Skip to main content

ائلیار عزیز، من نظرات شما را

ائلیار عزیز، من نظرات شما را
Anonymous

ائلیار عزیز، من نظرات شما را بدقت خواندم. شما حتی در جواب من به نویسنده مقاله گیر دادید. من هم با اسماعیل البایراق مخالفم به این دلیل که خیلی چپ است و در استقلال طلبی بسیار افراطی و دو آتشه است.
شما گفتید احراب و گروههای سیاسی آذربایجان بوزقورد و پانترکیست نیستند و من مخالف این نظر هستم. شما برای اثبات درستی نوشته تان تعدادی را نام می برید که تشکل سیاسی یا حزب نیستند. بعضی ازفعالان فدرالیست، صد فعال مدافع کرد در تبریز، چند نفر چپ دمکرات تبریز یا من یا شما یا آلبایراق هیچکدام تشکیلات سیاسی نیستند و نیستیم. من قبول میکنم که در جنبش ملی آذربایجان جریانات مختلف و جریانات مخالف پان ترکیست وجود دارند ولی تفکر و سیاست حاکم بر جنبش ملی آذربایجان تفکرات پانترکیستی است و تمام احزاب موجود پانترکیست و بوزقورد می باشند. شما کنفرانس آمستردام را مثال آوردید. من کم و بیش در آن

انقش داشتم و از داستان آن هم خبر دارم.
1 - در آن کنفرانس 600 نفر حضور نداشتند. در آن کنفرانس مجموع رفت و آمدها به جلسات بیش از 250 نفر نبود
2- کنفرانس با ابتکار احمد وبالی و دیگر پانترکیستها سازمان داده شد و در جریان آن بخاطر قدرت طلبی ما بین پانترکیستها اختلاف افتاد. در انتخابات هم تقلب شد و جناح اوبالی با تقلب رای های اوبالی را افزودند. و او را لیدر کردند. کسی که بیشترین رای را برای ریاست آورده بود بارها در مصاحبه هایش به این تقلب اشاره نموده است.
3 - جریان اوبالی و جواد برای اینکه همه را زیر پرچم پانترکیستی خودشان جمع کنند انعطاف نشان دادند و دست ماشالله رزمی و فدرال دمکراتها را در نوشتن این برنامه که شما اشاره کردید باز گذاشتند. اما کار به جایی رسید که همه از اهداف برگزارکنندگان مطلع شدند و در کنفرانس دوم 60 نفر شرکت کردند و در نهایت حزب پانترکیستی گاماج آقای اوبالی از آن زائیده شد. از همین زمان گاماج در برابر دیگر جریانات قد علم کرد و اختلاف و دشمنی صالح ایلدریم و حزب استقلال جنوبی با احمد اوبالی و گاماج شروع شد.و اوبالی که تلویزیون گون آذ تی وی را دربست در اختیار صالح ایلدریم قرار داده بود از او گرفت
4 - حزب استقلال آذربایجان جنوبی به رهبری صالح ایلدرم از روز تشکیل حزب که احمد اوبالی هم عضو رهبری آن بود آشکارا اعلام کردند که بوزقورد و پانترکیست هستند . حزب استقلال زوزه کشیدن گرگ و علامت بوزقورد را تبلیغ میکنند و کاملا شاخه ای از م ه پ ترکیه در آذربایجان هستند که در چند سال اخیر بسیار ضعیف شده اند و نفس برایشان نمانده است.
5 - تشکلهای کوچک و بزرگ در آذربایجان اندیشه های تئوریسن های پانترکیست مانند ضیا آلپ گوگ آلپ، محمد امین رسول زاده، ایلچی بئی، آلپ ارسلان تورکش و آتاتورک را اندیشه خود میدانند. جواد، احمد اعضای رهبری حزب گاماج در گون آذ تی وی، رهبران گاموح و ینئی گاموح، تشکیلات مقاومت ملی و غیره همگی تشکیلات و حزب سیاسی هستند و پانترکیسم و بوزقوردیسم را تبلیغ میکنند و از آموزشهای اندیشمندان پانترکیسم تبعیت میکنند.

ائلیار عزیز خلاصه کنم: جریانات پانترکیست استقلال طلب یا فدرالیست متشکل هستند ولی غیر پانترکیست پراکنده، منفرد و غیر متشکل هستند. جریانات پانترکیست بخاطر امکانات و شرایط در جنبش ملی فعالیت و نفوذ بیشتری دارند و قوی ترند. من فکر میکنم شما ارزیابی درستی از نیروهای سیاسی و اندیشه های آنها در آذربایجان ندارید.