Skip to main content

آقای اژدر بهنام گرامی، از

آقای اژدر بهنام گرامی، از
ماندگار، خبرنگار آزاد

آقای اژدر بهنام گرامی، از شیوه ی تازه ی انتشار کامنت ها گله کرده اید. با سپاس برای توجه تان یادآوری می کنم:
1ـ ایراد شما عملاً مربوط به بخشی از یکی از کامنت های امروز از آقای ناصر کرمی است. خود می دانید که کامنت گزارانی که کد تارنما را دارند می توانند کامنت خود را مستقیماً و بدون بررسی بفرستند. امکان رسیدگی فوری به این گونه از کامنت ها وجود ندارد. کامنت مورد نظر شما نیز به همینگونه فرستاده شده و نکته ی مورد اشکال پس از مدتی از انتشار خودکار کامنت بررسی و نقطه چین شد. این نتیجه گیری کلی شما که: " توهین و تحقیر و نفرت‌پراکنی علیه مردمان ایران، همچنان پابرجاست" از این مورد ویژه منطقی و منصفانه نیست.
2 ـ در زمانی که شما مسؤولیت کنترل کامنت ها را بر گردن داشتید، بخش بزرگی از کامنت های ارسالی تنها به دلیل تفاوت با دیدگاه قومی شما به کلی حذف می شدند.

از زمان انتقال مسؤولیت، مانع حذف عقیدتی کامنت ها برداشته شده و هر کامنتی با هر گرایش عقیدتی، تنها به شرط توهین یا تهدید آمیز نبودن، منتشر می شود. به همین دلیل شمار کامنت های منتشر شده به اندازه ی چشمگیری افزایش یافته است.
3 ـ در گذشته، برخی از دوستداران تارنمای ایران گلوبال به دلیل همین برخورد حذفی یکسویه به کلی از فرستادن نظر خود به صورت کامنت دلسرد شده بودند، که خوشبختانه در ماه های اخیر شماری از این دوستان دوباره به جمع کامنت گزاران پیوسته اند.
3 ـ اصل آزادی، معیار اصلی انتشار کامنت هاست. در حذف جزئی (نقطه چین) یا کلی کامنت، تنها سبب حذف توهین یا تهدید آشکار است و گرایش دیدگاهی کامنت کوچکترین نقشی ندارد. توهین شخصی و قومی از سوی هرکس باشد قابل انتشار نیست.
5 ـ اگر به نظر رسد که کامنت های یک گرایش ویژه بیشتر از گرایش دیگر مورد حذف قرار می گیرد، دلیل آن نه گرایش نهفته در کامنت مزبور، بلکه این است که این دسته از کامنت ها توهین های بیشتری در بر دارند.