رفتن به محتوای اصلی

مارس 2023

به کوری چشم آخوند

مقاومت‌های مدنی مردم ایران و رقص و شادی در شهرهای مختلف علیرغم افزایش فشارهای حکومتی

راهپیمایی سکوت زاهدانی‌ها در بیست‌وششمین جمعه اعتراض و با وجود بازداشت شبانه ده‌ها شهروند+ویدئو ها

روز ۱۱ فروردین، بیست‌وششمین جمعه اعتراض مردم زاهدان برخلاف هفته‌های گذشته با راهپیمایی بدون سر دادن شعار و در سکوت برگزار شد. این در حالی‌ است که شب گذشته نیروهای حکومتی دست به بازداشت گسترده شهروندان بلوچ زدند. در گالیکش هم امروز معترضان همچون جمعه‌های گذشته تجمع کردند.

ایران جمهوری آذربایجان را به همکاری با «توطئه» اسرائیل متهم کرد

برای دومین بار در یک هفته اخیر دومین مقام ارشد ایرانی، جمهوری آذربایجان را متهم کرد که خاکش را در اختیار اسرائیل قرار داده تا از طریق آن علیه تهران «توطئه» کند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز گفت که اسرائیل می‌خواهد از خاک جمهوری آذربایجان به عنوان «عرصه تهدید علیه امنیت ملی» ایران استفاده کند

جستارى كوتاه به مسئولین منشور همبستگی و سازماندهی برای آزادی(مهسا)

 ما بر این باوریم که انقلاب نوين" زن، زندگی، آزادی،" انقلابی با نگرشی زنانه است که مهمترین هدف آن رفع تبعیض جنسیتی و همچنين تمامی تبعیض ها در هر قشر و طبقه است. به همین دلیل این انقلاب در اولین قدم به گذار کامل از نظام تمامیت خواه (توتاليتر)رسیده و شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای كه ولايت فقيه سمبل نظام آن است، شعار غالب شده است. انقلاب "زن، زندگی، آزادی" که هدف اصلیش رفع تبعیض جنسیتی است بی همتا بوده و زنان ایران جهان و به همراه آنان مردان را جلب کرده است

حکومت دینی خلفای اموی (۴۱ - ۱۳۲ ه‍.ق)

پس از محمد، در عمل، هرگز اقتدار مذهبی مورد قبول همه‌ی مسلمانان وجود نداشت. خلفای راشدین تا حدودی اقتدار سیاسی و مذهبی داشتند. پس از پایان حکومت خلفای راشدین و شرو ع خلافت امویان، عملاً این اقتدار از بین رفت و جانشینی دینی و سیاسی دو مسیر جداگانه را طی کردند. هرچند عده‌ای اعتقاد دیگر داردند ولی این اعتقاد تاثیری بر واقعیت تاریخی ندارد. امویان بدون داشتن اقتدار دینی، حکومت دینی برپاکردند.

امیر عبداللهیان: آمریکا ۱۰میلیارد دلار ما را آزاد کند تا زودتر به مذاکره برگردیم

امیرعبداللهیان شنبه‌شب، دهم مهرماه، در یک گفت‌وگوی زنده با برنامه تلویزیونی «نگاه یک» در سیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت: «فعلا در حال بررسی پرونده ها هستیم و به‌زودی به مذاکره بازخواهیم گشت، اما مذاکره باید برای ما دستاورد داشته باشد و دنبال زمان مناسب برای آن می‌گردیم.» 

انجمن مبارزه با تروریسم جهانی در نشستی به «توطئه‌های گستاخانه تروریستی» حکومت ایران پرداخت

به گفته وزارت خارجه آمریکا، شرکت‌کنندگان در انجمن مبارزه با تروریسم جهانی که دومین نشست آن در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در بوداپست برگزار شد، درباره چگونگی اقدامات جمهوری اسلامی برای «توطئه‌های گستاخانه تروریستی در سراسر جهان»، از جمله از طریق نیروی قدس سپاه، تبادل نظر کردند.

وزارت کشور آخوندی, حق انتخاب زنان درباره «حجاب» را رد کرد

وزارت کشور حکومت ایران شش ماه بعد از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده ‌است که «درباره حجاب عقب نشینی نمی‌کنیم». این تازه‌ترین موضع‌گیری حکومت ایران در قبال اعتراضاتی است که برای چند ماه این کشور را تکان داد.