانم را قتل عام کرده است. تاریخم را قتل عام کرده است. موسیقی ام را قتل عام کرده است. ادبیاتم را قتل عام کرده است. آزادیم را قتل عام کرده است. آیا این جهنم است یا وطن!؟

نوشته شده توسط: Anonymous

در برنامه "پرگار بی بی سی" اشاره میشود که استوانه داریوش تاثیری جهانی روی قوانین و ادیان و اخلاق دنیا داشته . یاران علی ترک نسب ، آن زمان هنوز وارد ایران-خاورمیانه-قفقاز- و آسیای صغیر نشده بودند چون بین اویغورستان/سیبریه/مغولستان/و جزیره کریم هنوز سرگردان بودند. و دنبال چراگاه برای دامها و احشام خود می گشتند . مهمان نوازی ایرانیان و پارسها موجب شد که آنها وارد خاورمیانه گردند و "کنگر خوردند و لنگر انداختند " و اکنون مدعی خانه میزبان را دارند چون قومی ساده لوح زیاده خواه ناراضی و ناشکر هستند .

نوشته شده توسط: Anonymous

منطق تورکی یعنی همین "مال ما بود" چون این برای یک تورک طبیعی هست که اصولا چشم دیدن کسی جز خوداش و طایفه خوداش راندارد

نوشته شده توسط: Anonymous

جناب دکتر انزابی لطفا برای شناخت بیشتر چهره نورانی را گذاشته سایت را منور فرمایید ادعا کردن که من در دانشگاه تهران اورانیوم را از توریم جدا کردم ان هم با امکاناتی که تنها در اختیار سازمان بسیار امنیتی انرژی اتمی هست و اصولا به این راحتی کسی را که دارای ارطبات با خارج از کشور است انجا راه نمیدهند کاری است که نیاز به اثبات دارد
حالا که همه فعالان حرکت عاظربایجان حضرت عالی را میشناسند اجازه بدهید فعالین ایران گلوبال هم زیارت فرمایند چهره مبارک را
درباره سبک گفتارتان واقعیت این است که جز"لجن مالی " کردن ان هم بی سند و مدرک کار دیگه ای نکردید اگر ذره ای با مقالات علمی اشنایی داشتی میدانستی که در رفرنس مقاله حتی ترتیب گذاشتن علائم نگارشی گاهی اوقات باعث ایراد گرفتن به مقاله میشود از جمله یکی از مقالات خود من در یکی از مجلات خارجی به همین دلیل رد شد و تا اصلاح نکردام چاپ نکردنند

به هر حال اگر باز هم بی سند و مدک به ملیت و قومیت بقیه که هیچ ربطی به اتنیک حضرت عالی ندارد توهین کنی و بخواهی همان را که من "لجن مالی" و لجن پراکنی مینامم ادامه دهی مثال بارز ناسزا گویی را مرتکب شدی و پاداش ات همان هست که تا کنون بوده
برو درباره اجداد تورک و مغول ات بنویس اگر کسی حرفی گفت
برو درباره اداب و رسوم و دین الت پرستی تورکان بنویس اگر کسی حرفی گفت
برو درباره واقعیت تورکان بنویس اگر کسی حرفی گفت
تنها به یاد داشته باش که مفاخر هر اتنیکی برای خوداش محترم است چه طغرل برای تورک ها چه مفاخر بقیه شما هرگز حق توهین و تخریب بقیه را ندارید
تو تورکی باش بزرگان ایران به تو چه ربطی دارند این اندازه هم شعور لازم است که حضرت عالی برای بقیه اقوام یک اجنبی هستی
نوشته شده توسط: Anonymous

