Skip to main content

بنا بر يک اصطلاه انگليسى,

بنا بر يک اصطلاه انگليسى,
Anonymous

بنا بر يک اصطلاه انگليسى, دوشوکى عزيز در يک جعبه حاوى کرم را باز کرد(حالا شايد من هم بد وبيراه بخورم که بعضى ها را کرم خطاب کرده ام که اينطور نيست و اين يک اصطلاح هست اگر کسى اين اتهام را به من بزند, عمق بيسوادى خودرا نشان خواهد داد, Dr, Doshoki opened a can of worm). اما دفاع از دولت فعلى ترکيه و شخص اردغان که ميخواهد حکومتهاى عثمانى را احيا کند, و يک کاخ رياست جمهورى با يک هزار اتاق ساخت و 16 نوع از اونيفورم نظامى حکومتهاى گذشته را به نمايش گذاشت, يک فاجعه اخلاقى هست. البته اين را هم بايد درک کنيم که حساب مردم ترکيه از دولت ترکيه جداست, دولت ترکيه گرچه از طرف مردم انتخاب شده ولى همه مردم ترکيه را نمايندگى نميکند. همين امروز در خبرها خواندم که به دستور اردوغان و نخست وزير وى, 3 نفر از بلند پايته ترين نظاميان ژاندارمرى ترکيه دستگير

شده اند, چونکه کاميونهاى حاوى اسلحه براى داعش تحت عنوان کمک ... انسان دوستانه به ترکمن هاى سوريه, را تفتيش کرده بودند و به جاى کمکهاى انسان دوستانه غذا, دارو و پوشاک, اين کاميونها حامل انواع اسلحه سبک و سنگين براى داعش و هم پيمانان آںها بودند و اين موضوع را مطبوعاتى کردند. و دادستان سنگين ترين مجازات را براى آنها درخواست کرده است. اين افراد فقط به وظيفه اى که خود اروغان و دولت او به آنها محول کرده بودند, عمل کرده اند, ولى چون اسرار اردوغان را مطبوعاتى کرده بودند, هم اکنون در زندان هستند. آںهايى که طرفدار اردوغان و دولت او هستند, چگونه اين را توجيح ميکنند, دولت ترکيه از زمانى که حکم اعدام را لغو کرد, اقدام به اعدام صحرايى مخالفان خود کرده است.
دکتر دوشوکى کار درستى کرده اند که اين افراد را جوابگو بسازند, گرچه بعد ازاين آماج حملات ناجوانمردانه خواهد شد, ولى به وظيفه انسانى خود عمل کرده است, واخلاق سياسى حکم ميکند, آنچه که درست به نظر نمى آيد بايد مورد پرسش قرار بگيرد, تاريخ اعمال دولتهاى ترکيه را ثبت کرده است, قتل عام يک ميليون ارمنى جنايت عليه بشريت هست ولى همه در باره اين جنايت سکوت کرده اند و ترکيه را تحت فشار قرار نميدهند که حداقل از ارمنيان عذر خواهى کند. اما ايران گلوبال هم کار درستى ميکند که نظرات و مقالات همه را چه مخالف و چه موافق را انتشار ميدهد, همه ما نياز به اين نوع گفتگو ها داريم.