Skip to main content

خبر منتشره در بی بی سی

خبر منتشره در بی بی سی
Anonymous

خبر منتشره در بی بی سی

آقای ولایتی امروز یکشنبه ۸ آذر (۲۹ نوامبر) با همراهی هیئتی ایرانی برای "دیدار با مقام‌های بلندپایه سوریه" وارد دمشق شد.
خبرگزاری صدا و سیمای ایران گزارش داده که آقای اسد در دیدار با آقای ولایتی گفته است: "پیروزی های اخیر ارتش و نیروهای مردمی سوریه بر گروه‌های تروریستی تکفیری فقط در سایه حمایت‌ها و کمک‌های کشورهای دوست و هم‌پیمان از جمله جمهوری اسلامی ایران و روسیه امکان‌پذیر بوده است".
ایران در هفته‌های اخیر دخالت نظامی در سوریه را که از آن با عنوان "حضور مستشاری" یاد می‌کند افزایش داده است. شمار کشته‌های ایرانی در سوریه در یک ماه و نیم اخیر و بعد از آغاز عملیات حلب به شدت افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای ایران، آقای ولایتی در فرودگاه دمشق به خبرنگاران گفت که ایران به حمایت از سوریه و "شخص بشار اسد" ادامه خواهد داد.
سرنوشت اسد
این سفر در شرایطی انجام شده که تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به بحران سوریه از طریق یک راه حل سیاسی شدت گرفته است.
در آخرین دور مذاکرات بین‌المللی درباره سوریه که با حضور قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای در وین برگزار شد، شرکت‌کنندگان بر سر زمان‌بندی انتحابات و انتقال قدرت ب ه توافق رسیدند.
در این مذاکرات که برای اولین بار با حضور ایران برگزار شد، توافق شد که تا حدود ۶ ماه آینده دولتی موقت در سوریه تشکیل شود و ۱۸ ماه بعد هم انتخاباتی برای تشکیل دولت جدید برگزار شود.
اما سرنوشت بشار اسد و نقش او در آینده سوریه همچنان مهم‌ترین موضوع مورد اختلاف است.
کشورهای غربی از جمله آمریکا و فرانسه تاکید می‌کنند که آقای اسد نباید نقشی در دولت‌های آتی داشته باشد، اما ایران و روسیه، دو متحد و حامی اصلی بشار اسد می‌گویند که "سرنوشت سوریه باید فقط به دست مردم این کشور تعیین شود". کدام مردم؟