لعاب دروغین شونیسم فارس از بین رفته و موجودیت کوروش کبیرشان به سختی زیر سئوال است. وحشت تار و پور پانفارسیسم را فرا گرفته است. هر آن ممکن است امواج عصیان توده های خشمگین علیه رژیم خفاش صفت اسلامی تهران سر بر افرازد. با رفتن رژیم خونخوار اسلامی بنیان اختاپوسی پانفارسیسم و فرهنگ قرون وسطائی اش درهم خواهد شکست. از این رو پانفارسیسم و سازمانهای بظاهر مخالف پانفارس با هزار حیله و طرفند، از شعار اصلاح دیکتاتورهای رژیم گرفته تا شعارهمه با هم خمینی معدوم، در صدد اند، سقوط رژیم را کندتر کنند. چون میدانند دیگر دوران تبلیغ تاریخ دروغین و استعمار خلقها و سرکوب زبان و فرهنگ ملل ایران به پایان خود نزدیک میشود. جغرافیای موسوم به ایران به انبار باروتی میماند، که در اولین جرقه عصیانها کاسه کوزه پانفارسیسم را درهم خواهد شکست. برای همیشه به قلدرمابی و قدرت سیاسی وی نکته پایان خواهد گذاشت.

نوشته شده توسط: Anonymous

کرده ای این باراستوانه را بهانه
رو که نیست این سنگ قزوین زمانه
از زبان سومر و علم ژنتیک
تیر مفت است و اینترنت کمانه
بعد زهتابی و پورپیرار جاعل
کار دشمن خب همین است نصفش هم نهانه
هر چه تاریخ و علوم است مال ترکان
باقی نوع بشر هستند فسانه
ای گل قرمز ز خون خلق محروم
می شوی پژمرده و سوی فراموشی روانه

نوشته شده توسط: Anonymous

جناب علی تورک.. :
جوابی را که درباره بیشینه بیسابقه عرب زاده های کولی قره چی مغول اغلان تورک زبان برای مورش فرستادم برای شما هم هست
بسیار عجیب هست کسی که 40 درصد عرب و بقیه هم کولی و مغول و کورد و ترکمان هست باز دوباره به دلیل زبان علیل صفوی اورده اش خوداش را تورک بداند

نوشته شده توسط: Anonymous

جناب مورش یادام رفت این را بنویسم:
امروز در اذربایجان :
اذربایجان غربی که دیگه در ان کار تورک ها تمام شده و تقریبا گکورد نشین است
در همدان و قزوین و زنجان و تهران کار زبان تورکی تمام شده و تورک دیگه یک ناسزا بیش نیست
در تبریز و حتی اردبیل الان دیگه کوردها بازار و جامعه کارگری را تشکیل میدهند و دیر نیست که همان را هم مثل ارومیه از چنگ تان دراوررند
خود بزرگوارتان نیز طبق تحقیقات ژنتیکی دکتر بناب 40 درصد عرب خالص و 30 درصد کولی قره چی و بقیه امیخته ای از مغول و کورد و ترکمان و سادات ....پیغمبر میباشید

نوشته شده توسط: Anonymous

جناب مورش یا یکنفر 40 نامه :
احوال پدر بزرگوارتان مرحوم جلیل خان نارویی چطور است
میتوانی از این پیشینه تورکی یک تکه چرم یا یک نوشته یا یک تکه میخ طویله از این تورک ها در ایران با قدمت بیشتر از 150 سال نشان ما بدهی که اثبات کند که تورک ها 1000 سال نه 200 سال پیش ساکن ایران بوده اند
میتوانی نشانی از غزنوی و سلجوقی جز در کتابهای مورخان فارس و عرب نشان بقیه دهی
این چجور فرمانروایی است که مردمان تورک اش نه یک تکه خشت ساخته اند و نه به اندازه یک کف دست نوشته دارند

نوشته شده توسط: Anonymous

جناب یوفس عاظربایجان:
کدام اسامی تورکی : یوسف -اذربایجان -انزابی علی - وووووو اینها یا فارسی اند یا عربی اگر همین اسامی را از تورکان و زبان علیل شان بگیرند تورکان بی نام میمانند چ.ن زبان عقیم تورکی توانایی ساخت نام را هم ندارد و نام برای گویشوران اش را از بقیه زبان ها گدایی میکند
ما از علیار بهتر میتوانیم مقاله بنویسیم چند بار هم از توکلی خواستم به من اکانت سایت را بدهد
حداقل شما تورکها ناگفته هایی دارید که که شنیدنی است
کسی که دارد ننه من غربیم بازی در می اورد انی است که دائم مینالد" وای ددیم دیلی" " وای ددیم اسیموله" و سعی میکند با اویزان شدن به یک مفلوکی مانند رضا مرادی غیاث ابادی که دیپلم هم ندارد و خط میخی را احتمالا در مکتب تبریز اموخته خوداش را دستمایه تمسخر کند که یا واقعا خوداش را مسخره کرده یا بقیه را دراز گوش فرض کرده

نوشته شده توسط: Anonymous

هیچ فرقی بین انتخابات ایران و آمریکا وجود ندارد. فقط مردم بیچاره باید از بین بد و بدتر انتخاب کنند.

