Skip to main content

علاءالدین فتح راضی عزیز،1-

علاءالدین فتح راضی عزیز،1-
آ. ائلیار

علاءالدین فتح راضی عزیز،1- این مقاله با اصل «آری-نه» به مسئله توجه کرده و درجای دیگری همچو دیدگاهی مطرح نشده .2- عمل پیشرو همیشه با عمل مردم «تفاوت اساسی» داشته است، و این مردم هستند که لازم است راه اساسی را پیگیری کنند، که پیشرو پیشنهاد میکند؛ نه اینکه پیشرو به دنبال مردم بیفتد. 3- پاسخ سئوالی را که نیافته اید از متن نقل میکنم :« :تضاد بین ستمگر و ستمکش ، در نظام دیکتاتوری- تنها از راه قدرت آگاهانه ی مردم حل میشود.- آن نیز عمدتاً در تشکیلات حاصل میشود.تشکیلات متکی به آگاهی همان قدرت آگاهانه ی مردم است. » «اندیشه به حرکت مستقل سیاسی؛ تشکلهای مدنی مستقل »-

«جنبش مردم ایران ضرورت دارد در اندیشه ی رهبری و سازماندهی مستقل خود باشد. و این جناح را بدنبال خود بکشد، نه اینکه دنباله رو آن گردد. زحمتکشان یدی و فکری- زنان و جوانان و دانشجویان-حرکات ضد تبعیض ملیتها ستون فقرات این جنبش اند که لازم است متشکل و رهبری شوند. این وظیفه را شرایط به عهده دموکراتها ( اعم از چپ و غیر چپ) نهاده است.» این راه شکستن تخم مرغ است که انتخابیهای «بین بد و بدتر» خود را در آن محبوس نموده اند.
4- نخیر، حکومت صدتا از این انتخابات هم ببیند- و صد بار هم این نئولیبرالها فیلم هندی برای مردم ایران بازی کنند - تغییر نمیکند . 5- در مقاله سحنی از انتخابات آزاد نیست، بل کل پرنسیپهای پیشرو در برخورد به انتخابات و جنبش یعنی سیاست رئال او مطرح است. از سوی دیگر نیز انتخابات آزاد نبود. موضوع انتخابات غیر آزاد و پیشرو را من در مقاله گذشته ام نوشته ام که در آرشیو نویسندگان موجود است.6- منظور تشکلهای مدنی مستقل است که اصلاح شد- ممنون از تذکر شما.
شاد و خرم باشید.