Skip to main content

مراد گرامی،

مراد گرامی،
Anonymous

مراد گرامی،
چند سوال از من کردی که جواب میدهم. آنچه را که از نویسنده این مقاله یا کتاب کردید اگر خواستند خودشان میتوانند جواب دهند.
به نظر من دولت حاکم در ایران مسئول تمامی ستمها و محرومیتهای آذربایجانیها است. به همین علت مردم آذربایجان برای تحقق حقوق سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود به مبارزه برخاستند. نه خیر مردم آذربایجان به حقوق ملی خودشان نرسیدند و دشمن اصلی آنها جمهوری اسلامی ایران است. اما مانع مبارزه مردم تنها و تنها جمهوری اسلامی و نیروهای سرکوبگر آن نیست. مردم آذربایجان در مبارزه با اشغالگران اسلامی موانع دیگری هم دارند که یکی از آنها سیاستها، اهداف، اعمال و روشهای پانترکیستی است. به نظر من و نیروهای دمکراتیک آذربایجان از جمله آقای آل بایراق تا زمانی که پانترکیسم در آذربایجان عمل کند و قدرت داشته باشد، مردم آذربایجان هرگز بخاطر سیاستها و اهداف انحرافی و تخریب کننده پانترکیستها

به پیروزی نخواهند رسید. از نظر من پانترکیستها نژادپرستی و اسلامی بودنشان هیچ فرقی با طالبانها ندارند. آیا جریانات راستیت و اسلامی طالبان میتواند آذربایجانیها را به استقلال و عدالت و برابری برساند. هرگز.
دوست عزیز من فکر میکنم شما کتاب اسماعیل آل بایراق را نخواندید و قضاوت نادرستی میکنید. بهتر است قبل از قضاوت، کتاب او را بدقت بخوانید و بعدا نظر بدهید.
گفتید که آل بایراق جمهوری اسلامی و فاشیستهای ایرانی را ول کرده یقه پانترکیستها را چسبیده است. این حرف شما درست نیست. کسانی که در جنبش ملی آذربایجان فعال هستند همگی اسماعیل آلبایراق را از دور و نزدیک می شناسند و با خدمات ارزشمند سیاسی، تشکیلاتی، مبارزاتی و عملی او آشنایی دارند. حتی رهبران احزاب آذربایجانی و پانترکیست هم فعالیتهای او را انکار نمیکنند. من مقالات زیادی از او خواندم. اگر شما کتاب " چرا استقلال میخواهیم، سوسیالیستها و مسئله ملی" را بخوانید متوجه خواهید شد که او از روی معده و الکی چیزی نمی نویسد. او در این کتاب به پانترکیسم اشاره نکرده و به مسائلی پرداخته که شما در بالا اشاره کرده اید.
چه خوب میشد که نویسنده این کتاب خودش نظرات مردم را میخواند و جواب میداد.
مراد عزیز در پایان اضافه کنم که شما نمی توانید تهدیدهای تقی تبریزی را ماست مالی کنید. اتفاقا آل بایراق بخشی از کتابش را به نقد همین متدها اختصاص داده است.
با تشکر و احترام - مصطفی