Skip to main content

در زبان آلمانی مثلی است

در زبان آلمانی مثلی است
Anonymous

در زبان آلمانی مثلی است میګوید : «بدترین کور کسی است که نمیخواهد ببیند و بدترین کر کسی است که نمیخواهد بشنود«. آقای طباطبایی عزیز! اګرشما واقعا بخواست خویش و بدور از خواست سازمان اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دست به چنین مصاحبه ی ارزان و غیر علمی زده اید، آنوقت جزو آن کاتوقوری از اتنوکراتهای فارس زده میباشید که از مبارزه اتنیکهای تحت ستم مضاعف ملی بوحشت آمده و سعی در ترمز کردن آن دارید.
بکارګیری الفاظ سفسطه آمیز و عباراتی از قبیل «پان ترکیستها«-ی بیشعور (بنده نفهمیدم چه تعریف مشخصی از این وا‌ژه دارید) در حق مبارزینی که تنها بخاطر احیای عزت و شرف پایمال شده ی ملی - فرهنګی بپا خاسته ودیګر حاضر به تن دادن به ذلت و خواری ملی نمیباشند، نمیتواند معنی دیګری جز عقب ماندګی فکری داشته باشد .

آقای طباطبائی، فرق نمیکند جنابعالی اسم ملت یا زبان ما ترکهای آذربایجان را چه بګذارید. واقعیت این است ګه در کشوری بنام ایران ملتی زندګی میګند با زبان ، فرهنګ و آداب و رسوم مخصوص به خویش. این ملت فاقد حق داشتن سیستم تحصیلی بزبان خویش وحق تعین سرنوشت خویش بدست خود میباشد. شما اګرآدم باشعوری هستید بیائید از حقوق پایمال شده ی این ملت دفاع کنید. حس خود بزرګ بینی شما همراه با تحقیر استادان دانشګاه باکو حاکی از نابسامانیهای روحی و همچنین کم سوادی شما در ادبیات و زبان ترکی آزربایجانی است. بیائید عقده های این نابسامانیها را سر زبان، ادبیات و تاریخ ملت ما خالی نکنید. در ضمن بنده همانند شما در تبریز بدنیا آمده ام و نویسنده چندین کتاب بزبان آلمانی و زبان مادریم هستم. از جمله کتابی که در تدوین آن بیشتر از ۱۲ سال عمرم را سرمایه ګذاشته ام، « فرهنک جامع آلمانی ـ ترکی آذربایجانی« هست که برای دومین بار در‌ژانویه سال ۲۰۱۲ در کشور آلمان با ۴۵۰۰۰ لغات و اصطلاحات عمومی، علمی، فنی، بازرګانی و در حدود ۹۰۰ صفحه انتشار یافته است. آری بآغوش ملت ستم دیده خویش برګردیم و در کنار مبارزه ی عادلانه و عقلانی آن قرار بګیریم.