Skip to main content

آقای قندچی، من سالهاست که

آقای قندچی، من سالهاست که
Anonymous

آقای قندچی، من سالهاست که مقالات آقای باقرزاده را دنبال می‌کنم (عموما در ایران امروز و بعضا در ایران گلوبال). با وجودیکه با تمام نظرات و تحلیل‌هایشان موافق نیستم، بطور کلی‌ موضع گیریها و لحن ایشان بنظرم مستدل، متین، و دمکرات منشانه تر و متمدنانه تر از بسیاری از قلم زنان خارج از ایران میاید. به همین دلیل از خواندن مقاله اخیرشان بسیار متعجب شدم. انتظار لحن عصبانی‌ و پرخاش گرانه را از ایشان نداشتم. ولی‌ حالا که پاسخ شما را میخوانم تا حدی عکس‌العمل ایشان را درک(و نه تایید) می‌کنم.

از دید من خواننده، اولا "سوالات" شما اصلا بنظر "سوال" نمی‌آیند، بلکه بنظر میرسد که شما قضاوت خود در مورد ایشان را در فرم سوال مطرح کرده‌اید و در واقع ایشان را در مقام متهم نشانده اید.

ثانیا میفرمائید که دو هفته یکبار در ایران گلوبال سخن روز مینویسید. آیا این سوالات را در ایران گلوبال درج کرده بودید؟ اگر چنین است (من نمی‌دانم چون بطور مرتب دنبال نمیکنم)، کاملا حق با شماست که انتظار داشته باشید آقای باقرزاده به عنوان نویسنده ایران گلوبال آنرا ببیند. ولی‌ رفرنسی که داده اید سایت شخصیتان است. یعنی‌ شما این "سوالات" را در سایت شخصی‌ خود مطرح کرده‌اید و مثل اینکه حتا کپی آنرا برای ایشان نفرستاده اید. آیا تصور شما اینست که ایشان مرتب سایت شخصی‌ شما را دنبال می‌کند؟!! مسلما چنین انتظاری ندارید. بنابرین ایشان حق دارد بگوید که منظور شما "پاسخ" گرفتن نبوده و صرفاً قصد اتهام به ایشان را داشتید.

و بالاخره، منهم از اینکه ایشان شما را به دروغ گویی متهم کردند یکه خوردم. ولی‌ میبینم که شما ایشان را به "همسویی با نئوکانها" متهم میکنید، بدون اینکه مدرکی‌ ارائه کنید. من نمی‌دانم ضابطه شما برای همسویی با نئوکانها چیست، ولی‌ شخصاً در نوشته‌های آقای باقرزاده هیچ موضعی که بنظرام همسو با نئوکانها بیاید ندیده ام. اگر شما مورد خاصی‌ را در نظر دارید لطفا من و دیگران را هم آگاه کنید تا ایشان را بهتر بشناسیم. اگر صرفاً بر اساس تصورات خود چنین اتهامی میزنید ایشان حق دارد شما را دروغ گو خطاب کند. ما باید یاد بگیریم که به صرف اینکه از موضع کسی‌ خوشمان نمیاد چپ و راست به یکدیگر اتهام نزنیم.

با احترام،

مهناز