نوشته شده توسط: Anonymous

چرا نظر من منتشر نشد؟!

نوشته شده توسط: Anonymous

بعد از اینکه ما شاهد /منطق ترکی/ در طرح مسائل ایران بودیم ،
اکنون شاهد سبک /تحقیقات ترکی/ در مورد تاریخ ایران هستیم .
غربیها قبلا ثابت کردند که قدم نخست ناسیونالیسم و شونیسم عفب افتاده /جعل و تحریف و دروغ و انکار و واژه سازی / باب میل خود است.
همانطور که قبلا پیش بینی شده بود ، دزدهای تئوریک آذری مغول تبار ، بزودی ثابت خواهند کرد که حضرت آدم و موسی یهودی و آبراهان لینکلن امریکایی ، نیز ترک و آذری و مغول بوده اند ،
چون در چند هزارسال پیش ، نژاد زرد مغول و اسکیمو از طریق تنگه هرلینگ ، در سیبریه و قطب شمال، به آنطرف کره زمین یعنی وارد امریکا و کانادا و امریکای لاتین شدند ، یعنی سرخپوستان قاره امریکا ریشه ترکی آذری مغولی اسکیمویی دارند . نتیجه اینکه این قاره بخشی از ترکستان بزرگ است .
و ایران در آینده ای نه چندان دور همسایه اسرائیل و امریکا خواهد شد و شروع جنگ جهانی

تورانی ایرانی اجتناب ناپذیر است . فقط ما اکنون منتظر قه قه خنده مرغهای قرقیزستان و ازبکستان هستیم .
اشاره میشود که هیتلر و فاشیستها و داعشی ها هم مدام برای دروغهای خود تئوری بافی آب دوغ خیاری درست میکردند و کتاب مینوشتند .آذری های ایران نیز اکنون با کمک کتابخانه های زمان هلاکو و تیمور لنگ در مغولستان شتر چران، در حال تسخیر جهان هستند .
غریبه را به ده راه نمی دادند ، سراغ خانه کدخدا را میگرفت .
این ناسیونالیست های بیسواد هنوز وابسته به امکانات این سایت ایرانی فارسی زبان هستند ، حالا سودای اشغال جهان دارند .
واقعا اینترنت و سایت مفتی ایرانی چه میدانی به گزافه گویی دهاتی این چند آذری داده !
نوشته شده توسط: Anonymous

تاریخ را فاتحان می نویسند و هر آنگونه که دلشان می خواهد می نویسند،
تاریخ سازی و تاریخ نویسی ابزاری است در دست پانفارسیسم برای آسیملاسیون و نابودی هویت ملتهای غیر فارس،
متوسل شدن پانفارسیسم به تاریخ در واقع گذاشتن کلاه شرعی است بر آسیملاسیون و مشروعیت بخشیدن به نابودی هویت ملتهای غیر فارس در چهار چوب ایران و تاریخ نگاری برای ایران باستان با انگیزه سیاسی و اقتصادی با پشتوانه انگلیس توانسته گامی به پیش ببرد و امروزه همه کشورهای جهان موظف و مقید به رعایت حقوق بشر و حقوق ذاتی انسان از جمله زبان مادری و حق استقلال هستند، و اگر امروز پانفارسیسم به هچل افتاده و در سربالائی دارد همانند قورباغه ابوعطا می خواند دقیقا بر می گردد به اینکه دیگر هیچ کشور قدرتمندی در جهان دیگر حاظر نیست از نژاد پرستی و تبعیض حمایت کنند، و امروزه ایران در صدر جدول کشورهای نژادپرست دنیا واقع گردیده.

