Skip to main content

آقای ایرانخواه، شما یک تصور

آقای ایرانخواه، شما یک تصور
یونس شاملی

آقای ایرانخواه، شما یک تصور را به مثابه یک حقیقت گرفته اید و هر کسی پایش را از تصورات شما بیرون بگذارد آن را غیرعلمی، فاقد مدرک و ماخذ، تبلیغاتی و به سخنانی از این دست متهم میکنید. شما بجای اتهام استدلال بیاورید کافی است. مدارک شما هم دو چهره شناخته شده "ادبیات حقوقی و سیاسی ایران" است! آخر از کی نویسنده ایرانی تعریف اش از مفاهیم جامعه شناسی به مثابه سند و مدرک استفاده میشود که شما آنها را که من در مورد تفکراتشان در کامئنت قبلی توضیح داده ام (لطفا آن را دوباره بخوانید) به مثابه ماخذ و مدرک رو کرده اید! انگار در گفتگوتان اصلا

جدی نیستید و تنها کوبیدن و منکوب کردن طرف قصد و غرضتان است. لطفا زبان فارسی را هم برای من موعظه نکنید، معنی "state nation" در فارسی "ملت" نیست، بلکه "دولت ملی" یا "دولت- ملت" معنی دقیق آن است. "nation" در فارسی میشود "ملت". آن "ملت" که شما سنگ علمی بودن آن را به سینه میزنید از دو واژه "state" و "nation" درست شده و دو واژه مترادف آن در فارسی "دولت" و "ملت" است که تحت عنوان "دولت – ملت" و یا "دولت ملی" مورد استفاده قرار میگیرد. در ثانی در خصوص ملت دهها تعریف متفاوت و مباحثات بسیار پیچیده ایی در علوم جامعه شناسی در جریان است. و تاکنون علمای جامعه شناسی در مورد تعریف از "ملت" اجماعی ندارند. با این وجود شما برای من، با کمال تعجب، از علمی بودن نظریه آقای داریوش آشوری و ... سخن میگویید، و تصور میکنید که آیه هم نازل کرده اید! شما هنوز تعریف "ملت" را با "دولت –ملت" از هم تمیز نمیدهید اما تا دلتان میخواهد برای من از سند و مدرک سخن بگویید.
ما در اینجا با همدیگر مثل انسان بایستی سخن بگوییم و سعی کنیم همدیگر را درک کنیم و به همدیگر در درک مسایل کمک کنیم. اگر به قصد تخریب آمده اید، حداقل و لطفا از من فاکتور بگیرید.