Skip to main content

کابوس ولی فقيه ارتجاع از حضور

کابوس ولی فقيه ارتجاع از حضور
Anonymous

کابوس ولی فقيه ارتجاع از حضور مجاهدين در سوريه و لرزه های سرنگونی بشار اسد

«اعضای مجاهدين در سوريه در قرارگاهی به نام «حنيف» حضور دارند که با نام مستعار بيمارستان فعاليت می کند»

«سرکردگان مجاهدين ميدان نبرد سوريه را برای نيروهای خود به عنوان ميدان نبرد عليه جمهوری اسلامی ترسيم کرده اند»

خبرگزاری سپاه پاسداران - 14ارديبهشت92: حضور مجاهدين در سوريه در پوشش گروه های امدادی پزشکي
اعضای مجاهدين که برای کمک به اقدامات تروريستی در سوريه به اين کشور اعزام شده اند، در پوشش امدادرسانی، کمکهای پزشکی و در مکانهايی با پوشش بيمارستان فعاليت می کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ديده بان، يکی از اعضای مجاهدين که با فرار از اين گروه موفق شد از سوريه خارج شود، ضمن افشای اقدامات مجاهدين در پوشش امدادهای پزشکی، از کشته شدن 2نفر از اعضای اين گروهک خبر داد.
اين عضو جدا شده که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: اين دو عضو مجاهدين خلق شهروند کشورهای دانمارک و سوئد بودند که از طريق هوايی به استانبول و سپس زمينی به سوريه فرستاده شده اند و به دستور سازمان در درگيريهای سوريه شرکت داشتند.
اين عضو جدا شده افزود: اگر چه مجاهدين خلق قبلاً به همکاری مستقيم با ارتش آزاد سوريه اقرار کرده اند، ولی تا کنون هيچ گاه شرکت مستقيم در عمليات نظامی تروريستی در اين کشور را برعهده نگرفته بودند.
بر پايه اين خبر، اعضای مجاهدين در سوريه در قرارگاهی به نام «حنيف» حضور دارند که با نام مستعار بيمارستان فعاليت می کند. در اين قرارگاه افرادی در کنار مجاهدين فعاليت می کنند که نه فارسی می دانند، نه عربی و فقط به زبان انگليسی صحبت می کنند.
رابطه اين گروه با ارتش آزاد سوريه عمدتاً از طريق مرز اردن و با همکاری بقايای حزب بعث عراق (شاخه عزت ابراهيم) در اين کشور است. البته حزب بعث (شاخه عزت ابراهيم) اين روزها همکاری نزديکی با کشورها غربی دارد و رابطه اش با غرب به مراتب گرم تر از رابطه دولت عراق با آمريکا و دوستانش در خاورميانه است.

سرکردگان مجاهدين و ارتش آزاد سوريه در ماه های اخير به صورت علنی در پاريس و پايتختهای ديگر کشورهای غربی ملاقات و کنفرانس داشته اند و بنا بر اطلاعيه های خودشان، رابطه ای نزديک و استراتژيک دارند، ولی استفاده از کشور ترکيه و به خصوص استفاده از شهروندان کشورهای اروپايی برای شرکت در عمليات نظامی در خطوط مقدم درگيری (جايی که اين دو عضو مجاهدين توسط ارتش سوريه کشته شده اند) اقدامی جديد است.

خبرگزاری سپاه پاسداران -14ارديبهشت92: کارشناس مؤسسه راهبردی ديده بان گفت: حضور اعضای مجاهدين در سوريه هيچ کمکی به معارضان سوری نمی کند، بلکه اين اقدام برای جلوگيری از فروپاشی تشکيلات مجاهدين صورت گرفته است.
وی با اشاره به اين که به لطف حمايتهای ملی برخی کشورهای غربی و برخی دولتهای مرتجع منطقه سوريه امروز تبديل به ميدان نبردی برای حضور گروهها و جريانهای تروريستی شده است، ادامه داد: اخضر ابراهيمی نماينده مخصوص سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه در گزارش خود از حضور اتباع ٣٨ کشور جهان در جنگ داخلی اين کشور خبر داده است.
به گزارش خبرگزاريها، سازمان مجاهدين مقری برای خود در پوشش بيمارستان در سوريه تدارک ديده که در مناطق مرزی اردن و سوريه واقع شده و به نام قرارگاه حنيف شناخته می شود.
وی ادامه داد: سرکردگان مجاهدين ميدان نبرد سوريه را برای نيروهای خود به عنوان ميدان نبرد عليه جمهوری اسلامی ترسيم کرده اند و با مشغول سازی نيروهای خود در اين حوزه چه به صورت فيزيکی يا به صورت جنگ رسانه يی و تبليغاتی، مشغوليتی جديد به وجود آورده اند...
اين کارشناس امور تروريسم با بيان اين که سازمان حضور عوامل خود در سوريه را هيچ گاه انکار نکرده، اضافه کرد: اخيراً نيز کشته شدن 2تن از عوامل اين گروه در سوريه دلايلی کافی برای اثبات حضور عوامل مجاهدين در سوريه است.