Skip to main content

اقای شاملی جوابت به پرسش ات

اقای شاملی جوابت به پرسش ات
Anonymous

اقای شاملی جوابت به پرسش ات فقط سفسطه بود . فکر می کنم حتی از اعماق اعتقاد واقعی ات نیز نجوشیده است . جوابت از ته دل نبود . ادمی در سطح تو می داند که اذری ها ترک نیستند و می داند انها از نژاد ایرانی هستند که زبان قوم مهاجم ترک را پذیرفتند .
اقای شاملی خیلی به قیافه ات نگریستم . قیافه ات اصلا به عربها نمی خورد ؛ به هندی ها نمی خورد ؛ به روس ها نمی خورد , به اروپایی ها نمی خورد ؛ قیافه ات داد می زند که تو ایرانی هستی . قیافه ات و همه اذر بایجانی ها فقط به ایرانی ها می خورد . ژن تو و همه اذریها با ژن مردمان به قول تو فارس یکسان است . من متعجم که چرا تو و امثال توی اذری که این همه به زبان ترکی متعصب هستید ؛ به نژاد ایرانی خود تعصبی ندارید . اقای شاملوعجیب نیست یک ایرانی اذری که زبان اش قبل حمله مغول و تاتار و تیمور ؛ اذری از ریشه زبان های پهلوی بوده این همه از زبان فارسی هم ریشه

باستانی خودش متنفر باشد ؟
جوابت باید این می بود که اذر بایجانی های اگاه و با سواد مثل احمد کسروی ها و طباطبایی ها می دانند که ترک نیستند تنها زبانشان ترکی شده . تاریخ گواهی می هد که ادزبایجانی ها ایرانی هستند و ان ادم های نا اگاه اگر کمی تاریخ مطالعه کنند پی می برند که قوم مهاجم ترک توانست زبان اذری ها تغییر دهد ولی نژاد ایرانی شان نتوانست تغییر دهد. به همین دلیل کسروی اذری خواهان ان بود که اذرباجانی ها فارسی صحبت کنند . اگر اشتباه نکنم شاه اسماعیل صفوی وقتی تبریز را تصرف کرد خود را شاه ایران خواند نه شاه ترکان .