Skip to main content

دیگر بخواهی نخواهی اصلاح

دیگر بخواهی نخواهی اصلاح
آ. ائلیار

دیگر بخواهی نخواهی اصلاح طلبان از انتخابات اخراج شده اند. و دونفرشان هم که مانده اند برای این است که به این اخراج صورت قانونی داده شود. بعد از رد صلاحیت کاندیدایشان- رفسنجانی - بهتر است آنان انتخابات را به دلیل آشکارا «غیر آزاد» و انحصاری بودن تحریم کنند. اصلاح طلبان در میان رأی دهندگان پایگاه اجتماعی دارند سیاست درست این است که از این پایگاه برای آزادی انتخابات استفاده کرده و درسی به جناح انحصارطلب بدهند که بداند چه پایگاهی بین رأی دهندگان دارد. تحریم اصلاح طلبان به معنای مخالفت با انحصارگرایی اصول گرایان است. این پایگاه اجتماعی- بهتر است اکنون صدای اعتراض خود را با تحریم بلند کند. از طرف اپوزیسیون نیز تحریم عنوان میشود. این دو عمل به مردم ایران و جهان میتواند نشان بدهد که اعمال خلاف آزادی بی پاسخ نیست.

و حکومت پایه قابل ملاحظه ای ندارد. حکومت را با چنین تحریمی میتوان تحت فشار قرارداد.
اصلاح طلبان اگر شرکت کنند بدون شک بازنده اند - با تقلبات همیشگی- و حتی حق این اعتراض و فشار را هم از دست خواهند داد. و برای جناح رقیب فقط "سیاسی" لشگر خواهند بود. این هم به نفع آنها نیست.
اما ظاهراً آنان این کار را نخواهند کرد. چون اهل ایستادن در مقابل جناح دیگر نیستند. بر عکس اهل تحمل توسری خوردن هستند. و از اینرو نیز شرکت کرده و خواهند باخت. - با مهندیسی نظامی-امنیتیها، اگر نقشه یشان شکست نخورد-و به حفظ نظام مورد علاقه یشان از طریق افزودن بر سیاهی لشگر کمک خواهند نمود. اکنون شرکت اینان کمکی به شل شدن فضای استبدادی ندارد. اما خدماتی به جناح خامنه ای دارد. مشروعیت دادن به او. اگر این ارقام درست باشند و گوشه ای از واقعیت را نشان دهند « تا کنون نظر رأی دهندگان با اصلاح طلبان» است.
آیا در روزهای شمارش آراء نیز نتیجه چنین خواهد بود؟
شاید. اگر مجریان تقلبات خواب روند!

«حسن روحاني:
طبق نظر سنجیها از همه کاندیداها بهتر هستم.
سعید جلیلی
9.13%

غلامعلی حداد عادل
0.72%

محسن رضایی
4.9%

حسن روحانی
35.74%

محمدرضا عارف
20.73%

سید محمد غرضی
3.93%

محمد باقر قالیباف
19.43%

علی اکبر ولایتی
5.43%

تعداد کل آراء : 66891
» به نقل از سایتهای حکومتی.