Skip to main content

جناب آ.آئلیار

جناب آ.آئلیار
Anonymous

جناب آ.آئلیار

اینکه شما معتقدان به «ناسیونالیسم تورکی» را متهم به « ایده لوژی برده داران نوین» می‌کنید شاهکاری است در نوع خودش که فقط از ذهن مغرض شما به بیرون تراوش نموده است. اگر اینطور باشد باید ناسیونالیسم هر ملتی از جمله «ملت کاتالونیا» در اسپانیا را باید « ایده لوژی برده داران نوین» در نظر بگیریم. وجود ناسیونالیسم‌های مختلف در بین تمام ملت‌ها حقیقتی آشکار است که انکار آن مثل انکار خورشید می‌باشد.

ایکاش هر کدام از ماها همانگونه که ادعا می‌کنیم فقط نظر شخصی خود را بیان می‌نمودیم و به عبارتی پای خود را از گلیممان بیشتر دراز نمی‌نمودیم اما مطالب شما نه فقط آغشته با تخریبات، اتهام‌افکنی‌ها، اهانت‌ها و تحقیرها می‌باشد بلکه پایش را فراتر از آن نیز نهاده می‌خواهد برای یک ملت بزرگ نسخه‌ی مطلوب خود را بپیچد و به همین خاطر تصور می‌نماید مثلاً کسی انتظاری از وی جهت پاسخ به فاشیست‌ها را دارد

شما می‌توانید تفکر ضد تبعیض و هر نوع تفکری داشته باشد اما انتظار کشاندن حرکت ملی آزربایجان جنوبی به قالب مطلوب ایران‌گرایی و فارس‌گرایی خود و با این بهانه حمله به ناسیونالیسم تورکی کاملاً عبث است. حرکت ملی آزربایجان جنوبی نه صرفاً «حرکتی ضد تبعیض است»، نه صرفاً «حرکتی ضد خشونت است»، نه صرفاً «حرکتی ضد نژادپرستی است» بلکه ضمن در بر گرفتن تمامی اینها هدف مشخصی دارد و آن به دست گرفتن سرنوشت خودش می‌باشد و با هیچ بهانه‌ای مانند اهداف فرعی مثل ضد تبعیض‌بودن، ضد خشونت بودن، ضد نژادپرستی بودن نمی‌توان آن را از هدف اصلی‌اش دور نمود. حرکت ملی آزربایجان جنوبی اینگونه نیست که هر کسی بخواهد آن را به سمت مطلوب خود سوق دهد برای مثال اسماعیل آل‌بایراق که هنوز در خواب هپلوت کمونیسم تخیلی خود غوطه‌ور می‌باشد بخواهد آن را به سمت قالب کمونیستی مطلوب خود هدایت نماید و شما بخواهید با تخریب ناسیونالیسم تورکی و با شعارهای واهی مثل ضد تبعیض و ضد خشونت بودن آن را از مسیر استقلالش منحرف نموده و مانع از فروپاشی ایران آرمانی‌تان شوید.

اگر روزی دیدید در ایران حکومتی آزاد و دموکراتیک ایجاد شده سلام مرا نیز برسانید ملت تورک آزربایجان جنوبی همانگونه که از جهت‌گیری اکثریت فعالان آن آشکار است نمی‌خواهد دنبال توهمات راه بیفتد. خودزنی امثال شما و اسماعیل آل‌بایراق نخواهد توانست مانع از فروپاشی ایران عزیزتان شود. گذشت آن روزها که ملت تورک آزربایجان جنوبی به دلیل عدم بیداری ملی نسل گذشته فریب حرفهای قشنگ فاشیست‌های فارس را خورده و خود را قربانی تغییر حکومت از این «حکومت فاشیست فارس» به آن «حکومت فاشیست فارس» نمود. آن چند نفر انگشت‌شماری مثل شما و سایر کمونیست‌ها که با قایم شدن پشت نقاب روشنفکری می‌خواهند حرکت را به سمت ایران‌گرایی سوق دهند کاری از پیش نخواهند برد. تاریخ برای ملت تورک آزربایجان جنوبی درسهای خود را با تلخی تمام داده است و دیگر نمی‌تواند از یک سوراخ هزار بار گزیده شده و چرخه‌ی باطل آزموده‌ها را دوباره و چندباره و هزارباره بیازماید.