Skip to main content

مصاحبه مهين صارمی زندانی

مصاحبه مهين صارمی زندانی
Anonymous

مصاحبه مهين صارمی زندانی سياسی و همسر و همرزم مجاهد شهيد علی صارمی با مجله فرانسوی «والور آکتوئل»

هين صارمی زندانی سياسی و همسر و همرزم مجاهد شهيد علی صارمی، طی مصاحبه يی با مجله فرانسوی «والور آکتوئل» گفت، اشرف سمبل مقاومت است و بسياری از جوانان از مقاومت مجاهدان اشرف انگيزه و الهام می گيرند.

مجله والور آکتوئل نوشت: مهين صارمی به دليل شرکت در تظاهرات عليه رژيم به ۱۰سال زندان محکوم شده بود و نقش فعالی در بيداری اپوزيسيون ايران از سال ۲۰۰۹ داشته است. همسرش علی صارمی يک مخالف مشهور در ۲۸دسامبر ۲۰۱۰ اعدام شد. مهين صارمی نهايتاً توانست به فرانسه بيايد و در گردهمآيی مقاومت ايران در ۱۸ژوئن در ويلپنت به دعوت سازمان مجاهدين خلق سخنرانی کرد.

مهين صارمی در پاسخ به سؤال خبرنگار مجله ولور آکتوئل درباره مجاهد شهيد علی صارمی گفت: او همسر و همرزمم بود و ۲۴سال از زندگيش را در زندانهای شاه و آخوندها گذارند. وی تا پايان سرافرازانه ايستادگی کرد. مردم ايران او را دوست داشتند. او در زندان مخوف اوين زندانی بود و در همانجا حلق آويز شد. من هم ۳۰سال از زندگی خود را در جلو و يا در پشت ديوار اين زندان گذراندم.

مهين صارمی در ادامه مصاحبه خود در مورد اشرف گفت: اشرف جايی است که مجاهدان در آن جا مستقر هستند و برای آزادی کشورشان مبارزه می کنند. اشرف برای بسياری از جوانان ايرانی الهام بخش و انگيزاننده است و به همين دليل است که رژيم ايران با همه توان خود برای از بين بردن آن تلاش می کند.

مهين صارمی همچين در گفتگوی خود با مجله فرانسوی والور آکتوئل درباره فعاليتهايش در داخل ايران در دوران قيام افزود: «من شبکه ای را در رابطه با سازمان مجاهدين خلق ايران در کشور تشکيل دادم و محله های مختلف را سازماندهی می کردم. به ويژه در بين دختران و پسران جوان که تشنه آزادی بودند. از آن جايی که خبرنگار خارجی وجود نداشت، در تظاهرات ما فيلم و عکس تهيه می کرديم تا آن را به جهانيان ارائه دهيم».