نوشته شده توسط: Anonymous

حضرات بهمن موحدی و اسامه مجددی شما شونیستهای مرتجع و دنباله رو های شاه - شیخ به عوض ننه من غریبم کمی مطالعه کنید دو کلمه در رابطه مقاله بنویسید تا ما هم بدانیم که شما هم حرفی برای گفتن دارید ببینید در عرض چند ماهی که این دو اسامی کامنت مینویسند اگر دقت کنید اسامه مجددی با حربه تحقیر اسامی تورکی و بهمن موحدی مثل مجاهدین با شعار دهن پر کن و چاله دانی و پر خاش فکر میکنند که انجام وظیفه میکنند و دل خوش میکنند . این کوروش که کبیرش هم میخوانید از شمال قفقاز با دار و دسته اش « سلاو » به این منطقه کوچ کرده که اسم این گروه هاخو بود و به گفته ایرج اسکندری در کتاب هزاره های تاریخ این هاخو ها که شما هخامنشیان میخوانید تماهی آثارتمدن و فرهنگ منطقه را ویران کردند یعنی شما طرفدار یک آدم کش ضد فرهنگ هستید و این فرد را بانی حقوق بشر میخوانید یعنی مثل اینکه کور را نور علی کچل را زلف علی بخوانید

نوشته شده توسط: Anonymous

بگذار این فارسها دلشان با کوروش و تاریخ خوش باشد ضرری به ما نمی زند مهم این است که:
تبریز توسعه یافته ترین شهر ایران و شهر بی افغانی است ( ورود و اشتغال مهاجر افغان و عراقی به آذربایجان و اردبیل و زنجان در سالهایی که جان و مال و ناموس و فرصتهای شغلی شهرهای فارسی به تاراج مهاجران عراقی و افغانی و پاکستانی می رفت ممنوع بوده و هست. یکی از این کوروشیان و رستمیان جرات اعتراض ندارد!) پاسارگار شهر کوروش در استان فارس بنا به آمار رسمی یک چهارم جمعیتش مهاجران خارجی هستند! اولاد کوروش هر چه داد و فغان از دست افغان سر می دهند حرفشان خریداری ندارد و توان خلاصی ندارند!
اینها به افغانستان دارند باج می دهند اما دلخوش به کورش و داریوش و نقاشیهای سرزمین وسیع هخامنش هستند( بندر چابهار را دادند تا افغانسان راه به دریا داشته باشد! اینها هنوز دغدغه اینرا دارند که روسها می خواهند از راه ایران به آبهای گرم

برسند اما خودشان راه افاغنه را باز کردند صدای اعتراض یک نفرشان درنیامد)
همین چند روز پیش برای بار چند هزارم در خبرها آمد که یک مهاجر افغانی بعد دو هفته از ورود غیر قانونی بخاطر 3 بار تجاوز به یک زن تهرونی اصیل پارسی دستگیر شد! ناموسشان را از زیر دست و پای یک عده مهاجر از عقبمانده ترین کشور جهان نمی توانند جمع کنند لاف می زندد که کوروش چنین بود و داریوش چنان و رستم یلی بود در سیستان( که البته این سیستان منظور جنوب افگانستان فعلی هست که الان در اشغال افغانهای عربتبار پشتوهست که از مناتطق قبیله ای پاکستان در زمان صفویه به منطقه آمدند و مزار گندم را به مزارع خشخاش تبدیل کردند البته بعد فراری دادن سیستانیها!)
نوشته شده توسط: Anonymous

اقای محترم نویسنده مقاله بیش ا زاین ها از شما انتظار است . گذر به گذشته های دور و افسانه امیز کمکی بما و شما نخواهد کرد . در دوران قدرتمندی شاهان ترک و بویژه صفوی و قاجارها در پانصد سال گذشته زمان و مکان و سرنوشت ایران و عثمانی همه د ر ترکان بود چه کاری ارزشمند از دید قانون و اکتشافات و اختراعات و ازادی و حقوق بشر انجام شد . ستون را فراموش کن . تاریخ ایران دوران صفووی و قاجار ها همه مملواز خون و تجاوز و نابخردی و نا افتخاری است . این تاریخ مااست فرقی نمیکند حاکم کیست تاریخ این سرزمین است . این حق شماست که خود را ترک بخوانید و بدانید ولی دست کم 500 سال سرنوشت ما و اداره ایران با ترکان بوده است کارنامه ترکان چیست ؟ اقای محترم این مردم اساسن میهن پرست نیستند فرقی نمیکند ترک باشد و یا پارسی و یا عرب ویا مسلمان .

