Skip to main content

یک سناریو را البته نباید از

یک سناریو را البته نباید از
Anonymous

یک سناریو را البته نباید از نظر دور داشت...آیا روسیه و آمریکا بر سر ترکیه به توافق رسیده اند؟

فراموش نکنیم که همه ی سیاستمداران همیشه "چراغ خاموش" جلو می آیند. فقط کسانی که بوئی از سیاست نبرده اند و "گاو گند چاله دهانی" بیش نیستند، انتظار دارند که چنین نباشد.
مذاکرات اتمی ایران و آمریکا در زمان احمدی نژاد و بدون اطلاع وی صورت گرفته بود. حتی در پس علنی ترین مذاکرات در سراسر جهان، مذاکرات "پشت پرده" نقشی اساسی ایفا می کنند.
ترکیه اعلام نمود که هواپیمای روسیه حدود 17 ثانیه برفراز خاک وی پرواز نمود و آنها در عرض این هفده ثانیه، ده بار به هواپیما اخطار دادند...شاید مقصودشان این بود که صد بار اخطار دادند.
بی سیاستی رهبران در رویای امپراطوری عثمانی آنقدر عمیق است که نباید به ادعاهای مسخره ی آنها خندید. روسیه مختصات پرواز هواپیمای خود را به آمریکا داده بود و نباید فراموش کرد که مذاکره ی پوتین با جمهوری اسلامی از اهمیتی غیر قابل توصیف برخوردار است.
دادن یک نسخه قرآن قدیمی به خامنه ای تصادفی نبود. بالاتر از آن، دادن یک سپر سرباز صفوی به آقای روحانی بسیار سمبولیک تر از قرآن بود. پوتین به روحانی گفته بود، اگرچه این سپر بدست عثمانی ها افتاده بود، اما درآن جنگ ایرانیان پیروز شده بودند.
آیا آمریکای خسته از جنگ بر سر ترکیه و خاورمیانه با روسیه به توافق رسیده اند. آمریکا مختصات پرواز هواپیماهای روس را به ترکیه داده و با زدن به زیر "غبغبق" اردوغان، وی را تشویق کرد که به روسیه حمله کند. ظاهر قضیه در ابتدا برای ترکها زیاد روشن نبود. ابراز قدرت؟
اما واقعیت این است که دولت تروریست ترکیه، دولت "دو ریالی" که مست خرید نفت ارزان از داعش می باشد، خود به مشکل اساسی خاورمیانه تبدیل شده است. جنگ اول جهانی اگرچه شر امپراطوری عثمانی را کند، اما آنرا از بیخ نابود نکرد.
امروزه اروپائی ها عاشق بخش غربی، همان بخش "اروپائی" ترکیه هستند. هیچ علاقه ای هم به بقیه ی ترکیه ندارند.
بخش کرد نشین ترکیه باید از ترکیه جدا شود. همه ی عوامل برای تشکیل یک دولت کرد مهیا شده است و دولت آلمان اقدامات لازم را در این مورد برداشته است.
بنظر می رسد که توافق ایران بر سر کردستان نیز براحتی قابل حصول خواهد بود. آنها در عوض خواهان بخش شیعی عراق، سوریه ی علوی و رسیدن به دریای مدیترانه هستند.
کافی است که غرب به این خواسته ی "کوچک" ایران تن دهد.

آیا در دهه ای آیند دولتی بنام ترکیه وجود خواهد داشت؟
آقای اردوغان به "غلط کردم" افتاده است و با لکنت زبان اعلام کرده که نمی دانسته هواپیمای سقوط کرده به روسیه تعلق داشته...
اما بنظر می رسد که برنامه ی "خاورمیانه ی بزرگ" کم کم جامه ی عمل خواهد پوشید و از میان این همه "شیخ نشین"، بالاخره یکی دو امپراطوری اسلامی سر بر خواهند آورد.
بیهوده نیست که سران فیفا به اندازه کافی رشوه دریافت نمودند، تا قطر جام جهانی فوتبال را برگزار نماید. زیرا همه ی آنها می دانستند که تا سال ....دولتی بنام قطر وجود نخواهد داشت.