Skip to main content

این کامنت من بود که نام در آن

این کامنت من بود که نام در آن
Anonymous

این کامنت من بود که نام در آن فراموش شده بود.

زندانی نمودن آموخته‌ها در سلول انفرادی فاشیسم فارس را به این خاطر نوشته بودم که شما نوشته بودید:

"آقای محترم جنبش را که یک تلاش عمومی برای کسب زندگی بهتر است ، بر اساس « ایده لوژی » خود ملک خصوصی پدری اش حساب کرده و برایش « وردی-خروجی» گذاشته، باز از من سئوال میکند که چرا ایده لویشان را منشاء استبداد و خشونت می بینم.
چه کنم ؟ چشمم را ببندم ؟ یعنی این هنوز یاد نگرفته « عاشیق گؤردویون سؤیلر؟»"

به همین خاطر نوشتم که "اينکه من چه چبز ياد گرفته‌ام يا نگرفته‌ام را به خود من وا بگذاريد. لطفاً بر زنداني نمودن آموخته‌هاي من در سلول انفرادي فاشيسم فارس تقلاي بيخود ننماييد"

کسی برای حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی ورودی و خروجی نگذاشته اما حرکت پرنسیپهای خاص خود را داشته و اینگونه هم نیست هر تفکر و عملی، حتی تفکر و عمل تخریبی دشمنان آن در داخل آن بتوانند جای بگیرند به همین خاطر نوشته بودم:

"عنوان این مطلب شما این است "اینان جنبش عدم خشونت آذربایجان را به لجن کشیده اند". برای شما که نه فقط بارها و بارها اثبات نموده‌اید که اعتقادی به حرکت ملی آزربایجان جنوبی نداشته و دشمنی خود را نیز با آن به اثبات رسانده و جهت محو آن و درآوردنش به خدمت فاشیسم فارس تلاش نموده‌اید نباید اینکه کسانی چه کنش و واکنشی دارند ارتباطی داشته باشد. شما با نوشته‌های تورک ستیزانه‌تان نشان داده‌اید که خارج از حرکت ملی آزربایجان جنوبی و یکی از تخریبگران آن هستید پس اجازه دهید نه ایران‌گرایان و فارس‌گرایان افراطی مثل شما بلکه کسانی که در داخل حرکت و دلسوز آن هستند خودشان تصمیم بگیرند چه کنش و واکنشی داشته باشند."

اما در پاسخ سؤال شما: «حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی» همانگونه که از نامش پیداست حرکت ملی‌گرایانه بنا شده بر مبنای ملی‌گرایی (ناسیونالیسم) تورکی می‌باشد و هدفش در وهله‌ی اول اعاده‌ و حفاظت از «هویت تورک» ملت تورک آزربایجان جنوبی می‌باشد. آن «ناسیونالیسم (ملی‌گرایی) تورکی» که شما اسمش را «تورکیسم» گذاشته‌‌اید و دنبال اندیشمندان و معتقدانش هستید دربرگیرنده‌ی کلیت ملی‌گرایان تورک در قالب حرکت ملی آزربایجان جنوبی، یعنی کلیت حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی می‌باشد. البته شما خودتان این را بهتر از من می‌دانید و به همین خاطر به زعم خودتان می‌خواهید تیشه به ریشه‌ی حرکت بزنید اما این آب در هاون کوبیدنها همواره با شکست مواجه شده است. قبل از شما هم کسروی‌ها با تئوری فاشیستی «آذری» خواسته‌اند مثلاً با «تورکیسم» در آزربایجان جنوبی مبارزه نموده و آن را محو نمایند اما آب از چشمه می‌جوشد و این تلاشهای مذبوحانه تاکنون ره به جایی نبرده و نخواهد برد.

شما حتی یک نفر فعال واقعی حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی نمی‌توانید پیدا نمایید که به ناسیونالیسم تورکی معتقد نباشد. این حرکت از همان ابتدا با «تورکچولوک (هویت طلبی تورک)» آغاز شده که شما کلمه‌ی مغرضانه‌ی «تورکیسم» را برای آن بکار می‌برید. هر تورک واقعی که در کوره‌ی آسیمیلاسیون فاشیسم فارس ذوب نشده و هویت اصیل خود را حفظ نموده باشد حتی اگر هیچگونه فعالیت ملی‌‌گرایانه هم نداشته باشد ذاتاً گرایش هویت‌طلبانه دارد. یعنی هر شخص «تورک» که مثلاً بین خود و «فارس» تفاوت را حس می‌کند حتی اگر گرایشش بطور خفیف هم باشد گرایش به ناسیونالیسم تورکی دارد. ذاتا حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی همانگونه که از نامش پیداست حرکتی است که جنبه‌ی ملی داشته که این واژه‌ی «ملی» از National انگلیسی نشأت می‌گیرد. این حرکت در برگیرنده‌ی کلیه‌ی جنبه‌های حیات ملت تورک آزربایجان جنوبی می‌باشد و حرکتی صرفاً برای رفع تبعیض اقتصادی و سایر تبعیض‌ها نیست. البته خیلی‌ها مثل شما جهت به بیراهه کشاندن آن و درآوردنش به قالب مطلوب خود می‌خواهند اسم آن را به «جنبش رفع تبعیض»، «جنبش ضد خشونت» و ... تغییر دهند اما نام «حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی» قابل تغییر به هیچ نام انحرافی دیگری نیست.

به رغم همه‌ی تقلاهایی که امثال شما به خرج داده‌اند شما حتی یک نفر فعال واقعی حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی نمی‌توانید نام ببرید که صرفاً بخاطر «ایران» به زندان رفته باشد اما من صدها نفر می‌توانم نام ببرم که بخاطر ناسیونالیسم تورکی به زندان رفته‌اند. موتور محرکه‌ی مبارزات فعالان حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی «ناسیونابیسم تورکی» می‌باشد که خاری در چشم ایرانبایجانچی‌ها، فارس‌زده‌ها، پان‌فارس‌ها‌، پان‌ایرانیست‌ها و سایر دشمنان ملت تورک آزربایجان جنوبی می‌باشد.