از روزگار جنگ داخلی بترسید و بدون شک شما در ان میدان نخواهید بود زمانی که خشتی روی خشت نخواهد ماند . کارنامه روشن فکران این کشور چیست ؟ خزعبلات چپی و دینی . واکنون انسان ستیزی تحت نام پارسی و یا فارسی .
مسئول اندوه و تاسف شما و عقب افتاده گی این کشور و مردمانش از هر نژاد پارسیان نیستند بلکه برعکس روشنفکران و مدعیان هستند که تفاوت حکومت اخوندی و نظام کومونیستی و نظام سرمایه داری را درک نکردند و ملتی را به نابودی مطلق کشاندند . شما متاسفانه نمیتوانید حتا ناجی خود باشید چه رسد به ناجی خلق ترک .شما خود قربانی هستید و نیاز به داشتن تحمل و اندیشه ورزی در گذشته ناکام و محروم جامعه مورد نظر خود دارید . شما از قدرت مخرب دین و ایمان مردم چه عقلانی و یا خرافی بی خبر هستید که این دین چه فاجعه ای در ایران و جهان بوجود اورد .نگاهی به محرم امسال دراذربایجان کننید تا به قدرت شیطانی ایمان باورمند شوید . شاد زی .
نوشته شده توسط: Anonymous

چرا وطن آمریکائی را، گفتمان سطحی کمونیست جهان سومی‌، توان تعبیر و تفسیر ندارد؟ در سفرهائی که به تمام ایالت‌های آمریکا داشته ام، متوجه شدم که لویزیانا فقیرترین ایالت است، بطوریکه نزدیک به ۴۴ درصد بودجهٔ ایالت، از بودجهٔ دولت فدرال تامین می‌‌شود. در تعبیر و تفسیر کمونیست جهان سومی‌ امثال آقایان تقی‌ روزبه، این ایالت لویزیانا، باید طرفدار سندرز و سیاه پوستی مثل اوباما باشد که خواهان عدالت و بیمه‌‌های اجتماعی برای همه هستند، در حالیکه این ایالت، سنگر افراطی‌ترین راست‌ها است. من با تفکر و طرز استدلال یارادیجیلیق موافق هستم، این تضاد به دلیل چند پاره گی‌ فرهنگی‌ است که خود را به شکل تضاد طبقاتی نشان می‌‌دهد،این یک روند طبیعی به دلیل تحولات درونی‌ جامعه است. در ایران و جامعه شاهنامه خوان، این روند طبیعی جامعه هیچوقت وجود نداشته، به همین دلیل، ما شاهد شورش غیر فارس‌های ایرانی، بر علیه دولت مرکزی خ

خواهیم بود که نماد ملت فارس است.
نوشته شده توسط: Anonymous

کاملا با این مقاله مخالفم. ترک های صفوی قزلباش در ایران ریشه ای ندارند که بخواهند طلبکار هم باشند! پان ترکیسم گویا افسارش را از دست علی اف و نظربایف خارج دیده است و به هر دری میزند تا مفری بیابد، اما کور خوانده است و در همان نطفه خفه میشود.

نوشته شده توسط: Anonymous

گویا تروریست‌های پ ک ک ، با استفاده از ( تیر و کمان و ترقه ) ۱۲ فقره از هواپیماهای جنگی ف‌‌-۱۶ ترکیه را برای تشکیل کردستان بزرگ، سرنگون کرده اند، اسراری از پشت درهای بسته به بیرون درز کرده که گویا، اردوغان را در زندان امرالی محبوس کرده اند و اوجالان از کاخ اردوغان در حال اداره همه شو هاست. شما حق دارید همه این خبر‌ها را باور کنید اگر فرهنگ شعر و شاعری و شاهنامه خوانی، ذهنیت شما را، معلول کرده باشد.