Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام
آمریکا برای سومین بار ادعای مسکو مبنی بر خرید نفت داعش توسط تورکیه را رد کرد
گوناز تی وی : مقامات بلند پایه وزارت خارجه آمریکا ضمن رد کردن ادعای روسیه مبنی بر خرید نفت داعش توسط تورکیه، انتقال نفت از داعش به تورکیه از طریق کامیون‌ها را پر هزینه ارزیابی کرد.
مسئولین وزارت امور خارجه آمریکا، اظهارات مسکو مبنی بر اینکه تورکیه از داعش نفت خریداری می‌کند را ادعاهایی بی اساس خواندند.
مسئولین بلند پایه آمریکایی با اشاره به اینکه موارد بی شمار این گونه ادعاهای بی اساس در رسانه‌های روسیه منتشر شده، حتی وب سایتی راه اندازی شده است تصریح کردند ارزیابی ما نشان می‌دهد که قاچاق نفت با حجم بالای ادعا شده در مناطق مابین
کشور تورکیه و گروه داعش وجود ندارد و بر عکس این ادعا، قاچاق سوخت در مناطق مذکور، با تلاش تورک‌ها کاهش یافته
است.
این مسئولین

این مسئولین با اشاره به اینکه انتقال نفت از سوریه به تورکیه با کامیو‌ن‌هایی که توان حمل 200-250 بشکه را دارد، پر هزينه است و در عین حال برای انتقال این حجم بزرگ در یک روز به بیش از هزار کامیون لازم است، افزودند:"علاوه بر اینکه شواهدی دال بر عبور هزاران کامیون از مناطق مذکور وجود ندارد، کامیونهای حامل سوخت برای رسیدن به مرز تورکیه باید از مناطق تحت کنترل داعش، ارتش آزاد سوریه و رژیم اسد عبور کنند و برای هر یکی از آنها پول پرداخت کنند. بنابرین ادعای خرید نفت داعش توسط تورکیه از لحاظ اقتصادی دارای اشکال بوده و شواهد ارایه شده توسط روسیه بی پایه است".
روسیه ادعای خرید نفت داعش توسط تورکیه را پس از سرنگونی هواپیمایش هنگام نقض حریم هوایی تورکیه مطرح کرد. تبلیغات رسانه‌های روسیه که تحت کنترل دولت قرار دارند، از سوی افکار عمومی بین المللی اقناع کننده ارزیابی نشده است.