Skip to main content

به کاربر گرامی... ناظر

به کاربر گرامی... ناظر
ناصر کرمی

به کاربر گرامی... ناظر.....شما چرا برای حل هر مشکل و پرداختن به هر مسئله ای فقط زور بازو و اهرم برخورد فیزیکی و لشکر کشی قومی قبیله ای با بیل و کلنگ و چماق و داس و چکش شمشیر را به میان می آورید، مشکل ما همین شاخص های فرهنگ....تباری است که بجای بکار گیری عقل و خرد و راهکارهای منطقی و دمکراتیک، سر مچ و بازو ها را بالا برده و سینه سپر میکند و شانه را بالا می اندازد. با نیروی ارتش و با کشتار دیگران قصد دست یابی به منافع و اهداف خود را دارد.
مگر من لشکری دارم که ارتش ترکیه را به جنگ دعوت کنم. یا اینکه ادعا کردم که میخواهم با احمد داوود اُغلو کشتی بگیرم تا او را ضربه فنی کنم. ما در این فضای مجازی در یک محیط دمکراتیک به مسائل سیاسی می پردازیم.

مگر نظام جمهوری اسلامی پای بند دمکراسی هست که به دیالوگ با دیگران بپردازد، تازه قدرت همه جانبه هم در چنگ یک نفر بنام علی خامنه ای تُرک تبار است که .... همهء مسائل را با کشتار، به دار آویختن و زندان و شکنجه و با نیروی ارتش سپاه و بسیج حل کرده و میکند.
در یک فضا و در جوامع دمکراتیک و گفتگو کردن فردی مانند من با هر مقامی از احمد داوود اُغلو امکان پذیر هست و این عمل در جوامع مترقی روزانه صورت میگیرد. امّا در سرزمین و حکومتی مانند ترکیه که حتّی روزنامه نگاران و ژورنالیستهای آن امنیّت جانی ندارد، حق با شماست این کار شدنی نیست.
من تحت تأثیر هیچ کشوری و یا جوامع غربی قرار نگرفته و نخواهم گرفت، این جوامع غربی که پشتیبان و متحد ترکیه هستند !. آقای احمد داووداُغلو با برنامهء نئو عثمانی خود قصد تجزیه و خرابی کشور ما ایران و هم تباران کُرد را دارد.
اگر در زمان عثمانیان، صفویان شیعه گر قزلباش در مقابل آن مقاومت کردند، امروز همه مردم تُرک زیر فرمان حکومت ترکیه و باکو و پشتیبان آن هستند. شما اگر منافع خود را در ایران می بینید، چرا از حکومت ترکیه جانبداری میکنید ؟ چرا شما و هم تباران شما تابعیّت ایرانی خود را ترک نمی کنید و پاسپورت ایران را پاره و دور نمی اندازید ؟
نخبگان تُرک آذری بجای مبارزه با رژیم علی خامنه ای، شبانه روز فقط مشغول انکار تاریخ ایران خدشه دار کردن نمادهای ملّی و شخصیّتهای تاریخی ایران، انکار تخت و جمشید و نقش رستم، و کوروش و داریوش و غیره است، خلیج فارس را خلیج عربی می نامند.،
شما در قرن 12 به ایران آمده اید، تاریخ دو هزار سالهء ایران قبل از مهاجرت اعراب و شما تُرک تباران، به شما ربطی ندارد، چرا بطور کلی وارد این عرصه می شوید ؟ شما اجازه دارید فقط بحث زبانی و حقوق فردی و شهروندی خود را در جغرافیای سیاسی ایران درخواست کنید،

تا زمانیکه مردم تُرک تبار در ایران به این روش غیر دمکراتیک و قبیله ای خود ادامه میدهند، تنها راه حلّ منطقی همان جدایی آذربایجان از ایران است، که همهء تُرک تباران از سراسر ایران میتوانند در استان اردبیل و آذربایجان شرقی حکومت مستقل خود را داشته باشند،

من کم کم دارم به این نتیجهء قطعی میرسم، که مردم تُرک تبار در دمکرات ترین، و در بیشرفته ترین نوع حکومت، و زیر سقف هومانیستی ترین قوانین زمینی و آسمانی نمی تواند با غیر خودی ها یک همزیستی مسالمت آمیز و بدون دغدغه، همراه با تمدن و فرهنگ سازی و رشد فراگیر بسر برد، جهان امروز و خاورمیانه شاهد این موضوع میباشد، که حکومت ترکیه و مردمان تُرک تبار از هر سو با دگر مردمان در جنگ و خشونت سازی میباشند.