Skip to main content

طباطبایی نمونه برجسته یک خود

طباطبایی نمونه برجسته یک خود
Anonymous

طباطبایی نمونه برجسته یک خود زن به زبان دیگر یک مانقورد است؛ یکی نیست به این آغا بگوید که هر چه زور هم بزنی در نهایت سایه کسروی هستی ، من تا آنجا که یادم میاید در منطقه ما که از طارم قزوین میباشد رادیو تهران اتفاقا خش خش نداشت؛ اما کسی به رادیو تهران اصلا گوش نمیداد ؛ چون که زبان آنرا نمیفهمید اما با هزار زحمت به رادیو باکو که اتفاقا خش خش هم داشت گوش فرا میداد ، یادم میاید که هر پنج شنبه ها داستان اصلی و کرم را همه از رادیو آذربایجان گوش میداند و هیچ کدام از همان دهاتی های خود را آذری خطاب نمیکرد

و اصلا این کلمه را نمیشناخت ؛ همه خود را تورک تعریف میکردند؛ در تعجبم که این عالم از ترمین کسروی و استالین ساخته " آذری" استفاده میکند. در منطقه ما طاروم سفلی که در گذشته جزء زنجان بود و بعدها در تقسیمات کشوری جزء قزوین شد به جز فئودالهای ذولفغاری تمامی دهقانان از حرکت ملی پیشه وری دفاع کرده و بدون چشم داشت به حرکت ملی کمک می کردند.
این چندین خاطره را گفتم تا این فیلسوف خود زن و طرف دار بی پرده یکسان سازی فرهنگی بداند که اگر بنا بر روایت تجربه شخصی باشد ؛ بر ضد روایت های او هم روایت موجود است. او ادعا میکند که ادبیات تورکی آذربایجانی را در دو ترم به پان تورکها یاد خواهد داد. من نمیدانم که این آقا با کدام جرئت و پشتوانه به این گزافه گوی پرداخته است، پرداختن و آموزش تحلیلی و ارزش انسیکوپوژیکی تنها دیوان الغات تورک محمد کاشغری که هزار سال پیش از این نوشته شده و دور نرویم کتاب دده قورقود ؛ علی شیر نوایی , فضولی ؛ نسیمی .... و کتیبه های اورخون و ئنی سی و......هر کدام به سالها مطالعه آکادمیک در زمینه دیرینه شناسی؛ زبانشاسی و تاریخ شناسی احتیاج دارد و برای این امر هم آموزش زبان تورکی از مهد کودک یا دانشگاه را نیاز دارد را چگونه میتوان در دو ترم خلاصه کرد؟ این فیلسوف خود زن آیا نمیداند که حتی در سایه هژمونی شوم تک زبانه فارسی تحولی شگرف در زمینه تعالی زبان تورکی آذربایجانی در همان باز مانده ممالک محروسه آفریده شده و در حال آفرینش است( در اینجا من از نام بردن این عزیزان صرف نظر میکنیم که سازمان اطلاعاتی رژیم ایران را حساس نکرده باشم )
زبان فارسی بر خلاف گفته های ایشان هیچ گاه در زمینه آزاد فرا گیر نگشته است. هنوز هم کتک خورده گان آنانی که در مدارس به تورکی صحبت میکردند در قید حیات هستند، هنوز نسخه نویسی های بی شرمانه افشار یزدی ها و دیگر تئوریزه کنند گان ایرانیت که همانا فارسستان است برای ثبوت نسل کشی فرهنگی در آذربایجان موجود است.
ماهیت این مصاحبه از که با بسیج هاشمی ؛ قوچانی و زارع و نتیجه دلخواه آنان که ترور روانی تورک آذربایجان است بر همگان عیان است؛ با این کسروی سازی ها و نفی هویت ملی تورک آذربایجان ، نمیتوان خواسته های بر حق ملت آذربایجان را از نظر پنهان نگه داشت؛با انفجار اطلاعات و جهانی شدن دیگر نمیتوان تورک آذربایجان را در محدوده تنگ فرهنگی بخشی از افغانستان و تاجیک و فارسستان اسیر نمود. طباطبایی میتواند هم آوا و هم آهنگ با رئیس جمهور منصوب رهبر ایران خامنه ای رئیس فرهنگ ایران باشد، البته اگر او را کسی حساب کنند ، چون که آقایان داریوش آشوری و زیبا کلام هم او را کسی نمیدانند و او را به دزدی های ادبی / علمی متهم کرده اند.