Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام
اوغلو در رابطه با ادعاهای خرید نفت از داعش ، پوتین را مسخره کرد

گوناز تی وی : نخست وزیر تورکیه رییس جمهور روسیه را مورد تمسخر قرار داد

به گزارش گوناز تی وی نخست وزیر تورکیه پیش از سفر خود به آزربایجان شمالی در فرودگاه اسن بوغای آنکارا به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در رابطه با ادعاهای پوتین در مورد خرید نفت تورکیه از داعش گفت :

این ادعاها مرا به یاد دوران جوانی ام انداخت. دوران شوروی. در آن دوره رهبران شوروی در ابتدا دروغهایی می ساختند و سپس آنرا در روزنامه "پرادوا" و رسانه های دیگر منتشر می کردند. این دروغ آنقدر تکرار می شد که بعدا خودشان هم باور می کردند. به این دروغهای شوروی ، "اراجیف پراودا" گفته می شد.

این (گفته های پوتین) از قماش همان "اراجیف پراودا" است.

نخست وزیر افزود : مرزهای سوریه و تورکیه هم اکنون بدلیل جنگ داخلی و حضور کشورهای گوناگون در آن که به عملیات نظامی زمینی و هوایی مشغولند ، مرزهایی هستند که تمامی جهان آنرا بدقت زیر نظر دارند مگر می شود در چنین مرزی کشوری مانند تورکیه در مقابل دید کشورهای ائتلاف ضد داعش و سایر کشورهای جهان ، از آنجا با تانکر نفت را وارد کشور کند. آنهم کشوری مانند تورکیه که از سال 2013 تصمیم به عملیات علیه داعش گرفت و از ژانویه 2014 اولین حملات خود به داعش را آغاز کرد.

داوود اوغلو ادامه داد : ما مرزهایمان را از همان اول برای آوارگان سوری باز گذاشتیم و از این مرزها میلیونها آواره وارد کشور شدند از سوی دیگر هم تمام تلاش خود را می کردیم تا تروریست هایی که در قالب پناهجو وارد می شوند را نیز