Skip to main content

خانم اتوسا ما داریم با شما

خانم اتوسا ما داریم با شما
Anonymous

خانم اتوسا ما داریم با شما بحث علمی می کنیم شما به دنبال دعوا و عقده گشایی هستی.ما میگیم مقوله زبانهای آلتایی یک مقوله زبانشناسی است و شما نمی توانید قرقیز و قزاق را قوم و خویش نزدیک خود بدانید و سنگ آنها را به سینه بزنید اما شما اصرار دارید که اینهمه قوم و قبیله ناهمگون را بخاطر اینکه زبانشان زیر عنوان کلی زبانهای ترکی یا اورال آلتایی طبقه بندی میشود را پسر عموی خود بدانید و جهانگشایی های هراه با خونریزی آنها را جزء افتخارات ملی خود بدانید.
درضمن تاجیکها اکثرا چشمان درشت ایرانی دارند و بخاطر اختلاط با زرد پوستان کمی از آنها چشمان ترکی دارند. هزاره ها هم که خود شماها برای گسترش دادن دایره جمعیت خود بارها گفته اید ترکها و مغولان فارس زبان شده هستند هر چند ما آنها را به عنوان فارس زبان می پذیریم و

نگاه نژاد پرستانه و تحقیر بخاطر قیافه ظاهری نداریم. اصلا خود همین افغانی فقط باید برای پشتونهای افغانستان بکار می رود و نه همه اقوام ساکن افغانستان.پاستان هم بخشی از هند است و معلوم نیست چرا شماها تا در بحث ها کم می آورید یا اسم پاکستان را می آورید یا افغانستان را.
بخش از مردم کشوری که 150 سال است افغانستان نامیده میشود فارس زبان هستند و ما این را قبول داریم( ولو این فارس زبان شدن حاصل روند تغییر زبان باشد) همانطور که در تاجیکستان و ازبکستان و ترکمنستان و ایران فارس زبان وجود دارد و همانطور که لهجه های فارسی یا گویش های بسیار نزدیک و همخانواده با فارسی در شرق آسیای صغیر و شمال عراق و در قفقاز با اسامی تالشی و تاتی و کرمانج و زازا و ... صحبت میشود.
ما نه افغانستان را ترجیح میدهیم نه پاکستان را و نه سنگ انگلیسی و آلمانی را به سینه می زنیم. ما فقط ایران را ترجیح می دهیم.