Skip to main content

یکی از دوستان به شوخی می گفت

یکی از دوستان به شوخی می گفت
کیانوش توکلی

یکی از دوستان به شوخی می گفت که هر وقت در گیری و «بحران » درایران گلوبال حاد می شود ، کیانوش یکهو غیب اش می زنه ؛ انگار «وجود» ندارد. بهر حال مقاله دوشوکی عزیز،کم بود که خانم هایده ترابی از راه رسید و طی نوشته ای مطرح کرد :«آثار نژادپرستانه (از پایگاههای پان‌ایرانیستی و پان‌ترکیستی)، یا حتّی رک و راست فاشیستی در ایران گلوبال به فراوانی بوده است.» خلاصه برخلاف گذشته که جنبه های مثبت و ازاد اندییشی ایران گلوبال برجسته می شد ؛ این بار حتی فتوای «بایکوت سایت ایران گلوبال» با افتخار فریاد زده می شود ؛ انگار «روزی ما» بد ست این اقایان است ، تعداد ی دور هم جمع شدیم و روزانه از وقت و جیب خود می گذریم ؛ امکاناتی برای گفتگو و اظهار نظر عمومی و یکسان برای همه فراهم می کنیم و عجیب است که هر کی از راه می رسد از مسئولین سایت ، تقاضای سانسور دارد!!!

دوستان عزیز نگاهی هم اکنون به صفحه اول سایت بیاندازید، نزدیک به 80 مقاله و خبر در سایت موجود است: 10 خبر ویدئویی،4 خبر بالا و هشت خبر منتخب وسط که همگی به مسایل حقوق بشر، زندان، مسایل مبرم محیط زیستی دراجلاس جهانی در پاریس ، 15 مقاله در بخش دیدگاه و 5 مقاله در بخش مقالات کاربران، 4 مقاله در بخش زنان که مدیریت ان را
مدرسه فمینیستی بعهده دارد.5 مطلب در بخش قومی _ ملی .3 مقاله در بخش احزاب و 5 لینک از سایت های دیگر.... طبق تحلیل منتقدین ایران گلوبال که تنها یک درصدد مقالات طرفداران گرگ های خاکستری ترکیه و 2 در صدد ازپایگاههای پان‌ایرانیستی مقاله و خبر وجود دارد در حالی که بیش از 90 درصدد مطالب سایت ؛ مربوط به مسایل حقوق بشری ، زندانها ، دستگیری ها ، مطالبات و خواستهای عمومی است. طبیق اظهار نظر هایده ترابی تنها چهار نویسنده ایران گلوبال از پایگاههای پان‌ایرانیستی و پان‌ترکیستی می نویسند اینکه گفته شد:« در ایران گلوبال به فراوانی بوده است » نادرست است. چرا که فراوانی یعنی این که حداقل 50 درصد مطالب سایت را در بر بگیرد.در بخش خبر و مقاله براستی بیش از 70 در صدد مطالب عمومی است که سایر سایت ها درج می شود . آنچه سیمای ایران گلوبال را از هزاران سیاست سیاسی متمایز ساخته است . پرداختن به مسایل اتنیکی ویا بعبارت دیگر قومی _ ملی است. همین سیمای اتنیکی سایت موجب شد که از سوی بسیاری از دست اندر کاران سیاست و رسانه بایکوت شویم . ولی مشکل اساسی در بخش اظهار نظر و کامنت های ایران گلوبال است که تعدادی از صبح تا شب با اسامی مستعار نفرت پراکنی می کنند که تا آنجا امکان دارد، در این زمینه هم سخت گیری می شود . این کامنت ادامه دار است.