Skip to main content

1- از شما دعوت میکنم، از بکار

1- از شما دعوت میکنم، از بکار
ناصر کرمی

1- از شما دعوت میکنم، از بکار بردن چنین جملاتی: [... آخر مگر چگونه می‌شود با مغزهای بتونی و استبدادی که حامل سطحی‌ترین کلیشه‌های راسیستی‌اند، گفتگو کرد؟ ...] خود داری کنید.
مقصر اصلی هم تباران صفوی تُرک تبار شما هستند که برای ایجاد اختلال و اغتشاش ایل قشقایی را به استان فارس مهاجرت داده است. طبق نوشته ای از محمّد بهمن بیگی، خوانین قشقایی و مردم قشقایی تصمیم گرفتند که برای رهایی از مشکلات خود، به جایگاه اولیّهء خود و یا بسوی ترکیه باز گردند. که فقط سهراب خان قشقایی مخالفت کرده است.


2- با کمال احترام و پشتیبانی همه جانبه از حقوق دمکراتیک مردم قشقایی در استان فارس، باید روشن گفت که بجز محمّد بهمن بیگی، تمام خوانین ایل قشقایی در فارس جز آنارشیسم، جز در خدمت بیگانه بودن، جز دامن زدن به جنگهای فئودالیتهء قومی و قبیله ای، جز ستم طبقاتی بر زیر دستان خود، و جز اختلال در وحدت ملّی کار مفیدی نکرده اند.

3- نوشته های شما به یک تئاتر میماند، که صحنه ها، آراستن نقش و نگارها و نمایش بازیگران آن بطور کلی باهم همخوانی ندارند. متوجه باشید که تماشاگران آنچه شما و نسلهای گذشتهء هم تبار شما در سر دارید را قرنها خوانده و میدانند و شما را به دیالوگ و خردگرایی و همزیستی مسالمت آمیز دعوت کرده اند و میکنند،
از تجربیّات تلخ گذشته تاریخ قشقایی و کارنامهء سیاسی آنها در استان فارس و در جنوب و جنوب غربی ایران باید آموخته و پند گرفته باشید که به راهی که سرانجامی ندارد، قدمی بر ندارید.
4- هدف شما بر شمردن اشتباهات رضاشاه و سلسلهء پهلوی نیست،بلکه تنفر مردم تُرک تبار از رضا شاه به این مناسبت هست که او سلسلهء نکبت بار قاجار را برانداخت و به سیستم فئودالیتهء قومی و عشیره ای جنگ افروز پایان داد و بجای مکتب خانه های دینی قاجاری و صفوی، دبستان و دانشگاه سکولار باز و ایجاد کرد.
5- اگر خوانین قشقایی توانایی استخدام چند ملای قدیمی را برای با سواد کردن فرزندان خود را داشتند، 99 % مردم قشقایی این امکان را نداشتند. از لحاظ دوران شناسی، فئودالیته و قومگرایی، دورانی ابتدایی بدون ساختار و قانونمند بوده است.
کسی نگفت که دامداری باید ممنوع شود، بلکه برنامه ریختند که دامداری بشکل صنعتی تولیدی و مدرن با ابزارهای امروزی در موسسات و مجتمع های دامداری و کشاروزی با کمک همه جانبه حکومت مرکزی ادامه پیدا کنند.

6- شما آنقدر به مسائل قشری و تخیلی نگاه میکنید، که گویا برنامهء مارشال پلان برای اروپا و دکترین چهار اصل پرزیدنت ترومن رئیس جمهور وقت آمریکا بعد از جنگ دوّم جهانی فقط برای فروپاشی سیستم عشیره ای قشقایی در استان فارس تأسیس شده است. عجب !!!
تمنی میشود موضوع قطب بندی و نظم نوین سازماندهی جهانی بعد از جنگ جهانی دوّم را دایی جان ناپلئونی و با صمد آقا و عین الله باقرزاده ها مقایسه نکنید.
اگر مارشال پلان برای اروپا بود که قدرت اقتصادی و شکوفایی کشوری مانند آلمان را شامل شد،، دکترین 4 اصل پرزیدنت ترومن هم برای آسیا، خاور دور،خاورمیانه و خاورنزدیک، برای شمال آفریقا و قارهء آفریقا، آمریکای لاتین و برای تمامی کشورهای عقب مانده و در حال رشد در جهان بوده است. در این شکی نیست که پشت این طرح جلوگیری از نفوذ و گسترش سوسیالیسم هم وجو داشته است.

7- ایکاش برنامهء اصل چهارم دکترین پرزیدنت ترومن در ایران که همان کمکهای فنی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بود، راه تکامل خود را به نحو احسن طی مبکرد، و ایران میتوانست هرچه بیشتر از مزایاهای این اصل چهارم ترومن بهره مند میشد.
ترکیه کشوری بود که در منطقه از بیشترین این مزایا بهره مند شد، و در واقع زیربنای اقتصاد ترکیه امروز قرار گرفت بدون اصل چهارم دکترین پرزیدنت ترومن ترکیه در هم فرو میباشید.

8- شما همان بهتر که از روی افکار ضد ایرانی خود پرده بردارید، در لینک پایین میشود به بخشی از افکار شما پی برد، از مبلغان نوشته های فردی بنام یوسف عزیزی بنی طرف، عرب تبار ضد ایرانی است.
شما بازیچهء گروهی پان تُرک و پان عرب هستید، هوشیار باشید که چنین دست زدنها و هورا کشیدن های برای شما و مردم قشقایی در استان فارس و در منطقه نه اینکه امنیّت و آسایشی را به همراه نخواهد آورد، تازه به یک بحران و جنبش ضد مردم قشقایی شدید دامن خواهد زد، از من گفتن و از شما شنیدن.
http://www.asre-nou.net/php/view.php?objnr=16910