Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام
توهین نژادپرستانه بی بی سی فارسی علیه تورکیه
گوناز تی وی : بی بی سی فارسی هنوز با اصلاح در مورد نژادپرستی فاصله بسیار دارد
به گزارش گوناز تی وی اگرچه در ماههای اخیر "اندکی" از میزان حملات نژادپرستانه نوشتاری و گفتاری در بی بی سی فارسی کاسته شده است با اینحال بدلیل آنکه کارمندان این خبرگزاری همچنان افراد نژادپرست سابق هستند این حملات تورکستیزانه رسانه ای همچنان ادامه دارد.

اینبار در خبری تحت عنوان " ولادیمیر پوتین: ترکیه از سرنگونی جنگنده روسی، پشیمان خواهد شد" که بی طرفانه هم به نظر نمی رسد برای تورکیه با سوء استفاده از سخنان ولادیمیر پوتین "لقب گوجه فرنگی" داده شده است.

در این خبر آمده است :


در این خبر آمده است :

رئیس‌جمهوری روسیه گفته است ترکیه در صورتی که خیال می‌کند این موضوع تنها با تحریم گوجه‌فرنگی (ترکیه) برطرف می‌شود، اشتباه می‌کند.

همانطور که ملاحظه می شود بعد از عبارت "تحریم گوجه فرنگی" در داخل پرانتز نام "تورکیه نوشته شده است. این در حالیست که متن واقعی سخنان پوتین چنین نبود و اصولا هیچ رهبری در جهان حتی فردی مانند پوتین یک لقب زشت را به یک کشور ولو متخاصم نمی دهد بویژه آنکه در همین سخنرانی پوتین ، وی افزوده بود که ملت تورک ملت بزرگ و کوشایی است و ما بر علیه آنان کاری نمی کنیم و تنها می خواهیم تا رهبران این کشور را مجازات کنیم. پوتین گفته بود :

اگر تورکیه تصور می کند که این موضوع(سرنگونی جنگنده روس) تنها با تحریم واردات گوجه فرنگی از تورکیه(به روسیه) و اقلام دیگر بر طرف می شود اشتباه می کند.

توضیح آنکه روسیه واردات مواد غذایی از تورکیه را تحریم کرده است اما در این خبر با شیطنت تمام به تورکیه توسط بی بی سی فارسی لقب "گوجه فرنگی" داده شده است. بی شک نیز این "عطفی به رنگ پرچم تورکیه" بوده و توهین آشکار نژادپرستانه و وارونه نشان دادن حقایق و تحریف یک خبر است.

برخی از کاربران آزربایجان جنوبی در شبکه های اجتماعی در مقابل این توهین نژادپرستانه بی بی سی فارسی ، رنگ های پرچم ایران را به فرچه توالیت سه رنگی تشبیه کرده اند آنان خواهان پایان دادن بی بی سی فارسی به شیطنت رسانه ای "از طریق اخراج کارمندان نژادپرست" شده اند.