رفتن به محتوای اصلی

ستار سياحي فرزند جمعه معروف

ستار سياحي فرزند جمعه معروف
ناشناس

ستار سياحي فرزند جمعه معروف به ابوسرور متولد ١٩٧٥در تاريخ ١٠/١٣٨٦ در حين برگزاري مراسم شهادت يكي از فعالان سياسي توسط اطلاعات دستگير مي شود.

ايشان سه دفعه دستگير مي شود ( هر دفعه حدود ٤ ماه در حبس مي ماند)به غير از اين چندين بار توقيف در ستاد خبري با أخذ تعهد أزاد مي شد .وي در تاریخ 18/10/2012 توسط اطلاعات بازداشت مي شود و از طریق تماس تلفنی او را به ستاد خبری واقع در فلکه ساعت اهواز دعوت می کنند و برای اخرین بار به او اخطار می دهند که هیچ گونه شعری نسراید و دست از تحریک مردم بردارد و در غیر ینصورت او را بجایی می فرستند که بازگشتی ندارد.

در تاریخ 03/07/2012 اداره اطلاعات رژیم با شاعر فقید تماس تلفنی می گیرند و اورا تهدید می کنند که جنانچه دست از تحریک مردم برندارد وگرنه فرزندانش را یتیم خواهند کرد.

در نهایت ایشان در نیمه شب یازدهم نوامبر 2012 در منزل شخصی خود در کوی مشعلی اهواز و در جوانی خود و بطور مشکوکی می میمیرد.




ناگفته نماند فرزند عمه أش شنان سياحي ٧ ماه پيش هنگام رفتن جهت شب شعر بطرز مشكوكي زير ماشين مي رود و كشته مي شود اين أخير هم شاعر است.





با توجه به کثرت حوادث مشکوک رانندگی و قتل شعراء و فعالان فرهنگی عرب در سالهای اخیر هم اکنون رژیم شیوه جدیدی برای حذف فعالان فرهنگی عرب استارت زده است شیوهای نو که مسئولیت قتل این افراد را از خود دور می کند و به اعتقاد دوستان فقید ستار سیاحی مسمومیت این افراد است.

قربانیان حوادث مشکوک رانندگی زیاد می باشند و نکته مهم هم تعرض شعراء و فعالان فرهنگی بیش از دیگران به این نوع حوادث مرگبار می باشد. که برای نمونه می توان به قتل مشکوک سه شاعر پر آوازه عرب در شهر محمره(خرمشهر) بنامهای طاهر سلامی و عباس جعاوله و ناظم هاشمی که از پس از بر پایی شب شعری در بندر ماهشهر در حال بازگشت در جاده آبادان -ماهشهر در تاریخ25/03/2008 دچار حادثه مشکوک می شوند و هرسه در دم جان می سپارند. در سال 1385 شمسی نیز ایوب خنافره شاعر جوان و پر نشاط عرب در جاده کوت عبدالله شهر اهواز هم بطرز فجیعی کشته می شود ایوب پس از یک هفته از برپایی شب شعری می میرد که فیدیوی ان در شبکه یوتیوب منتشر می شود.

در آذر ماه سال 1390 شمسی هم به خانه شاعر عرب دیگری که ناصر جبر زرگانی نام داشت هم یورش می برند و او را به قصد کشتن در جلوی فرزندانش شکنجه می کنند که هم اکنون زمین گیر و فلج می باشند.