Skip to main content

جناب تبریزی

جناب تبریزی
Anonymous

جناب تبریزی
با سلام ، در یاد داشتتان میفرمائید؛ که " بسیاری از سخنانی که شما میگوئید، (چه درست و چه نادرست) هیچ پیوندی با نوشتارمن ندارند". پایان نقل قول. در جای دیگر نیز میفرمائید، گویا اینجانب یادداشتهای جنابعالی را بگونه ای گذرا میخوانم و رد میشوم. و صحبتهایم دوباره گوئی و دوباره نویسی سخنان قبلیست. و میفرمائید که نوشته هایتان را موشکافانه بخوانم تا پی ببرم که جنابعالی در باره چه چیزی سخن میگوئید. بسیار خوب. من این عطف توجه جنابعالی را، بر کم سوادی خودم حمل میکنم، و فرض را بر این میگذارم که اینجانب در حوضه ادبیات فارسی آنطور که باید موشکاف نیستم. بسیار خوب. بر اساس گفته های جنابعالی بر میگردم دو مرتبه سر اصل مطلب، به تیتر مقاله تان و از اول شروع میکنم. تا بلکه بنده با مطالعه دقیق و موشکافانه نظر جنابعالی، که شما نیز درآن مورد توضحات لازم را مبذول

خواهید داشت، بتوانم به فهم مطلب نایل شوم. شما با تیتر مقاله تان میفرمائید: " در هیچ کجای ایران چیزی به نام نژاد و تبار و قوم یکدست یافت نمیشود و سخن گفتن ناسیونالیست های پندار باف از قومیت، ملیت، نژاد، تبار و ..... جز خواب دیدن با چشمان باز نامی نمی تواند داشته باشد." پایان نقل قول.
اکنون اگر گفتار شما را ساده بیان کنیم بصورت نکات زیر منتج میشود:
1ـ در هیچ کجای ایران قوم و نژاد یکدست وجود ندارد. (یعنی همه باهم آمیخته اند.)، حالا نژادشان چه نام دارد؟ معلوم نیست! و یا زبانشان چه نام دارد؟ معلوم نیست!
2ــ بقول شما، اگرکسی از تبار و نژاد حرف بزند، ناسیونالیست است.
بطور واضح، از نظر شما، درایران نژاد ترک، نژاد فارس، نژاد عرب، ... و یا سایر نژادها، وجود خارجی ندارند، و همه اقوام با هم آمیخته ، مختلط ، و یا التقاطی هستند، و این توده ها، و یا جنبنده های بی نام، با هویت (مجهول ) موجودات تشکیل دهنده جغرافیای ایران بحساب می آیند. و اصلا معلوم نیست، اصل و نسبشان چیست.
وقتی جنابعالی با تاکید و اطمینان تمام چنین حکمی را صادر، و در ملا عام آنرا مطرح میکنید، حتما ادله، و مدارک علمی کافی، برای اثبات آن در دست دارید، که به چنین گفتاری اقدام میکنید، در غیر این صورت میدانید که گفتار، و ادعای بدون پشتوانه علمی، هیچ ارزشی ندارد!
احتمالا جنابعالی به این امر واقف هستید، که تبلیغ منفی درباره اصالت دیگران، و نفی ماهیت نژادی خلقها، و تحمیل تبلیغ و انتصاب تبار جعلی، نسبت به ملیتها، کاری ناپسند، و در حقیقت نوعی سرقت زبانی، فرهنگی و در زبان عامه، استعمار معنوی، و جعل هویتی معنا میدهد؟ و از نظر اخلاقی، انسانی، و حتی حقوقی جرم است؟ اکنون با توجه به ادعای جنابعالی بطور طبیعی این سئوال مطرح میشود که ؛ شما از کجا و به چه دلیلی چنین حکمی را نسبت به " نفی هویت ملی" خلقهای ایران صادر میکنید؟
1ـ آیا جنابعالی دررشته ژن شناسی تخصص دارید؟ یعنی در رشته ژن شناسی تحصیل و پژوهش کرده اید، که چنین حکمی را با صراحت تمام، صادر میفرمائید؟ اگر چنین است، لطفا رشته تخصصی و محل تحقیقات، و دانشگاهی را که شما در آن تحصیل و در مورد DNA انسان ایرانی، پژوهش کرده اید، معرفی کنید، تا خوانندگان نیز با درجه علمی و دانش جنابعالی آشنا بشوند، و از شما، و از کارهای علمی تان قدردانی کنند.
2ـ آیا شما، خون تمام افراد ملیتهای ایران، و بالطبع تک تک انسانهای جامعه را، شخصا و یا از طریق لابراتوار عملی تان آزمایش کرده، و گروه خونی آنان را مشخص و ثبت کرده اید؟ و از روی سنجش، معیار دقیق، محاسبات علمی، و مدارک کافی، صحبت میکنید؟
اگر چنین است، لطفا نتیجه تحقیقات خود را، یعنی اسم گروه خونی این توده التقاطی، و نام آن را، که جنابعالی احتمالا مشخص فرموده اید، بصورت مقاله علمی، و یا کتابی درهمین صفحه منتشر کنید، تا در جامعه روشنگری شود، و مورد توجه جامعه علمی و همچنین دانشمندان ژن شناس، و بالطبع عطف توجه همگان، یعنی روزنامه ها، خبر گذاریها، و مطبوعات اینترنتی، و سایر رسانه ها قرار بگیرد. از نظر اینجانب حیف است که یک چنین کارهای پر ارزش علمی، از دید جامعه بدور بماند. اینجانب نیز به نوبه خود از مقام شامخ علمی جنابعالی، به عنوان یک هموطن ایرانی، استقبال خواهم کرد. با تشکر تهرانی.