Skip to main content

دشمن نامیدن یکی در فرهنگ

دشمن نامیدن یکی در فرهنگ
آ. ائلیار

دشمن نامیدن یکی در فرهنگ کروهی اینان به معنای «حذف روحی و جسمی» شخص است. با این کاراکتری که اینان در پیامهایشان نشان میدهید نه تنها ماهیت نظریات مستبدانه خود را روشن میسازید بل ماهیت افکار ترکیسم را نیز نشان میدهند. ماهیت ضد آزادی و انسان ستیز اینان هرروز بیشتر روشن میشود.
رفتار گروهی شان زیر ذره بین روانشناسی نشان میدهد که دارای یک شخصیت جباری هستند.
ابزار فکری تفکر شان مقولاتی مثل دشمن و خائن و خیانت و مانقورت و خدمت کار فاشیسم فارس و این جورچیزهاست. اینها همه نشانه ی عدم شجاعت فکری این افندیهاست.

دشمن انگاشتن کسی که همراه آدم نیست نشانه ترس ژرفی ست که آدمهای شخصیتاً مستبد ودیکتاتور گرا در وجود خود احساس میکنند. این جباریت خصوصیتی تربیتی - اجتماعی ست که در فقدان شجاعت بروز میکند. چنین ترسی در مسیر زمان به نفرت تبدیل میگردد. گروههایی از مردم برای ارضای حس نفرتشان، علیه دیگران و حتی تبعیض گران دست به دامن دیکتاتورها میشوند تا رهایشان کنند. بعد ها آنان همین مستبدان خود ساخته را به زیر میکشند تا بر دیکتاتوردیگری تکیه کنند. آدمهای شخصیتاً مستبد با قدرت یابی به دگر آزاری و سرانجام به خود آزاری روی میاورند. وجود دیکتاتورها ی سیاسی و نظری بازتاب خصوصیات استبدادی شخصییتهای جباریست که سرتاپای جامعه را فرا گرفته اند ؛ و قلم به دستانیکه با شعار «هرکه با ما نیست دشمن ماست» اینجا و آنجا عرض اندام میکنند. . رمز و راز دشمن تراشیها و خیانت جویی ها و کینه و نفرت ورزیهای ترکیستها و امثال آنان در میان حرکات رفع تبعیض بر این اساس است. شخصیت های مستبد به خود حق میدهند که از طرف یک ملت حرف بزنند و برای مردم نفع و ضرر تعیین کنند. مثل دیکتاتورها سخن و نظر فردیشان را حرف ملت جا بزنند. بخشی از مردم را مانقورت و ستون پنجم دشمن و غیره بنامند. آزاد اندیشان را در قفس کنند و در کوی و بازار بگردانند. اینست خوابی که شما و امثالتان برای آذربایجان دیده اید. آج تویوق یاتار یوخودا داری گؤره ر! تشنگان استبداد خواب دیکتاتوریشان را میبینند.