Skip to main content

به کاربر گرامی... ناظر

به کاربر گرامی... ناظر
ناصر کرمی

به کاربر گرامی... ناظر.....شما و هم تبارانتان بجای نقد و تحلیل و تجزیهء عنوان و موضوع موردِ بحث، فقط دنبال برخوردهای شخصی و فرار از واقعیّتها و عدم پذیرش آنها هستید،
تا کنون من شونیسم کُرد و شونیسم فارس بودم، اکنون تُرک تباران کشف بزرگی کرده اند و ریشهء شونیسم لُری من را هم اختراع کرده اند، خوب این اختراع بزرگ شما در ماهیّت امر و به موضوع بحث ما چه ربطی دارد ؟ و نتیجه گیری از این کشف بزرگ چه باید باشد ؟..


من هم فارس هستم و هم کُرد و هم لُر، از نظر باستان شناسی و مردم شناسی در ایران این سه واژه را نمیشود از هم جدا کرد، این سه واژه را باهم ترکیب کنید، کوه زاگراس مهد و تمدن ایران باستان و ستون تاریخ ایران ساخته میشود. این سه واژه پایه های مثلث و منشور هویّت و تاریخ پارسی و ایرانی است، خوب حالا حرفِ حساب شما چیست ؟ میخواهید چه هدفی را دنبال کنید ؟

شما دیگر تا کی میخواهید با همین دیدگاه عشیره ای و قبیله ای بین ایرانیان تفرقه بیندازید، همهء اقوام و تیره های ایرانی یک ملّت را تشکیل میدهند و آنهم نژاد و ملّت ایران است. همانطور که مردمان تُرک با صدها قوم و قبیله و گویش نژاد و ملّت تُرک نامیده میشوند.

خامنه ای ضحاک صفت تُرک تبار است و به جغرافیای مردمانی که لُر نامیده میشود هیچگونه مناسبتی ندارد.
اینکه تا کنون من را به این و آن تیرهءِ قومی و هم شهری ای فرد و یا آن فرد نسبت داده اند، عکس العملی از خود نشان نداده ام و برایم مهم نبوده و نیست. امّا نسبت هم تباری و هم ولایتی محسن رضایی را مطرح کردن امری توهین آمیز و نهایت کینه ورزی شخصی و بیان فرهنگ کور بینیِ مطلق برای درک واقعیّت است که باید از آن فاصله بگیرم.

من نه هم تبار محسن رضایی هستم و نه هم ولایتی ایشان. شما میتوانید من را به هر تیره و جغرافیای ایران نسبت دهید، امّا هم ردیف کردن من با امثال محسن رضایی ها گربه هم از شما می خندد.
هم ردیف کردن و در یک کاسه ریختن موضوع احمد داووداُغلو با خامنه ای و محسن رضایی یک آنارشیسم فکری و بحران درونی فرد را میرساند، زیرا بحث مناظره و دیالوگی را که من پیشنهاد کردم، ربطی به مقایسه این سه نفر ندارد.
اگر احمد داووداُغلو برای شما فردی برجسته هست، امّا برای من فردی بسیار معمولی و خیال پرداز میباشد، فردی که در قرن 21 با ایدئولوژی نئوعثمانیسم پان اسلامیسم، و با لشکری مانند داعش و جهادگران و سلافیستها و هر کوفت زهر ماری، خواهان بر قراری امپریالیسم تُرک تباری پان اسلامیسم است
و خواهان تسخیر جغرافیای، غرب چین، آلتایی، آسیای میانه و جنوبی، حومهء دریای مازندران، قفقاز، جغرافیای دریای سیاه، بخش شرقی دریای میانه، جغرافیای خاور میانه و خاور نزدیک، جغرافیای بالکان، شمال افریقا و بخشی از اروپا و گیتی گرایی تُرکی در سر دارد، حالش خوب نیست و محور مختصات جهان پیرامونی را نمی شناسد.

بله من بار دیگر هم تکرار میکنم، قربانی این ایدئولوژی که ترکیه را مرکز جهان امروز با اسلامگرایی قرار میدهد، مردمان تُرک تبار خواهد بود، اگر تا کنون شواهدی از این قربانی شدن را درک نکرده اید، باید با آب سردی سر وصورت خود را بشویید.

در ضمن اگر در کامنت های خود رعایت ادب و رعایت فرهنگ دیالوگ دمکراتیک را نکیند و از کلماتی مانند گستاخی بکار برید ، پاسخ شما داده نخواهد شد.