Skip to main content

آقای یک ایرانی، تاریخ کهنه و

آقای یک ایرانی، تاریخ کهنه و
یونس شاملی

آقای یک ایرانی، تاریخ کهنه و ماقبل سرمایه داری تاریخ وحشیت سلاطین است. هر چقدر قدرتشان بیشتر همانقدر جلادیشان بیشتر بود. از تاریخ دانان نقل میشود که کوروش براساس منابع حدود 2400 سال پیش یک قتل عام منطقه ایی که به قتل عام پوریم معروف است را در منطقه شرق میانه به راه انداخته است و معروف استکه داریوش یکی از بزرگترین جنایتکاران تاریخ این منطقه است. اما با این وجود امروز نخبگان سیاسی فارس برای این دو فرد سینه چاک میکنند و تازه از آنها پیغمبر هم میسازند. اما شما میخواهید ما سلاطین و پادشاهان گذشته خودمان را نفرین کنیم و اما سلاطین و پادشاهان ملت فارس را تاج سرمان نماییم؟ و یا اینکه ما میتوانیم به خاطر جنایت کوروش و یا داریوش هر گونه تحقیر و توهین و تبعیض را علیه ملت فارس روا بداریم؟ کاری که شما با تکیه بر یک نژادپرستی عریان انجام میدهید. خانم رضانیا بی هیچ شرمی ترکان را ددان و عربها را وحشیان

می نام، اگر ما این صفت ها را به فارس ها بدهیم خیلی خوش مزه خواهد بود؟ کمی شرم و اندکی اندیشه و بهتر از هر چیز احترام به منشور جهانی حقوق بشر میتواند زندگی و مناسبات خلقها را در ایران و منطقه بهبودی چشمگیری ببخشد. من میدانم که حقوق بشر برای یک نژادپرست معنی ندارد. نژادپرست آریا پرست میگوید من بهترم، من برترم، من پاکترم و اما انیرانی (که خانم رضانیا میگوید) یعنی غیرفارس ها، بدترند، پست ترند و نجس ترند! آیا این گون اندیشیدن ایران را به ویرانه خانه تبدیل نخواهد کرد؟ شما که ظاهرا طرفدار ایران و باطن در هوای تبدیل این سرزمین به زمین سوخته هستید و جنگ و خونریزی و جنایت از قلم ها و تهدید هایتان چگه میکند.
مهم دیگری نیز در ارتباط با پدرانمان در تاریخ که موفق شده اند دولتهای بزرگی را برپا دارند بگویم که این مردان با اقدامات شجاعانه خود برا تاسیس دولت جوامعه عقب مانده و بدوی را صدها سال به جلو رانده اند و نظام دولتی که در واقع تمرکز قدرت، شهرنشینی، تولید متمرکز و خلاصه نظام اجتماعی مبتنی بر نظم دولتی را در مناطق خود شکل داده اند. برخورد نادرست با تاریخ میتواند خصومت میان مردم در زندگی روزمره را سبب گردد و برخورد درست با تاریخ، شرایط را برای همزیستی مردمان و همدلی آنان و برپایی یک نظامی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مطمئن و دمکراتیک فراهم تر کند. آقای یک ایرانی، فکر میکنم یکی از کسانیکه واقعا شستشوی مغزی شده خود شما و دوستانتان هستید که در شیشه کوچک عمرتان فکر میکنید میتوانید برای دیگران تعیین تکلیف کنید. اما شرایط برای چنین کارهای در ایران دیگر دیر است. لذا اگر واقعا به ایران فکر میکنی باید کلاهت را قاضی کنی و واقعیتهای انیکی و چندملیتی ایران را بپذیرید. وگرنه ایران را بسوی یک یوگسلاوی بسیار وحشتناکتر هدایت خواهید کرد. یوگسلاوی که در آن صربها، یعنی ملت حاکم بازنده اصلی صحنه سیاست شدند. حالا برای فکر کردن نوبت شماست.