Skip to main content

مسؤل محترم کامنتها،

مسؤل محترم کامنتها،
اژدر بهنام

مسؤل محترم کامنتها،
به هیچ‌وجه قصد بحث با شما را نداشتم و ندارم ولی ارائه توضیحاتی را لازم می‌دانم.
همانطوری که نوشته‌ام، مدتهاست که از سایت و بویژه از کامنتها دور بوده‌ام و آنها را نمی‌خواندم و هنوز هم نمی‌خوانم.
بطور اتفاقی چشمم در کامنتی از آقای تورک اوغلی به نام خودم افتاد و تعجب کردم که چرا باید نام من بدون دلیل در کامنتها بیاید در صورتی که نقش و فعالیتی در این سایت ندارم. با خواندن آن کامنت متوجه شدم که دوست عزیزم آقای توکلی هم بدون هیچ دلیل و ربطی نام مرا به میان کشیده است.
سپس کامنت ناصر کرمی توجه‌ام را جلب کرد.
1- می‌دانم که ایشان کد کاربری سایت را دارد و می‌تواند کامنت خود را مستقیما منتشر کند ولی این امر را دلیلی بر عدم کنترل کامنت ایشان نمی‌دانم. از نظر من کامنت ایشان و یا هر شخص دیگری نیز که مستقیما منتشر می‌شود، لازم است که همزمان با دیگر کامنتها کنترل شود.

طبیعتا این امر یکی از دشواریهای مسؤل کامنتهاست.
من به هیچ وجه قصد مچ‌گیری ندارم ولی می‌خواهم دقیق و مستند حرف بزنم. لطفا بیان جزئیات از سوی مرا بد تعبیر نکنید. شاید بیان جزئیات بتواند به پیشبرد کار شما و بهتر شدن شیوه بررسی کامنتها کمک کند.
کامنت مورد نظر من در ساعت 18:14 نوشته شده است. خود من هم کامنتم را ساعت 19:09 نوشته‌ام و شما هم کامنت خود را ساعت 22:40 نوشته‌اید و در این فاصله 28 کامنت را بررسی کرده و چند کامنت را نیز ویرایش کرده‌اید.
شما کامنت مورد نظر مرا یک بار در ساعت 21:58 و یک بار نیز پس از نوشتن کامنت خودتان در ساعت 22:41 ویرایش کرده‌اید.
طبیعتا کار فشرده‌ای دارید و بسیار زحمت می‌کشید ولی در نظر داشته باشید که وقتی توهینی حدود 4 ساعت در سایت می‌ماند، تعداد زیادی امکان خواندن آن را دارند و زمانی که کسی مانند من پاسخ به آن کامنت می‌دهد و یا نظرش را نسبت به آن می‌نویسد، نقطه‌چین کردن کامنت توهین‌آمیز هیچ فایده‌ای ندارد.
2- نوشته‌اید: "در زمانی که شما مسؤولیت کنترل کامنت ها را بر گردن داشتید، بخش بزرگی از کامنت های ارسالی تنها به دلیل تفاوت با دیدگاه قومی شما به کلی حذف می شدند."
خوشحال خواهم شد اگر مشخص کنید که من چه زمانی مسؤلیت کامنتها را داشتم و کدام بخش از کامنتهای ارسالی تنها به دلیل تفاوت با دیدگاه قومی من حذف شده‌اند. آیا شما واقعا اطلاع دارید که پیش از شما چه کسی مسؤلیت کامنتها را داشته است؟
من این ادعای شما را یک اتهام بی اساس و توهینی نسبت به خودم تلقی می‌کنم.
3- متاسفانه نتوانستم دریابم که باقی مواردی که آورده‌اید چه ربطی به من دارند. من در این موارد چیزی مطرح نکرده‌ام. ولی در مورد این ادعای شما که می‌گویید: "از زمان انتقال مسؤولیت، مانع حذف عقیدتی کامنت ها برداشته شده و هر کامنتی با هر گرایش عقیدتی، تنها به شرط توهین یا تهدید آمیز نبودن، منتشر می شود. به همین دلیل شمار کامنت های منتشر شده به اندازه ی چشمگیری افزایش یافته است. " می‌توان بگویم که متاسفانه نمی‌توانم نظر بدهم زیرا همانگونه که نوشته‌ام از سایت و از کامنتها دور بوده‌ام و اطلاعی ندارم ولی اگر بررسی آماری این موضوع برای بهبود سایت لازم و ضروری باشد، به سادگی می‌توان آمار را تهیه کرد. طبیعتا بررسی توهینها کار دیگری است.
تندرست و شادکام باشید