Skip to main content

خانم یا آقای کارا و دیگران

خانم یا آقای کارا و دیگران
دكتر عبدالستار دوشوكي

خانم یا آقای کارا و دیگران
خیلی عجیبه که مقاله من در مورد ترکیه را به ملت شریف و محترم و عزیز ترک آذربایجان ایران ربط می دهید. اینها هیچ ربطی به هم ندارند. من برای هموطنان آذری یا ملت ترک آذربایجان و فعالان ترک آذری حداکثر احترام و تکریم را قائلم و آنها را همزات و هموطن و همراه خویش می دانم. و با شما موافقم که آنها در طول تاریخ این سرزمین، برعلیه هیچ قوم و قبیله ی هموطنی سلاح برنداشته و خون هموطنی را نریخته است. اما ترکیه بیش از یک میلیون ارمنی را قتل عام کرد. جنایات امپراطوری عثمانی زبانزد دنیا است.

در ضمن من همیشه تروریسم و خشونت را محکوم کرده ام. ربط دادن من به جندالله عمق ناآگاهی شما را می رساند. برای روشن شدن این مقاله را حتما بخوان (http://www.iranglobal.dk/I-G.php?mid=2-63822 )

شخص دیگری (یا همان شخص) بنام زنوزلی نوشته: "شرم آورست آنهایی که از خطه های ....

.... (کردستان، بلوچستان) هستند به ترکها که همیشه با تظاهرات ۱۰۰ ها هزارنفره به صورت مسالمت‌آمیز اعتراض خود را اعلام نموده‌اند، خرده میگیرند"

وقتی من صحبت از "پررویی" عده ای انگشت شمار می کنم، دقیقا همین است. من با ستایش فراوان به تظاهرات هموطنان شجاع آذربایجان افتخار می کنم. ولی این چه ربطی به کشور حامی داعش دارد؟ اتفاقا آنهایی که می خواهند مبارزه مسالمت آمیز مردم غیور، با فرهنگ و فرهیخته آذربایجان را به حکومت طرفدار داعش ترکیه و گرگ های خاکستری آن ربط بدهند، باید اندکی آزرم کنند.

شخص دیگری بنام یارادیلیچلیق نوشته "ترکیه تنها کشور منطقه است که مجازات اعدام را لغو کرده". بعله ! من هم با شما موافقم. زیرا ترکیه که براحتی مخالفان خود را ترور (اعدام صحرایی) می کند؛ احتیاجی به پروسه طولانی اعدام ندارد. وانگهی اتحادیه اروپا بعنوان یک پیش شرط برای مذاکره ترکیه را وادار به حذف اعدام کرد. به همین دلیل ترکیه اعدام را از طریق ترورهای فراقانونی عملی می کند. کاری که پاکستان منحوس نیز روزانه می کند. هردوی این کشورها از تروریسم بعنوان یک آلت ابزاری برای جذب دلارهای غرب استفاده می کنند.


در پایان باید تاکید کنم که اگر کسانی بخواهند کمنت (نظر) بگزارند که بنده به ملت غیور ترک آذربایجان توهین کرده ام، جوابشان را نخواهم داد. زیرا این عمق ورشکستگی آنها را می رساند. بنده حساب هموطنان آذری و حساب حامیان داعش را صددرصد از یکدیگر جدا می دانم. و مقاله من هیچ ربطی به مردم شریف، محترم و عزیز و مبارز آذربایجان (که همسنگر و همراه ما هستند) ندارد که ندارد. البته این عادت دیرینه جاهلان است که چون به دلیل فرو مانند، سلسله خصومت بجنباند.