Skip to main content

جناب اقای زمانی گرامی / موضوع

جناب اقای زمانی گرامی / موضوع
کیانوش توکلی

جناب اقای زمانی گرامی / موضوع شرکت و یا تحریم نیست ...من در باره انتخابات 2 مصاحبه انجام دادم که در سایت موجود است ، موضوع استفاده از یک فیلم قدیمی متعلق به 12 سال پیش است!!! ایا لازم نبود شما توضیحی در این مورد می دادید؟ ایا باید از هر وسیله برای پیشبرد نظرات خود از آن سود برد؟ شما که خود را خبرنگار مستقل می نامید ایا استفاده از هر ابزاری مجاز است؟

دوازده سال پیش وقتی محمد خاتمی برای دومین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد یکی از رقبای انتخاباتی او احمد توکلی بود. توکلی در فیلم تبلیغاتی خودش مصاحبه‌ی ساخته‌شده‌یی را پخش کرد تا بگوید نسل جوان از دوم خرداد و شرکت در انتخابات دلزده و مایوس است و بیایند به او که دکترای اقتصاد دارد رای بدهند تا او مشکلات اقتصادی جوانان را حل کند. این فیلم حالا مونتاژ شده است و توکلی‌اش حذف شده است و توسط گروهی در اینترنت منتشر شده است. در این یادداشت کوتاه قصد ندارم به مسایل سیاسی مرتبط با انتشار این فیلم و انگیزه‌ی بعضا متضاد منتشرکننده‌گان و به اشتراک‌گذارنده‌گان بپردازم تنها هدف این بود که حقیقت این فیلم را روشن کنم و به دوستان بگویم هوشیارتر به مسایل نگاه کنیم و از جو زده‌گی بپرهیزیم که راه بس دشوار، صعب و طولانی در پیش است.

قبل از این که لینک فیلم را بگذارم یادآوری می‌کنم در روزنامه‌های آن روزگار، فکر می‌کنم «بهار»، مشخصات کامل این خانم و عکس‌هایش در بازی تآتر منتشر شد. اگر اطلاعات تازه‌یی به دست آوردم یا دوستان برای‌ام فرستادند در اینجا می‌گذارم.