Skip to main content

مسئول کامنتها لطفاً بگوید چرا

مسئول کامنتها لطفاً بگوید چرا
Anonymous

مسئول کامنتها لطفاً بگوید چرا در مقاله‌ای که اینهمه تحقیر و توهین در داخل آن بکار رفته و در ذیل آن نیز نظر سرتاسر تخریبی و اهانت‌آمیز منسوبین به فاشیسم فارس از قبیل اسماعیل آل‌بایراق، آ.ائلیار و سایرین منتشر شده است چرا نظر من که بدون هیچگونه توهینی نوشته شده است عدم انتشار خورده است؟ این است ظرفیت دموکراتیک شما که دهان عده‌ای را جهت تخریب، تحقیر و اهانت باز بگذارید اما با سانسور نمودن نظر اهانت شوندگان دهنشان را مهر و موم نمایید!؟! اینگونه می‌خواهید فعالان حرکت ملی تورک آزربایجان در فردای ایران به شما اعتماد نموده و در مسیر هدف مشترکی با شما گام بردارند!؟! شما که ظرفیت چند کلمه حرف حساب را ندارید بهتر نیست که بخش کامنتها را کلاً ببندید و برای خودتان هر چه خواستید بنویسید و دیگران در مقابل متکلم وحده بودن شما فقط نظاره‌گر باشند!؟! این است تفکر پنهان شده در پشت ژست دموکراتیک شما!؟!

جناب آ.آئليار

اينکه شما معتقدان به «ناسيوناليسم تورکي» را متهم به « ايده لوژي برده داران نوين» مي‌کنيد شاهکاري است در نوع خودش که فقط از ذهن مغرض شما به بيرون تراوش نموده است. اگر اينطور باشد بايد ناسيوناليسم هر ملتي از جمله «ملت کاتالونيا» در اسپانيا را بايد « ايده لوژي برده داران نوين» در نظر بگيريم. وجود ناسيوناليسم‌هاي مختلف در بين تمام ملت‌ها حقيقتي آشکار است که انکار آن مثل انکار خورشيد مي‌باشد.


ايکاش هر کدام از ماها همانگونه که ادعا مي‌کنيم فقط نظر شخصي خود را بيان مي‌نموديم و به عبارتي پاي خود را از گليممان بيشتر دراز نمي‌نموديم اما مطالب شما نه فقط آغشته با تخريبات، اتهام‌افکني‌ها، اهانت‌ها و تحقيرها مي‌باشد بلکه پايش را فراتر از آن نيز نهاده مي‌خواهد براي يک ملت بزرگ نسخه‌ي مطلوب خود را بپيچد و به همين خاطر تصور مي‌نمايد مثلاً کسي انتظاري از وي جهت پاسخ به فاشيست‌ها را دارد

شما مي‌توانيد تفکر ضد تبعيض و هر نوع تفکري داشته باشد اما انتظار کشاندن حرکت ملي آزربايجان جنوبي به قالب مطلوب ايران‌گرايي و فارس‌گرايي خود و با اين بهانه حمله به ناسيوناليسم تورکي کاملاً عبث است. حرکت ملي آزربايجان جنوبي نه صرفاً «حرکتي ضد تبعيض است»، نه صرفاً «حرکتي ضد خشونت است»، نه صرفاً «حرکتي ضد نژادپرستي است» بلکه ضمن در بر گرفتن تمامي اينها هدف مشخصي دارد و آن به دست گرفتن سرنوشت خودش مي‌باشد و با هيچ بهانه‌اي مانند اهداف فرعي مثل ضد تبعيض‌بودن، ضد خشونت بودن، ضد نژادپرستي بودن نمي‌توان آن را از هدف اصلي‌اش دور نمود. حرکت ملي آزربايجان جنوبي اينگونه نيست که هر کسي بخواهد آن را به سمت مطلوب خود سوق دهد براي مثال اسماعيل آل‌بايراق که هنوز در خواب ....کمونيسم تخيلي خود غوطه‌ور مي‌باشد بخواهد آن را به سمت قالب کمونيستي مطلوب خود هدايت نمايد و شما بخواهيد با تخريب ناسيوناليسم تورکي و با شعارهاي واهي مثل ضد تبعيض و ضد خشونت بودن آن را از مسير استقلالش منحرف نموده و مانع از فروپاشي ايران آرماني‌تان شويد.

اگر روزي ديديد در ايران حکومتي آزاد و دموکراتيک ايجاد شده سلام مرا نيز برسانيد ملت تورک آزربايجان جنوبي همانگونه که از جهت‌گيري اکثريت فعالان آن آشکار است نمي‌خواهد دنبال توهمات راه بيفتد. خودزني امثال شما و اسماعيل آل‌بايراق نخواهد توانست مانع از فروپاشي ايران عزيزتان شود. گذشت آن روزها که ملت تورک آزربايجان جنوبي به دليل عدم بيداري ملي نسل گذشته فريب حرفهاي قشنگ فاشيست‌هاي فارس را خورده و خود را قرباني تغيير حکومت از اين «حکومت فاشيست فارس» به آن «حکومت فاشيست فارس» نمود. آن چند نفر انگشت‌شماري مثل شما و ساير کمونيست‌ها که با قايم شدن پشت نقاب روشنفکري مي‌خواهند حرکت را به سمت ايران‌گرايي سوق دهند کاري از پيش نخواهند برد. تاريخ براي ملت تورک آزربايجان جنوبي درسهاي خود را با تلخي تمام داده است و ديگر نمي‌تواند از يک سوراخ هزار بار گزيده شده و چرخه‌ي باطل آزموده‌ها را دوباره و چندباره و هزارباره بيازمايد.