Skip to main content

اتهامات جدی سوء رفتار حرفه يی

اتهامات جدی سوء رفتار حرفه يی
Anonymous

اتهامات جدی سوء رفتار حرفه يی در مورد همدستی کوبلر نماینده ویژه سازمان ملل , در نقض مداوم حقوق ساکنان کمپ مطرح شده است ..........
وال استريت ژورنال: هشدار به سازمان ملل - اتهامات جدی سوء رفتار حرفه يی کوبلر


وکلای آمريکايی از شورای امنيت خواستار بازگشت فوری ساکنان به اشرف و اقدام فوری برای رفع نيازهای مبرم امنيتی ساکنان شدند

در يک کنفرانس مطبوعاتی در نيويورک اعلام شد وکلای آمريکايی از شورای امنيت سازمان ملل متحد، دبيرکل و کميسر عالی حقوق بشر از طرف مخالفان رژيم ايران در اشرف و ليبرتی، خواستار اقدام برای تأمين امنيت بيش از 3000نفر از اعضای اپوزيسيون ايران در کمپ ليبرتی در عراق شدند. با توجه به آسيب پذيری کمپ ليبرتی، اين بيانيه خواستار بازگشت فوری ساکنان به اشرف و همچنين اقدام فوری برای رسيدگی به نيازهای امنيتی فوری ساکنان است.
اين شکايت ليست طولانی از نقض آشکار منشور ملل متحد، قطعنامه های شورای امنيت سازمان ملل متحد برای تأسيس و تجديد يونامی، و دستورالعملهای مربوطه توسط کميساريای عالی پناهندگان سازمان ملل در رابطه با نحوه رفتار با پناهجويان و افراد مورد نگرانی را نشان می دهد.

در اين کنفرانس مطبوعاتی آقای بومدرا به شدت از مارتين کوبلر به خاطر جابه جايی اجباری مخالفان رژيم ايران از اشرف به کمپ ليبرتی انتقاد کرد. آقای بومدرا گفت: ”موارد نقض مداوم حقوق بشر که بر ساکنان ليبرتی تحميل شده است، قابل پيش بينی بودند. در اواخر سال 2011، کوبلر حاضر به ارائه دو گزارش به سفارش سازمان ملل متحد در عراق برای بررسی آمادگی کمپ ليبرتی برای پذيرش هزاران نفر از افراد به صورت امن نشد. نخستين گزارش می گفت کمپ استانداردهای بين المللی را برآورده نمی کند. و دومين گزارش نيز می گفت اين کمپ در برابر حمله هوايی آسيب پذير است. کوبلر گزارشها را به خاک سپرد و به جامعه ديپلوماتيک و سازمان ملل متحد در نيويورک و به خود ساکنان گفت کمپ ليبرتی آماده نقل مکان و امن است.

علی تسليمی، رئيس انجمن ايرانيان مقيم آمريکا در نيويورک و نيوجرسی، که دارای دو برادر در کمپ ليبرتی است گفت:“ سازمان ملل متحد و ايالات متحده بايد بدون تأخير برای بهبود شرايط در ليبرتی دست به کار شوند. ما خواهان آنيم، همان طور که نزديک به 100 قانونگذار ايالات متحده خواسته اند، ساکنان به اشرف بازگردانده شوند، که از لحاظ امنيتی و حفاظت آنها نسبتاً امن تر است. وضع موجود غيرقابل ادامه است، غيرقابل قبول است، و اگر اقدام فوری نشود، تنها از دست دادن جانهای بيشتر را تضمين می کند»

در شکايت ارائه شده از سوی ساکنان آمده است:
شورای امنيت بر اساس فصل هفتم شرح وظايفش که به تمديد کار يونامی می پردازد، بايد خواستار بازگشت فوری ساکنان ليبرتی به اشرف شود و کمپ اشرف را به عنوان يک کمپ پناهندگی با پرچم سازمان ملل تحت کنترل کميساريای عالی پناهندگان ملل متحد اعلام کند.
بان کی مون دبيرکل ملل متحد، بايد شخصاً يک تحقيق جامع را در رابطه با سوء عمل های نماينده ويژه اش کوبلر شروع کند.
نظر به شرايط اورژانس موجود، کميساريا بايد استاتوی پناهندگی را به تمامی ساکنان به صفت گروهی بدهد و طبق شرح وظايفش مسئوليت تمام عيار ساکنان اشرف و ليبرتی را به عهده بگير و حفاظت بين المللی آنها را تأمين کند.
کميساريای عالی حقوق بشر ملل متحد بايد يک تحقيق مستقل و بی طرفانه را در ارتباط با نحوه برخورد سازمان ملل با وضعيت اشرف و ليبرتی آغاز کند و از رسيدگی به شکايات مکرر مطرح شده از جانب ساکنان در مورد اعمال يونامی اطمينان حاصل کند.
به دنبال تکميل تحقيقات مقتضی، اشخاصی که اعمال ناشايستشان مسجل شد بايد در مقابل عدالت قرار بگيرند.