Skip to main content

سلام دوباره آقای ناثر، من در

سلام دوباره آقای ناثر، من در
بهنام چنگائی

سلام دوباره آقای ناثر، من در ارتباط با نقد شونیسم، ناسیونالیسم، هرگونه تمامیتگرائی و هر شکل از اشکال تمرکز ستائی جدا از اراده ی توده ای ملت ها و اشکال استبداد و تبعیض ها و نابرابری های زبان ملی و مذهبی و فرهنگی و...مقالات متعددی نوشته ام و تصورم نیز بر این است که شما مرا هیچیک از آن دو بویژه شونیست فارس ... ندانسته و نمی بینید. ولی با این وجود شما مخالف استفاده سمبولیک من از داده های تاریخی معمول و شناخته شده می باشید و شاید این حساسیت نیز یشتر بدین دلیل این باشد که مرا بعنوان کمونیست و چپ جایز به استفاده از چنین سبکی در نوشتن نمی ندانید، که البته منهم آنرا همچون بسیاری در مقاله ام بکار برده ام؟! باشد من به نقد شما احترام می گذارم.

بهر رو، همزمان انصاف بخرج می دهم و در نتیجه بشما حق! شاید بد نباشد از این ببعد در استفاده از سمبل ها برای پرهیز از عدم تفاهم و یا تقابل بی نتیجه دقت بیشتری کرد. البته در مورد مقاطع حساس تاریخی و جنگ و لشگر کشی های بسیار، رویدادهائی خونینی شکل زشت و واقعی بخود گرفته اند که در تاریخ ثبت شده اند؛ بنحوی که دخل و تصرف ما در آنها صعیف و یا شاید اصلا ممکن نباشد.
بنابرین خواهش می کنم چنانچه فرصت داشتید، روزی مقاله ی مرا با نام (من یک انسانم) را که در همین سایت ایران گلوبال و در آرشیو من موجود است مطالعه کنید که قدری بیشتر مرا بشناسید. تندرست باشید