Skip to main content

کنفرانس وکيل جرد گنسر و

کنفرانس وکيل جرد گنسر و
Anonymous

کنفرانس وکيل جرد گنسر و استشهاد طاهر بومدرا درباره زير پا گذاشتن قوانين توسط يونامی و شخص مارتين کوبلر

جرد گنسر:
با تشکر از همه که در اين جا برای اين بحث امروز صبح در مورد وضعيت در کمپ ليبرتی و کمپ اشرف در عراق به ما پيوستيد، . اسم من جرد گنسر است، من يک وکيل بين المللی حقوق بشر، با شرکت استراتژی پرسئوس هستم، و امروز صبح ميزگرد را اداره می کنم. ما سه سخنران مختلف داريم، و در مورد طيف وسيعی از مسائل که به دليل اين شرايط پيش آمده و فوريت برای شورای امنيت سازمان ملل متحد برای اقدام و تجديد مأموريت يونامی در 24 ژوئيه صحبت خواهيم کرد.
ما امروز، هم طاهر بومدرا، که سه سال برای کوبلر، با يونامی در عراق، کار کرد را داريم که قادر خواهد بود واقع آنچه در چند سال گذشته اتفاق افتاده را روشن کند، و نقش سازمان ملل متحد، و همدستی آن و دخالت مستقيمش در نقض حقوق بشر که عليه ساکنان کمپ اشرف و ليبرتی صورت داده است. ما همچنين اعضای خانواده برخی از ساکنان را داريم، که به صورت شخصی در مورد آنچه که عزيزان آنها طی کرده اند و در مورد تجارب خودشان در اين زمينه صحبت می کنند.

از همان ابتدا روشن بود که کمپ ليبرتی يک فضای فوق العاده کوچک بود، حدود نيم مايل مربع، کمی بزرگتر به واحد کيلومتر مربع، بدون حفاظت در برابر حملات موشکی و يا خشونت بالقوه ديگری که می تواند بر ساکنان اعمال شود. تمام امکانات حفاظتی امنيتی که هنگام حضور آمريکاييها در کمپ ليبرتی بود، همه از کمپ خارج شده بود، تمام تی والهای 4متری به خارج از کمپ و به معنای واقعی کلمه در پيرامون کمپ برده شده بود و شرايط وحشتناک بود. در ابتدا عراقيها مانع تحويل دهی صدها سيستم تهويه مطبوع شدند، ژنراتورها با ظرفيت منفی 20 الي30٪ کار می کردند و در يک روز معمولی در بيرون 110 درجه بود، و قولهای داده شده در مواجهه با اين وضعيت، به وضوح، وقيحانه توسط سازمان ملل متحد نقض می شدند. بنابراين، اجازه دهيد در مورد اين که امروز کجا هستيم بحث کنيم. در سال گذشته 3 حمله به کمپ ليبرتی بود، امروز حدود 3100نفر از ساکنان در اصل قرارگاه اشرف در کمپ ليبرتی هستند. حدود 2000نفر از آنها توسط کميساريای عالی پناهندگان سازمان ملل، مصاحبه شده اند، به حدود 1500نفر گفته شده است که آنها پناهندگی دارند، اما به هيچ کدام داده مدارکی داده نشده، مدارکی که آنها در واقع پناهنده هستند، داده نشده است

قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد که يونامی را تأسيس کرد در مورد مأموريت يونامی برای ترويج و حفاظت از حقوق بشر صحبت کرد، و همچنين در مورد نياز برای بازگشت امن و منظم پناهندگان و برای امنيت و حفاظت آنها صحبت کرد. البته، اين آن چيزی نيست که با ساکنان کمپ ليبرتی در جريان بوده است. دستورالعملهای کميساريای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در حمايت از پناهجويان، توضيح می دهد که ده دستورالعمل که با پناهجويان در هر نقطه ای از جهان چگونه بايد برخورد شود، وجود دارد. وقتی شما به ليست کامل 10 دستورالعمل نگاه می کنيد، و کميساريای عالی پناهندگان سازمان ملل به معنای واقعی کلمه در سال گذشته اين دستورالعمل را تبليغ کرده، تک به تک اين ده دستورالعمل در حالی که ما داريم صحبت می کنيم دارند نقض می شوند، و کميساريای عالی پناهندگان سازمان ملل، در اصل، نسبت به آنچه در کمپ عمل می شود، چشمانش را بسته و وانمود می کند که حقوق اين ساکنان نقض نمی شود، و آنها دارند به وضعيت نگاه می کنند و اساساً می گويند ما می آييم و وظيفه محدودمان را انجام می دهيم که تمرکز روی مصاحبه با اين افراد است و تعيين اين که آيا آنها بايد پناهنده در نظر گرفته شوند، و مابقی مسائل که در اطراف ما است را ناديده می گيريم.