Skip to main content

کیانوش عزیز، از توضیح مفصل

کیانوش عزیز، از توضیح مفصل
Anonymous

کیانوش عزیز، از توضیح مفصل شما و برای سوءتفاهم زدایی شما خرسند شدم. روشن استکه در جریان تضادها و تلاشهای جمهوری اسلامی در ترکیه قرار دارید. فعالیتهای برون مرزی ایران برای ترویچ اسلامگرایی، صدور تروریسم و عملیات تخریب و حتی اخیرا صدور نیروهای مسلح برای حمایت از یک حکومت (بشار اسد در سوریه) و همزمان انتقال حزب الله لبنان به صفوف ارتش سوریه شاید در بین کشورهای جهان سومی بی همتا باشد. به عبارت دیگر من دولتی در منطقه نمیشناسم که عملیات تخریبی و برون مرزی آن به جمهوری اسلامی برسد.

اما در مورد نوشته من شاید اندکی هم سوءتفاهم پیش آمده باشد. مقصود من از آوردن دستگیری عوامل خارجی به آن معنا نبوده و نیست که گویا این عوامل تاثیرات زیادی در این اعتراضات داشته اند. من ابدا چنین فکر نمیکنم. اعتراضات اخیر آینهء تمام نمای پیشرفتهای اقتصادی و براینده اجتماعی سیاسی آن است. در چنین شرایطی البته که

دولت متخاصم خارجی و از جمله موضع بسیار خصمانه دولت جمهوری اسلامی نسبت به ترکیه تمامی هم خود را برای تخریب حرکتهای مدنی و مترقیانه را نباید از نظر دور داشت. تخریب یک حرکت اعتراضی وسیع میتواند با خشونت هایی تاکتیکی در این و یا آن زمان مشخصی هم به چهره یک جنبش مردمی صدمه بزند و هم حتی اگر شانس نیز به دشمنان آزادی یاری دهد نتایج بسیار ناهنجاری را بصورت تاکتیکی ببار آورد که کل حرکت را به ضد آن تبدیل کند. اما من تنها به تلاش مذبوهانه رژیم ایران اشاره کرده ام، اما از تاثیر آن سخن نگفته ام. هر چند که ما از چند و چون مداخله عوامل خارجی در تخریب چهره جنبش مدنی و اجتماعی اخیر در ترکیه آگاهی کافی نداریم. اگر دقت کرده باشید موضع آتوریتر نخست وزیر ترکیه در برخورد با جنبش اعتراضی اخیر به خشونتهای تاکتیکی که اینجا و آنجا رخ نموده تکیه دارد. درصورتیکه کل جنبش اعتراضی اخیر بسیار مسالمت جو و حتی غیرحزبی است.