Skip to main content

جناب دکتر صدر، بسیار زیبا

جناب دکتر صدر، بسیار زیبا
Anonymous

جناب دکتر صدر، بسیار زیبا نوشته اید. منهم پیش از این نگاه غیرانسانی آقای سید محمد رضاعالی پیام در نوشته ایی به نقد کشیده ام. آقای عالی پیام به احتمال زیاد اهل زنجان باشند و به قول شما نه تنها "سید" بودن ایشان تبار عربی ایشان را روشن میکند، "ترکی" دانستن ایشان نیز نشانی از تبار ترکی وی است. اما نظام فکری که ایشان از آن دفاع میکنند در ضدیت کامل با انسانیت، دمکراتیسم قرار دارد و حتی خمیره سیاه ضداخلاقی را نیز با خود به یدک میکشد.

مورد دیگر اسم "چنگیز" است که در ادبیات فارسی با القاب بسیار ناهنجار و کسی که کارش آدم کشی بوده است تصویر میشود. آیا واقعا چنگیز خان از داریوش هخامنشی زیادتر آدم کشته است؟ اطلاعات موجود داریوش را بزرگترین قاتل تاریخ این سرزمین معرفی میکند. حالا این چقدر درست است یا نه من نمیدانم، اما یک چیز را به روشنی میدانم که "چنگیز" و یا "تیمور" اسامی هستند که حتی تا به امروز

در میان تمامی خلقهای ایران برای فرزندان خود برمیگزینند. نفرتی که در ادبیات سیاسی فارسی علیه چنگیز و تیمور بیان میشود در زندگی روزمره مردم در ایران و کل منطقه قفقاز چهرهء دیگری دارد. مردم در طول تاریخ طولانی اسم فرزندان خود را با نام چنگیز و تیمور مزین کرده اند. اما تا همین اواخر یعنی تا دوره رضا شاه شما در ایران کسی را نمی یابید که اسم کورش و یا داریوش را بر فرزندان خود نهاده باشند. این اسامی و اسامی از این نوع از زمان حکومت رضا شاه و برمبنای تبلیغات دولتی و تاریخ ساختگی آنها به میان آمده و بخشی از مردم در اثر این تبلیغات اولتراناسیونالیستی این اسامی را برای فرزندان خود برمیگزینند. همین تاریخ خود بسیار گویاست که اثری از اسامی کوروش و داریوش در تاریخ این سرزمینی وجود ندارد، اما هر چقدر دلتان بخواهد نام چنگیز و تیمور بر فرزندان مردم با هویت های ملی متفاوت فارس، ترک نهاده اند. دکتر عزیز حتما توضیحی بر تاریخ این اسامی دارند.