Skip to main content

انتقاد شدید از عملکرد ترکیه

انتقاد شدید از عملکرد ترکیه
Anonymous

انتقاد شدید از عملکرد ترکیه در پارلمان بریتانیا
در جریان بحث امروز در پارلمان بریتانیا، بارها نام ترکیه مطرح شد و بسیاری از اعضای پارلمان از عملکرد این کشور در قبال جنگ داخلی سوریه به تندی انتقاد کردند.


جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر گفت که به جای حمله هوایی به مواضع داعش در سوریه، بریتانیا و همپیمانانش باید منابع مالی این گروه را قطع کنند. او پرسید چه کسی نفت داعش را می خرد؟ کدام بانک ها در انتقال پول نفت به داعش نقش دارند؟ این گروه چگونه تسلیح می شود؟ آقای کوربین از نقش ترکیه در این موارد انتقاد کرد.
انتقاد دیگری که بارها در مورد عملکرد ترکیه مطرح شد، بمباران مواضع نیروهای کرد بود. از جمله آلکس ساموند، رهبر پیشین حزب استقلال اسکاتلند و نماینده برجسته این حزب در پارلمان گفت که ترکیه، به عنوان همپیمان بریتانیا در ناتو، انرژی خود را بیشتر صرف حمله به کردها می کند که در سوریه همپیمان بریتانیا و غرب هستند به جای اینکه با داعش بجنگد.
تعداد دیگری از نمایندگان با لحن تندتری ترکیه را تلویحا به حمایت از داعش متهم کردند و گفتند که این کشور به عنوان عضو ناتو نباید از گروهی حمایت کند که حملاتی مانند حملات پاریس را علیه کشورهای اروپایی طراحی و اجرا می کند.
انتقادهای مشابه، البته در موارد کمتر و با لحن ملایم تر، در مورد عربستان سعودی و سایر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس هم مطرح شد