Skip to main content

آقای توکلی عزیز ودوست گرامی،

آقای توکلی عزیز ودوست گرامی،
Anonymous

آقای توکلی عزیز ودوست گرامی،
اجازه بدهید چند نکته را برای فهم بهتر همدیگر بیان کنم:
1-من تردیدی ندارم که شما از اولین کسانی بودید که از ایده اتحاد برای دموکراسی دفاع کردید. اگر به مطلب آنزمان خودتان که اخیرن هم باز نشرش کردید رجوع کنیم فرمول اتحاد برای دموکراسی به کار رفته در نوشته شما، اکنون به تشکیلاتی تشکیلاتی با همین مضمون تبدیل شده است. (و همزمان هم ازسوی حکومتیان وبخشی از اپوزیسیون خارج مورد لعن ونفرین قرار گرفته)

به نظر من شما در آنهنگام برعکس بسیاری ایده صحیح وراه درست را تشخیص داده بودید ولی متاسفانه گوش شنوایی برای آن پیدا نشدو آنهایی که در آن زمان شما را تحت عنووین گوناگون تخطئه کردند هم اکنون همهگیشان یک معذرت خواهی بزرگ واز روی صدق به شما بده کارند.
2-این روزها وقتی به انتشار مطالب ارزان وبی مضمون، وخصوصن مطالبی که انباشته ازناسز گویی و اتهام زنی به اشخاص حقیقی وحقوقی هستند اعتراض میکنی بلافاصله پاسخ بر افروخته مدیران سایت ها ربا این مضمون دریافت میکنی که:" نه خیر آقا قرار نیست ما فقط نظرات موافق با نظر شما چاپ شود، این سایت مال همه است وبر اساس حد اکثر انعطلف در انتشار نظرات گوناگون اداره میشود...". خوب این پاسخ را من بارها شنیده ام.
کیانوش عزیز یک بار دیگر به پاسخی های این چنینی که به دیگران میدهید فکر کنید. انتشار مطالب دروغ، توهین واتهام نه نامش خبر رسانی و پایبندی به آزادی بیان است ونه کمکی است به بحث وگفتگو و گسترش وسع نظر.مدیران یک سایت از جمله سایت شما و خصوصن شخص شما مسئولیت اخلاقی دارید از انتشارودروغ وناسزا و اتهامات ثابت نشده خود داری کنید، و اگر هم به دلایل مجبور به انشار چنین مطالبی هستسد حد اقل باید، خوانندگان این مطلبتوضیحاتی از شما بشنوند که شما به چه دلایلی اجازه میدهید این نوع مطالب نشر یابند.
این دلیل موجه نیست که خوب ما نظرات دیگر را هم چاپ میکنیم تا تعادل وبی طرفی برقرار شود. آخر دوست عزیز بد وبیراه و ناسزا واتهام چگونه میتواند خبر و اطلاع ویا نظرواثبات عقیده معینی قلمدادشود.
3-سوالات مشروع در مورد منابع مالی ؟اتحاد برای دموکراسی" حتمن باید طرح شوند، این حق دموکراتیک همه علاقمندان و مخالفان سیاسی این اتحاد در اپوزیسیون است که چنین سوالاتی را طرح کنند و انتظار پاسخی حداقل و روشن داشته باشند. اما ایا شما خودتان حاضرید لیست کسانی را که کم یا بیش کمکهایی را به سایت ایران گلوبال میکنند منتشر کنید؟ شما در مصاحبه خود با آقای سربی به این سوال پاسخ دادید و گفتید درست نیست که شما نام کمک این کم کنندگان را اعلام کنید؟ خوب عزیز من، اگر این روش برای شما درست است چرا برای دیگران نیست؟ همین تلویزیوننی که شما یا آن مصاحبه کردید هم مثال شما؟ گرداننده این تلویزیون ابتدا نام و مشخصات منابع مالی خود را منتشر کند و بعد هم از دیگران انتظار مشابه داشته باشد؟ رطب خورده نمیتواند منع رطب بکند؟ شما بر چه اساسی در این مصاحبه مطرح میکنید که نقطه ضعف اتحاد برای دموکراسی موضع منابع مالی آنست؟ اگر تاکنون توضیحات مسئولین آن در مصاحبه های ودر خود کنفرانس در این مورد ناروشن ونا کافی بوده شما روی این ناروشنیها انگشت بگذارید. اگر لیست افرادی که به شما ویا هر سایت وجریان وتشکل دیگری کمک میکنند نمیتواند منتشر شود پس چرا باید نام ومنابع مالی اتحاد برای دموکراسی اعلام شود؟ چرا کسانیکه دراین مورد سوال دارند یقه بقیه احزاب را نمیگیرند و ار آنها لیست منابع مالی را نمیخواهند؟ همین اتحاد جمهوریخواهان دوهمایش بزرگ در فاصله چند ماه برگزار کرده است و به کسی هم اصلن مربوط نیست که چرا چنین کرده، قرار نیست احزاب وتشکلها برای ایجاد خود ویا هم کنفرانسها وسمینارها ی خود از کسی جز اعضای خود اجازه بگیرند. ولی آیا شما و دیگران در مورد منابع تامین مالی و مخارج آن ها سوالی از مسئولین آن ها کردید؟
ما نباید ونمیتوانم بر اساس حدس و گمانها وشبهات در مورد منابع مالی احزاب و تشکلها به قضاوت بنشنییم. اگر شما و یا هر کس دیگری در این مورد شواهدی دارید که نشان دهنده عدم صدق گفتار گزدانندگان اتحاد برای دموکراسی در مورد توضیحات قبلی آنهاست وظیفه دارید آن را به ا طلاع بقیه برسانید؟ اگر هم چنین چیزی نیست فعلن حداقل باید ساکت ماند تا حقایق بیشتری در آینده روشن شود
موفق باشید.